Probleem met versturen mail

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Tuneboy2005
Pro Member
Pro Member
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 maa 2007, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Hallo,

Sinds een dag of 3 kan ik via smtp.scarlet.be geen mail meer versturen. Ontvangen is geen probleem. Ik krijg dan de volgende melding in Windows Live Mail:

Het bericht kan niet worden verzonden omdat de server het e-mailadres van de afzender heeft geweigerd. Het e-mailadres van de afzender is xxx

Onderwerp 'Fw: Je iBOOD bestelling xxxx is verzonden!'
Serverfout: 550
Reactie van server: 550 5.7.0 user scxxx blocked for generating bounces
Server: 'smtp.scarlet.be'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC78
Protocol: SMTP
Poort: 25
Beveiligd(SSL): Nee

Naar mijn weten is er hier bij ons niets veranderd. Heb al gebeld naar scarlet en die zeggen dat alles actief staat bij mij. Dit werkt nu al een jaar of 2 zo en weet dus niet wat er nu mis is.
Enige tips of dingen die ik kan proberen?

ps mails versturen via webmail.scarlet.be lukt wel.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 9536
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
Bedankt: 766 keer
Recent bedankt: 5 keer

"Reactie van server: 550 5.7.0 user scxxx blocked for generating bounces"

Je staat blijkbaar geblocked omdat je account bounces genereert.




[Afbeelding Post made via mobile device ]
Tuneboy2005
Pro Member
Pro Member
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 maa 2007, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

ja zover was ik ook al maar waar kan dit vandaan komen? Ga dit eens doormailen naar scarlet en zien wat zij zeggen
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 9536
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
Bedankt: 766 keer
Recent bedankt: 5 keer

Heb je een eigen domein? Het zou kunnen dat je mails krijgt die bouncen op een volle mailbox, bv een catchall. Wel vreemd dat webmail dan werk werkt maar smtp niet.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18459
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Probeer anders eens met een beveiligde verbinding?
  • poort: 587
    beveiligde verbinding (SSL)
    Scarlet e-mail adres en paswoord (zelfde als voor de pop)
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”