BGA64 reballen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
- Bedankt: 101 keer
Wie-o-wie heeft er apparatuur om een BGA64 chipje te reballen en het terug op een bordje te solderen?

-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
64 pins... met een fijne bout lijkt me dat nog te doen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
- Bedankt: 101 keer
Eerlijk gezegd denk ik niet dat iemand zo fijn kan solderen maar kom. Is er iemand met het juiste materiaal die me kan helpen?
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Stap eens een elektronicawinkel binnen.
Meestal hebben die wel connecties hoor, of goede klanten die je misschien wel kunnen helpen
Meestal hebben die wel connecties hoor, of goede klanten die je misschien wel kunnen helpen

✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1957 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Alibaba. http://www.alibaba.com/trade/search?Sea ... +reballingsardonis schreef:Wie-o-wie heeft er apparatuur om een BGA64 chipje te reballen en het terug op een bordje te solderen?

- testertje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 70 keer
Marc (woonplaats Schelle) van http://www.reballing.be heeft apparatuur.
Wel druk bezet persoon
Mijn PS3 heeft hij weliswaar niet moeten reballen maar wel repareren en ben content over zijn werk.
Wel druk bezet persoon

Mijn PS3 heeft hij weliswaar niet moeten reballen maar wel repareren en ben content over zijn werk.
Victory Not Vengeance
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 116 keer
Veel succes met het solderen van een BGA met een bout.r2504 schreef:64 pins... met een fijne bout lijkt me dat nog te doen.
Je kan het zelf eens proberen met een heetlucht pistool, staan wel wat tutorials over online.
- honda4life
- Moderator
Hetelucht... geen goed idee.
Doordat de verwarmingsweerstand gewoon in de lucht zit, wordt de lucht elektrisch geladen.
Best te vergelijken met statische elektriciteit, niet zo goed dus voor die componenten.
Het kan werken, maar het kan ook alles om zeep helpen ookal heb je de juiste techniek.
Doordat de verwarmingsweerstand gewoon in de lucht zit, wordt de lucht elektrisch geladen.
Best te vergelijken met statische elektriciteit, niet zo goed dus voor die componenten.
Het kan werken, maar het kan ook alles om zeep helpen ookal heb je de juiste techniek.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
- Bedankt: 532 keer
ZELIT, Computers & Herstellingen: BGA Reballing.
Ze hebben daar, dacht ik, ook röntgenapparatuur voor het screenen BGA’ s.

Ze hebben daar, dacht ik, ook röntgenapparatuur voor het screenen BGA’ s.
Waar de tijd bleef stille staan.r2504 schreef:64 pins... met een fijne bout lijkt me dat nog te doen.

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 116 keer
Da's nochtans een techniek die veel gebruikt wordt bij gebrek aan een reflow oven. Het is een beetje bric-a-brac, maar het werkt wel als je het correct doet. Je hebt gelijk hoor, maar ik denk dat dat in de praktijk niet zoveel problemen geeft (afgaande op hoeveel het gebruikt wordt door hobbyisten). Net zoals je ook perfect handmatig dingen kan solderen zonder ESD beveiliging, terwijl dat in theorie ook gevaarlijk is voor de chips.honda4life schreef:Hetelucht... geen goed idee.
- honda4life
- Moderator
Thoh ja voor componenten die gemakkelijk te verkrijgen zijn op de markt waarom niet...
Voor andere componenten zou ik sowieso geen risico nemen.
Gaat het hier over een spelconsole, laptop, hobbywerk,...?
Voor andere componenten zou ik sowieso geen risico nemen.
Gaat het hier over een spelconsole, laptop, hobbywerk,...?