Belgacom opzeggen bij verhuis ?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 142 keer
Bedankt: 109 keer

Weet er iemand of je een aangetekend schrijven moet sturen wanneer je verhuist ?
Het zit zo , dat belgacom pas kan komen installeren op nieuw adres op 16 april en dit terwijl ik internet nodig heb voor het werk (die ook betaalt voor internet).
Verhuis is daarentegen al 2 maanden geleden doorgegeven.
Telenet is wel aanwezig in de nieuwe woonst en zou dus overschakelen naar telenet.
Internet via Mobile Vikings
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Wat Telenet betreft, hoop ik dat er in je nieuwe woonst geen rijgnet is, anders mag je het vergeten om internet te nemen bij Telenet.
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 142 keer
Bedankt: 109 keer

Vorige eigenaars hadden al telenet , met telefoon en digitale tv.
Dus zal er geen probleem zijn zeker !
Internet via Mobile Vikings
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Des te beter. :-)
Ik heb echter minder geluk, ik woon in een flatgebouw die dateert van 1962 en zit dus met die vervloekte rijgnet opgescheept, met als gevolg dat ik geen internet en geen vaste telefoon kan nemen bij Telenet en kan ik evenmin mijn Digicorder interactief maken. :x
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

jphermans schreef:Weet er iemand of je een aangetekend schrijven moet sturen wanneer je verhuist ?
Het zit zo , dat belgacom pas kan komen installeren op nieuw adres op 16 april en dit terwijl ik internet nodig heb voor het werk (die ook betaalt voor internet).
Verhuis is daarentegen al 2 maanden geleden doorgegeven.
Je kan aangetekend opzeggen maar dat hoeft niet.
Opzeggen hoeft niet aangetekend, gewoon in een belgacomshop. (vraag wel een bewijs in de shop !)

Je kan zonder problemen opzeggen als je abonnement ouder is dan 6 maand én je géén gratis cadeaus hebt gekregen de laatste 24 maanden (anders moet je het restbedrag aan waarde cadeaus alsnog betalen.
Normaal krijg je ook het abonnementsgeld terug dat je (vooraf) teveel hebt betaald.

http://www.belgacom.be/nl/id_p_general_ ... l?tabnav=1
Uit de algemene voorwaarden:
Opzegging door de Klant, verhuizing en nummeroverdraagbaarheid
68. 1. De Klant kan zijn contract van bepaalde of onbepaalde duur op elk ogenblik schriftelijk opzeggen zonder de redenen ervan te hoeven meedelen, onverminderd de in artikel 68.2 bepaalde voorwaarden.
Belgacom stuurt de Klant een schriftelijke bevestiging van de opzeggingsdatum, rekening houdend met de technische specificiteiten.
68.2. Opzeggingsvergoedingen in geval van voortijdige opzeg van een contract van bepaalde duur :
- Wat betreft de Klanten/consumenten die hun contract in de loop van de eerste zes maanden opzeggen, behoudt Belgacom zich het recht voor om
een opzeggingsvergoeding te eisen die gelijk is aan de totaliteit van het maandelijkse abonnementsgeld dat verschuldigd is tot aan de afloop van de
eerste zes maanden van het Contract. Deze vergoeding g is niet onderworpen aan btw.

<knip>
- Een bijkomende schadevergoeding kan worden gevraagd aan de Klant (professionele of consument) die, gratis of aan een lagere prijs, een product
heeft ontvangen waarvan het verkrijgen verbonden was aan de intekening op een contract van bepaalde duur. Deze vergoeding is gelijk aan het nog
uitstaande bedrag overeenkomstig de afschrijvingstabel, die bij de intekening op het contract aan de klant werd meegedeeld en die de
restwaarde weergeeft van de einduitrusting voor elke maand van de duur van het Contract van bepaalde duur.
jantje81
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 159 keer
Bedankt: 78 keer
Provider

apestaart schreef:Des te beter. :-)
Ik heb echter minder geluk, ik woon in een flatgebouw die dateert van 1962 en zit dus met die vervloekte rijgnet opgescheept, met als gevolg dat ik geen internet en geen vaste telefoon kan nemen bij Telenet en kan ik evenmin mijn Digicorder interactief maken. :x
Gelukkig komt dat niet zo vaak voor. Er is echter ook een voordeel aan een rijgnet! Je (niet interactieve) digitale televisie kan door Telenet niet afgesloten worden. Tv-abonnement opzeggen dus en een digicorder aankopen en op iemand anders abonnement koppelen. :-) :evil:
EDPnet FIBER XL (500/100)
NL Ziet / VTM Go+ / GoPlay
Digi Mobile
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”