Red Bull Mobile: nieuwe tarieven en oud tarief nog mogelijk

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
BillyMobiel
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 11 keer

Bij Red Bull Mobile doen ze ook wat aanpassingen aan hun tarieven: http://www.redbullmobile.be/nl/nieuw/

Grootste verschil is dat de bonus-smsjes nu naar alle netwerken zijn. Het zijn er wel een pak minder! 1000 bij 10€ herladen tov 5000 vroeger.
Je kan nu ook herladen voor 15€ waarbij je dan 5000 smsjes krijgt naar alle netwerken + 250MB dataverbruik.

Nog steeds heel erg gericht op de sms-ertjes dus...

En wat ik persoonlijk nogal raar vind: aan de bestaande klanten laten ze de keuze of deze al dan niet wil overstappen naar de nieuwe tarieven of op het oude tarief wil blijven.
Wat zou daarachter zitten??
cyberbug
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 186 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Ik begin te vermoeden dat "red bull" mobile enkel bestaat als prestige (als een soort reclame) en niet echt om competitief te zijn/gebruikt te worden.

of je wil voor 10€ prepaid op het base netwerk dan is het:
ideaal als je veel sms't: NEE dan bij Jim mobile al 5000 sms'en (tov 1000 RBM)
ideaal als je goedkoop wil bellen: NEE dan neem je beter 1 vd suppermarkt sim kaarten (ALDI carefour) 77min (tov 33 RBM)
ideaal als je op internet wilt: NEE dan neem je beter mobile vikings 500mb (tov geen RBM *)

* Die 1gb op redbul mobile is geen internet en te vergelijken met mobistar/orange world ten tijde van WAP

Tijdens het opzoeken van info voor deze post heb ik ondertussen 2 reden gevonden voor redbull mobile.

1) Echt zo goed als onbeperkt Facebook en Twitter (niet enkel de mobile versies vd sites maar ook de apps)
van de site
IS MIJN ONBEPERKTE TOEGANG TOT FACEBOOK EN TWITTER ECHT ONBEPERKT?
Onbeperkt Facebook en Twitter mag niet meer dan 10GB per herlaadbeurt zijn en is geldig om te surfen op de officiële mobiele sites van Facebook en Twitter of via de officiële applicaties.
Indien je dus echt meer dan 500mb gebruikt aan Facebook/Twitter kan dit interessant zijn (hier zit echter geen gewoon internet bij, nog de full site's. en ik weet niet hoe foto's en video's in de mobile app worden aanzien)
Mobile Vikings gaat in de meeste gevallen echter interessanter zijn.

2) gratis sms overdragen naar de volgende maand.
van de site
VERVALLEN MIJN RESTERENDE GRATIS SMS’JES EN MIJN SURFVOLUME?
Heb je belwaarde, sms'jes of surfvolume over van je vorige herlaad beurt? Herlaad dan binnen de 31 dagen en draag ze over! Bij een herlaad beurt binnen de 31 dagen zijn de gratis sms'jes en MB verenigbaar met het aantal resterende sms'jes en MB, tot een maximum van 10.000 sms'jes en 10 GB.
zolang je telkens herlaad binnen de 31 dagen worden de sms's (en eventueel data) overgezet naar de volgende maand) dit kan interessant zijn als je redelijk veel sms't en 1 a 2 keer per jaar een massa aan sms'jes moet sturen naar vb de sport/studentenclub.
JIM gaat in de meeste gevallen echter interessanter zijn

De 2 voordelen zijn echter zo klein/niche dat ik vermoed dat niemand het meer neemt.

En de huidige klanten/kliekjes die het hebben om gratis naar elkaar te bellen/sms'en hebben Mobile Vikings nog niet ontdekt.

Enkel die paar die het hebben om gratis naar het base netwerk te bellen en sms'en zullen nog blijven.
Greetz cyberbug

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”