VDSL2 aansluiting

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Bagarul
Starter
Starter

Hallo,

Ik stap over van Dommel naar Belgacom VDSL2.

Belgacom kabel komt binnen in de kelder in een heel oud doosje.

Vandaar gaat een plat telefoon kabeltje van ongeveer 2m naar de living erboven naar het contact punt.

Kan ik hierop de splitter aansluiten en dan naar de modem ?

Zou da plat telefoon kabeltje voor problemen kunnen zorgen voor VDSL2 of kan ik beter die niewe contactdoos van in de kit in de kelder instaleren en met nieuwe kabels naar boven gaan ?

Heb momenteel ADSL2 van dommel erop staan en dat werkt aan 9 Mb.

Speed test op mijn adres geeft 20/2 voor VDSL.

Bedankt en groetjes
Johan
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 97 keer
Provider

Een plat telefoonkabeltje, moeilijk te zeggen, misschien moet je eens een foto posten van de kabel....

Je gaat sowieso naar Belgacom, laat de technieker de installatie dan doen, ook al neem je geen full installatie, de technieker moet toch de NTP komen installeren, die kan nogaltijd een nieuw kabeltje trekken.
Bagarul
Starter
Starter

Bedankt voor de info, technieker is niet nodig volgens belgacom.

Foto in bijlage.

Belgacom is ondertussen geactiveerd. Spelletje begint al.

Om het kort te houden : Vorige week maandag helpdesk gebeld om over te schakelen van dommel Adsl naar BC VDSL2. Antwoord op mijn vragen : BBox 3 ja, VDSL 2 mogelijk Ja, alles word geactiveerd op vrijdag, modem word geleverd op donderdag. 2 dagen ervoor krijg ik sms modem word geleverd op vrijdag. ok no problem.
Donderdag krijg ik brief van BC : diensten worden geactiveerd op zondag 18 uur. Vrijdag krijg ik pakket van BC : Surprise ..... een BBox 2 . Helpdesk gebeld : mag ik omruilen in BC center voor een BB3, gedaan de dag zelf na serieus aandringen een gekregen. Zondag avond (gisteren dus) na 18 uur alles geinstallerd. Leds lichten op alles synct internet ok. Tijd voor een speedtestje. Idem als mijn ADSL bij dommel 7 MB Grrrrrrrr. Vandaag helpdesk weer gebeld, zijden dat er een fout was dak nog altijd een BB2 heb in hun bestand (fout van BC center en door opsturen verkeerde modem bla bla) Moet vrijdag of volgende maandag eens terugbellen om te zien dat het rechtgezet is. Kan dit zomaar ?

De BB3 werkt wel goed. Wifi bereik is evengoed, zelf beter dan mijn vorige Dlink (goed signaal tot op de zolder). Nieuwe 2e PC connect op 5 Ghz rest van de apparaten op 2.4. Usb stick van 8 GB ingestoken wordt overal direct gezien. Rest zal nog afwachten worden. Laat wel iets weten.

Bedankt en groeten
Johan
Bijlagen
2014-04-07-1438.jpg
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 97 keer
Provider

Het telefoon kabeltje aan de linkerkant wil je beter niet gebruiken voor VDSL2, activatie zondag om 18 uur, dat is raar, er moet een technieker naar de straatkast voor de jumpering voor u op VDSL2 te zetten, maar kan wel op een later tijdstip geactiveerd worden. Ofwel is de jumpering niet gebeurd, ofwel is er iets mis met de automatische activatie.

Sent from my HTC One using Tapatalk
Bagarul
Starter
Starter

Bedankt voor de info.

Heb de nieuwe contact doos in de kelder gezet. Plat kabeltje op groen voor de telefoon.
Splitter erop en meegeleverde kabel rechtstreeks naar de modem getrokken. Heb wel wa gaten moeten boren door de muur en plafond van de kelder.
Hoop dat het zo wel goed zal zijn.

VDSL2 hebben ze nog niet geactiveerd door hun domme fouten. Moest daarvoor vrijdag terugbellen.
Bijlagen
2014-04-08-1441.jpg
2014-04-08-1440.jpg
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Proficiat, jouw installatie is VDSL-2 ready :-D ..
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Dettie
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 68 keer

niet vergeten de oude draden wat op te wrijven met schuurpapier, tot het koper mooi blinkt ? Die draden zien er wat oud en versleten uit ;)
Dan heb je ideaal verbinding en minder kans op storingen
Bagarul
Starter
Starter

Wel eind goed al goed :)

VDSL2 werd vandaag geactiveerd.

Heb profiel 20/02 gekregen, hopelijk zal da nog verhogen naar 30/02, we will see.

Bedankt voor de hulp en de info.

Greets
Johan
nolfie
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Ik zou een klein beetje lood wegnemen van de kabel, zodat je terug twee mooie paren hebt. Vervolgens je direct paar mooi krabben zodat je blinkend koper hebt en deze op je NTP aansluiten.

De draden die je nu hebt aangesloten hebben hun beste tijd wel gehad. :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”