Voorbereidingen installatie

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
CCfan
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 7 keer

Goedenavond iedereen,

Aangezien we bij bgc tv een heel aantal problemen hadden (zowel qua powerline ontvangst als opnames die niet werkten) en (vooral) omdat ze hadden gezien dat het er bij telenet allemaal veel mooier uit ziet op den tv (niet mijn woorden :P), heb ik de opdracht gekregen om te zien dat alles morgen fatsoenlijk in orde is als de installateur komt.

Nu had ik toch enkele praktische vragen,

1. We hebben nu powerline via de devolo's van bgc (indertijd aangekocht, maar 200 mbit modellen dus degelijk genoeg). Kunnen we deze zonder problemen blijven gebruiken voor de digicorder en het internet tegelijk (zoals bij bgc kan in 'bridged' mode)?

2. Ik heb nu een eigen router (voor bedraad gigabit) in de dmz van onze bbox2 staan, terwijl de bbox2 zelf ook een aantal clients bedient, kan ik dit ook doen met de telenet router?

Hopelijk kunnen jullie me hier al een idee van geven, anders zit ik morgen sowieso weer even met de handen in het haar =).

Bedankt voor het lezen alvast,
jeffke
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 15 keer

Bij telenet worden de powerlines gebruikt voor het interactieve gedeelte van de box.
dus indien je geen opnames deelt met een 2e box,gaan deze powerlines hun werk doen.

je kan bij de telenet modem ook DMZ instellen,de telenet modem heeft trouwens ook gigabit.
CCfan
Plus Member
Plus Member

Perfect, bedankt.

Het probleem met de modem is dus dat de onze in de kelder staat en dat er helaas geen UTP-kabels door het huis lopen. Het signaal gaat dus via powerline naar de eigen router, die dan intern gigabit verdeeld op de bovenste verdieping.
jeffke
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 15 keer

Nogal een slechte oplossing,je intern netwerk is op deze manier wel snel,maar je internet snelheid botst op deze manier op het maximum van je powerline's.
Een kabel is echt wel de beste oplossing.
CCfan
Plus Member
Plus Member

Idd ik weet het, helaas staat de eigen router op de zolder en is een kabel trekken dus een hele onderneming. Ik zal waarschijnlijk wel tegen het maximum gaan aanlopen van de powerlines (met bgc zit ik daar nu nog niet). Afhankelijk van de maximumsnelheid die er uit komt, ga ik eens moeten kijken voor de nieuwere modellen.
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

De kans is heel klein dat je powerlines gaat vinden die de snelheid van uw internet gaan halen.
Ik zou je toch ten zeerste willen aanraden om zoveel mogelijk uit te voeren met UTP kabel.
Niets is onmogelijk. Zelfs het onmogelijke is mogelijk.

Als je een eigen router hebt, heb je drie mogelijkheden :
1. Zagen voor een modem only bij Telenet. Wordt moeilijk als nieuwe klant
2. De HGW van Telenet (modem met router, wifi en switch) in DMZ zetten en uw eigen router het werk laten doen.
3. De HGW van Telenet gewoon gebruiken waarvoor hij dient, en uw eigen router in bridged mode zetten.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Sylvester schreef:De kans is heel klein dat je powerlines gaat vinden die de snelheid van uw internet gaan halen.
Er zijn heus wel powerlines die 250 Mbits en meer halen...
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Je hebt nog altijd een coax kabel nodig om iets te ontvangen op je digicorder. Als je deze hebt, dan kan je de modem op het verdiep plaatsen en de powerlines misschien achterwege laten.
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 173 keer

r2504 schreef:
Sylvester schreef:De kans is heel klein dat je powerlines gaat vinden die de snelheid van uw internet gaan halen.
Er zijn heus wel powerlines die 250 Mbits en meer halen...
Ja, volgens de specificaties wel.
In de praktijk is het vaak huilen met de pet op. Teveel externe factoren spelen mee.
Ik zeg niet dat het niet kan. Maar zoals ik al zei : de kans is heel klein.

Ik heb laatst een set bij iemand geïnstalleerd. Volgens de specificaties 500 Mbps. In de praktijk amper 20 Mbps. Ze zaten samen samen op één stopcontact.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Sylvester schreef:Ja, volgens de specificaties wel.
En volgens de praktijk ook... maar je hebt gelijk dat er een aantal externe factoren zijn die je niet hebt bij UTP.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1960 keer
Recent bedankt: 5 keer

De hamvraag van dit topic: Er ligt toch wel coaxkabel naast jouw tv-toestel?
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”