WTF base-0

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 6602
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 649 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

Hi,

Omdat ik steeds geld terugkrijg via Colruyt mobile (laagste prijs garantie) heb ik verleden week een kaartje van base (b-0) gehaald. Na 3 dagen gebruik zie ik op de gebruikerspagina dat ik 19.15 Euro zo verbruikt hebben wat volgens de geldende tarieven (€0.03/MB) wil zeggen dat ik 638MB verbruikt heb.
Mijn tablet geeft een verbruik van 38MB en dat ligt volledig in lijn met mijn normaal verbruik van de laatste 2 jaar (Sporadisch mail checken en een paar webpages).

Iemand dit ook al gehad?

BTW, straks naar de lokale baseshop om uitleg vragen... :evil:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6191
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1960 keer
Recent bedankt: 5 keer

Als het effectief over 38 MB gaat, dan heeft Base blijkbaar het roaming-tarief van 54 eurocent/MB aangerekend.
Maakt jouw tablet toevallig geen connectie met een buitenlands gsm-netwerk?
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 6602
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 649 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

raf1 schreef:Maakt jouw tablet toevallig geen connectie met een buitenlands gsm-netwerk?
Dat valt uit te sluiten aangezien ik niet dichter dan 30Km van een grens geweest ben. Roaming staat trouwens af in de tablet.
Het stomme is dat op de userpage bij verbruik staat "Geen verbruik gevonden".
Niettegenstaande het kaartje actief is sinds 13/3 staat er "Begin nieuwe facturatieperiode: 25/03/2014".

BTW, updates worden alleen toegelaten via WiFi, de tablet staat behoorlijk dicht wat betreft toegelaten traffic via data.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 6602
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 649 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

De lokale Base shop opgezocht en het probleem voorgelegd. Bij de facturatie staat de gebruikte data juist aangegeven (38MB), ook het bedrag dat aangerekend wordt is juist.
Op de website staat dat er geen gegevens beschikbaar zijn betreft datatransfer en dat ik €19.15 verbruikt heb. Waarom er een verschil is tussen de gegevens van de website en die van de facturatie weet men ook niet. :bang:
De SMSen die ik kreeg gaven dus verkeerde info. Waarom wist men ook niet.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1159
Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 104 keer
Te Koop forum

Je bent niet de enige on4bam.

Ik krijg elke nieuwe facturatieperiode de volgende SMS-en in volgorde:

bij de start van de facturatieperiode:
+32 486 19 19 99 schreef: Beste klant, vanaf nu zijn je oproepen/sms'en/MB weer betalend.
duh, ik heb B-0, mijn proepen/sms'en/MB zijn altijd betalend

Dan na 10 MB verbruik:
+32 487 00 18 20 schreef: Beste klant, je hebt ongeveer 10.00 EUR data verbruikt in Belgie. Voor meer info surf je naar http://www.BASE.be. Groet
dan na 12,5 MB verbruik:
+32 487 00 18 20 schreef: Beste klant, je hebt ongeveer 12.50 EUR data verbruikt in Belgie. Voor meer info surf je naar http://www.BASE.be. Groet
en dan zo tegen het einde van de facturatieperiode:
+32 486 19 19 99 schreef: Budget Alert: Je volgende factuur zal meer bedragen dan je abonnementsgeld. Raadpleeg je verbruik, onder Mijn verbruik, in je Klantenzone op BASE.be.
Mijn abonnementsgeld is 0, dus dat kan wel kloppen ja.


de facturatie zelf is wel altijd in order (SMSén zoals dit doen een mens wel eens goed narekenen en dubbelchecken) maar er scheelt echt wel iets grondig met hun SMS/alerting systemen.

Ik heb wel nog geen tijd gehad om naar een Base shop te gaan ivm deze issue.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 6602
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 649 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

Ik ben al tevreden dat ik niet alleen ben. De verkoopster in de baseshop keek echter zoals de koeien in 1830 naar de eerste trein... Ik kan mij moeilijk voorstellen dat ik de eerste ben die hier iet over kwam vragen..

Ik volg sowieso mijn dataverbruik op dus zien we wel hoe het verder gaat.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
StarWing
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 952
Lid geworden op: 28 jan 2006, 18:21
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 78 keer
Provider

/me krijgt deze sms'en ook.

Ik weet wel dat ze onlangs (2-3mnd geleden) overgeschakeld zijn naar een ander platform.
In eerste instantie kreeg ik een sms dat ik meer dan €50 zou verbruikt hebben, maar de website toonde het correcte bedrag + kon de KD dit ook bevestigen.
Kzou me niet teveel zorgen maken over de sms'en die je krijgt.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 6602
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 649 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

Nog even een randbemerking. De vriendelijke mevrouw van de baseshop begreep eerst niet dat het verbruik op de klantenpagina zo hoog was en wou dat zelf checken, dus telnr als login ingetypt en dan vroeg ze mijn paswoord... Ja, dat zal wel, in een winkel mijn paswoord zeggen... :bang: Ik mocht het wel zelf intypen.

Wie geeft er nu zijn login gegevens aan de toonbank van een winkel :roll:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”