Oplaadbatterijen in combinatie met lader.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 638 keer
- Bedankt: 434 keer
Ik heb hier 2 furby's liggen van de klein mannen en nog enkele zaken die echt energie vreten (4x AA/10 dagen, afhankelijk hoeveel ze er mee spelen). Ik zou graag nieuwe oplaadbatterijen kopen, maar ik heb ze al zo lang niet meer gevolgd dat ik niet goed meer weet welke goed zijn.
NiCd is dacht ik de oudste versie van de oplaadbatterijen en zijn 1.2V. Ik weet dat ze hoog belastbaar zijn en snel oplaadbaar. Maar ik dacht ook dat de deze het snelst plat waren (geheugeneffect), maar met langere levensduur.
NiMH is op het moment de meest gebruikte versie (denk ik), Hetgeen ik wel weet is dat deze gevoelig is aan temperaturen, als ik deze enkele dagen buiten gebruik, zijn ze gevoelig sneller leeg. Ik weet ook als je deze in gloeilamp zaklampen gebruikt en ze te ver zijn ontladen dat ze ook niet meer laadbaar zijn. Ze zijn minder snel leeg als de NiCd maar hebben ten opzichte van hun wel een kortere levensduur. Ze hebben ook last van het geheugeneffect dacht ik?
NiZn is voor mij een relatief onbekende batterij. Ik weet dat deze in het verleden als eens was uitgevonden en dat Edison hier een patent op had, maar dat deze pas recent geconstrueerd is dat het zink niet oplost in een ander stof. Ik heb van de winkel vernomen dat deze hoge stromen aankunnen, niet op 1.2V zitten maar op 1.6V. Ik weet niet of dit een nadeel kan zijn voor speelgoed, 1.5V of 1.6V lijkt mij nu minimaal (opgeladen zitten ze op 1.73V max). Ze zouden wel een relatief korte levensduur hebben en lopen ook leeg.
Zijn er mensen die er ervaring mee hebben of blijf ik best nog bij NiMH?
NiCd is dacht ik de oudste versie van de oplaadbatterijen en zijn 1.2V. Ik weet dat ze hoog belastbaar zijn en snel oplaadbaar. Maar ik dacht ook dat de deze het snelst plat waren (geheugeneffect), maar met langere levensduur.
NiMH is op het moment de meest gebruikte versie (denk ik), Hetgeen ik wel weet is dat deze gevoelig is aan temperaturen, als ik deze enkele dagen buiten gebruik, zijn ze gevoelig sneller leeg. Ik weet ook als je deze in gloeilamp zaklampen gebruikt en ze te ver zijn ontladen dat ze ook niet meer laadbaar zijn. Ze zijn minder snel leeg als de NiCd maar hebben ten opzichte van hun wel een kortere levensduur. Ze hebben ook last van het geheugeneffect dacht ik?
NiZn is voor mij een relatief onbekende batterij. Ik weet dat deze in het verleden als eens was uitgevonden en dat Edison hier een patent op had, maar dat deze pas recent geconstrueerd is dat het zink niet oplost in een ander stof. Ik heb van de winkel vernomen dat deze hoge stromen aankunnen, niet op 1.2V zitten maar op 1.6V. Ik weet niet of dit een nadeel kan zijn voor speelgoed, 1.5V of 1.6V lijkt mij nu minimaal (opgeladen zitten ze op 1.73V max). Ze zouden wel een relatief korte levensduur hebben en lopen ook leeg.
Zijn er mensen die er ervaring mee hebben of blijf ik best nog bij NiMH?
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 174 keer
- Bedankt: 345 keer
NiMH is de beste keuze op de moment, eigenlijk weinig beters te vinden voor het gros van de toepassingen.
Natuurlijk zijn vele apparaten ook niet echt geschikt voor goed bij 1,2 volt ipv 1,5 volt te werken.
Beste raad, die ik je kan geven, koop een goed merk zoals GP of Eneloop.
En zeker iets of wat intelligente lader.
Natuurlijk zijn vele apparaten ook niet echt geschikt voor goed bij 1,2 volt ipv 1,5 volt te werken.
Beste raad, die ik je kan geven, koop een goed merk zoals GP of Eneloop.
En zeker iets of wat intelligente lader.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Moderator
Ik heb Sanyo's op het oog, die gingen hier indertijd altijd zeer lang mee op gebied van levensduur.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 6 keer
Beste dat je volgens mij kunt kopen zijn Eneloop NIMH's in combinatie met een goede alder met aparte laadcircuits.
Onlangs via samenkopen.net een hele lading gekocht, in combinatie met een professionele lader waarmee je echt alles kunt doen en aflezen. Tot de constatatie gekomen dat al mijn GP 2700's ondermaats of niet meer presteren. Batterijen van 2300 mAh uit den Aldi presteren ook goed voor hun geld.
Onlangs via samenkopen.net een hele lading gekocht, in combinatie met een professionele lader waarmee je echt alles kunt doen en aflezen. Tot de constatatie gekomen dat al mijn GP 2700's ondermaats of niet meer presteren. Batterijen van 2300 mAh uit den Aldi presteren ook goed voor hun geld.
Ares: (CPU) AMD Ryzen 1800x (RAM) 16GB DDR4 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 970 EVO 250 GB (VGA) NVidia GeForce 1050 Ti 4GB (OS) Windows 10 Pro
Apollo: (CPU) AMD FX 8300 (RAM) 8GB DDR3 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 850 EVO 256GB (VGA) AMD Radeon HD 5850 (OS) Windows 10 Pro
Apollo: (CPU) AMD FX 8300 (RAM) 8GB DDR3 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 850 EVO 256GB (VGA) AMD Radeon HD 5850 (OS) Windows 10 Pro
-
- Moderator
Ik had vroeger voor als er batterijen stuk gingen (NiMH) dat het die met hun hoge capaciteiten was 2700mAh. Sindsdien ga ik nooit hoger dan 2500.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 6 keer
Inderdaad, GP's van 1800 mAh van meer dan 10 jaar oud werken wél nog redelijk. Mijn 2700's zijn praktisch nooit veel gebruikt geweest.
Ares: (CPU) AMD Ryzen 1800x (RAM) 16GB DDR4 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 970 EVO 250 GB (VGA) NVidia GeForce 1050 Ti 4GB (OS) Windows 10 Pro
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 499 keer
- Bedankt: 437 keer
Ik haal die ook in den Aldi: 5€ voor 4 stuks NiMH (AA of AAA).
Gaan best wel lang mee. Mijn inziens even lang als "echte" merkbatterijen...
Wel gebruik ik laders die iedere batterij afzonderlijk kunnen opladen.
Gaan best wel lang mee. Mijn inziens even lang als "echte" merkbatterijen...
Wel gebruik ik laders die iedere batterij afzonderlijk kunnen opladen.
-
- Moderator
Hebben jullie voorbeelden van laders, waarvan je echt tevreden bent.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 499 keer
- Bedankt: 437 keer
Deze heb ik onlangs bijgekocht en doet wat ie moet doen:

Je kan ook eens kijken bij Ansmann.
Daar hebben ze allerhande soorten: van standaard laders over snelladers tot ultrasnelladers.
Persoonlijk ga ik geen +200€ aan een lader geven indien een basislader (voor mij) voldoet.
Zeker indien de batterijen slechts 5€ per 4 stuks kosten.
En mijn batterijen met een "gewone" lader gaan toch ook vele jaren mee.
Ondanks dat de "klein" mannen die batterijen soms echt wel misbruiken in hun speelgoed.

Je kan ook eens kijken bij Ansmann.
Daar hebben ze allerhande soorten: van standaard laders over snelladers tot ultrasnelladers.
Persoonlijk ga ik geen +200€ aan een lader geven indien een basislader (voor mij) voldoet.
Zeker indien de batterijen slechts 5€ per 4 stuks kosten.
En mijn batterijen met een "gewone" lader gaan toch ook vele jaren mee.
Ondanks dat de "klein" mannen die batterijen soms echt wel misbruiken in hun speelgoed.

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 159 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Deze is schijnbaar een hele goede met tal van mogelijkheden:
http://www.eleshop.nl/maha-powerex-mhc9 ... DgodB3O_Hw
http://www.eleshop.nl/maha-powerex-mhc9 ... DgodB3O_Hw
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 31 keer
Ik koop mijn oplaadbare batterijen bij A.K. via samenkopen.net
http://www.samenkopen.net/action/753518
Heel regelmatig doet hij een actie en koop ik daar wat batterijen.
De ene keer heeft hij een actie van normale en de andere keer een actie met oplaadbare batterijen.
Je kan hem altijd een bericht sturen voor meer info.
http://www.samenkopen.net/action/753518
Heel regelmatig doet hij een actie en koop ik daar wat batterijen.
De ene keer heeft hij een actie van normale en de andere keer een actie met oplaadbare batterijen.
Je kan hem altijd een bericht sturen voor meer info.
Victory Not Vengeance
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 42 keer
Sanyo Eneloop NIMH (beste prijs/kwaliteit) of Sanyo XX (hogere capaciteit maar een stuk duurder) in combinatie met Maha powerex MH-C9000 (40-45 euro http://www.mahapowerex.eu/c9000-charger.html of eventueel La Crosse lader (15 euro). Ik heb die Maha lader al 5 jaar en werkt nog steeds perfect. Die Topcraft batterijen vind ik maar van gemiddelde kwaliteit (vooral beperkte levensduur) maar ze zijn niet veel slechter dan andere merkbatterijen (uitgezonderd Sanyo).
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 42 keer
@testertje
A.K. heeft ook een website: http://www.nkon.nl/
Ik bestel ook alles via hem. Altijd al tevreden van geweest.
A.K. heeft ook een website: http://www.nkon.nl/
Ik bestel ook alles via hem. Altijd al tevreden van geweest.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 53 keer
Gewoon een 4-pack AA NiMH oplaadbare batterijen uit den Aldi, 5€, 2500mAH, hier super tevreden over en doen alles wat ze moeten tegen spotprijs...
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
-
- Moderator
Heb ook 2 laders uit Aldi, van de laatste ben ik zeer tevreden (uiteraard is dit geen topmodel maar dat verwacht ik ook niet voor die prijs).
Heb ook enkele metingen gedaan om het laadproces eens in kaart te brengen, en dat zag er dik oké uit.
De eerste was zo'n snellader, die op een uurtje de battterijen kon opladen.
Uiteraard worden de batterijen warmer, en zo'n storende ventilator...
Geef mij dan maar een lader die er drie keer zo lang over doet hoor.
Heb ook enkele metingen gedaan om het laadproces eens in kaart te brengen, en dat zag er dik oké uit.
De eerste was zo'n snellader, die op een uurtje de battterijen kon opladen.
Uiteraard worden de batterijen warmer, en zo'n storende ventilator...
Geef mij dan maar een lader die er drie keer zo lang over doet hoor.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 247 keer
- Bedankt: 1698 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Ik heb een dikke maand geleden, na wat opzoekwerk, de Opus BT-C2000 (Europlug!) via de Ebay-winkel van http://danaco.net/ gekocht omdat deze gebruiksvriendelijker is dan de Maha Powerex MH-C9000. Zeer tevreden van. Dit toestel is ook perfect te gebruiken door niet-techneuten want de standaardinstellingen zijn goed gekozen zodat je zonder één knop aan te raken meteen kan beginnen laden.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 408 keer
- Bedankt: 797 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Ik heb batterijen van GP, Duracell en Memorex. Ik heb telkens de bijhorende lader bijgekocht.
Die memorex'en laden super traag op, de lader is absoluut prul.
De batterijen van GP (AA2100, AA2700, ...) laden niet al te snel op. We hebben 2 laders: een druppellader, waarbij het erg traag gaat en een superlader, waar het minder dan een uur duurt. Bij dat snelladen kan je een eitje bakken op uw batterijen.
We zijn het meest tevreden van de Duracell batterijen: laden snel op met een druppellader (minder dan 12u, hoeveel juist weet ik niet, want het gebeurt 's nachts), we hebben daar ook een snellader bij en dan heb je een volle batterij op 10-15minuten. De batterijen worden nauwelijks warm, want het is een oplader met een ventilator.
Die memorex'en laden super traag op, de lader is absoluut prul.
De batterijen van GP (AA2100, AA2700, ...) laden niet al te snel op. We hebben 2 laders: een druppellader, waarbij het erg traag gaat en een superlader, waar het minder dan een uur duurt. Bij dat snelladen kan je een eitje bakken op uw batterijen.
We zijn het meest tevreden van de Duracell batterijen: laden snel op met een druppellader (minder dan 12u, hoeveel juist weet ik niet, want het gebeurt 's nachts), we hebben daar ook een snellader bij en dan heb je een volle batterij op 10-15minuten. De batterijen worden nauwelijks warm, want het is een oplader met een ventilator.
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 94 keer
- Bedankt: 188 keer
- Recent bedankt: 1 keer
NiCd-batterijen zou je normaal niet meer veel mogen vinden, want het Cd was niet echt milieuvriendelijk en ze mogen dacht ik niet meer met nieuwe producten verkocht worden. NiCd-batterijen hadden last van het geheugeneffect.
Hun vervanger NiMH is veel minder belastend voor het milieu en ze hebben ook geen last meer van het geheugeneffect. Zo heel gevoelig voor temperaturen zouden ze niet mogen zijn (het is te zeggen, toch niet als je geen extremen gaat opzoeken, maar dit kan verschillen tussen modellen).
Wel hebben ze een hoge zelfontladingssnelheid, ze kunnen bv. 20% van hun lading verliezen na een maandje gewoon ergens gelegen te hebben, dit in tegenstelling tot bv. de Li-ion familie die daar amper last van heeft.
De levensduur is sterk afhankelijk van het gebruik. Als je de levensduur wil verlengen kan je ze bijvoorbeeld beter eerder aan de lader hangen en ze niet steeds volledig leeg laten lopen en dan opladen (geldt ook voor Li-ion batterijen, namelijk de DoD, Depth of Discharge, beperken).
M.a.w. mijn advies is bij NiMH te blijven en ze regelmatig op te laden (nog voor ze aangeven leeg te zijn). De capaciteit doet er eigenlijk niet zoveel toe, je moet geen duurdere types nemen, gewoon de standaard (die zullen wel enkele dagen halen hoop ik) en die voor ze leeg zijn voldoende laden met een goede lader (ik denk dat die van de meeste merken wel OK zijn, neem natuurlijk wel een NiMH lader).
Hun vervanger NiMH is veel minder belastend voor het milieu en ze hebben ook geen last meer van het geheugeneffect. Zo heel gevoelig voor temperaturen zouden ze niet mogen zijn (het is te zeggen, toch niet als je geen extremen gaat opzoeken, maar dit kan verschillen tussen modellen).
Wel hebben ze een hoge zelfontladingssnelheid, ze kunnen bv. 20% van hun lading verliezen na een maandje gewoon ergens gelegen te hebben, dit in tegenstelling tot bv. de Li-ion familie die daar amper last van heeft.
De levensduur is sterk afhankelijk van het gebruik. Als je de levensduur wil verlengen kan je ze bijvoorbeeld beter eerder aan de lader hangen en ze niet steeds volledig leeg laten lopen en dan opladen (geldt ook voor Li-ion batterijen, namelijk de DoD, Depth of Discharge, beperken).
M.a.w. mijn advies is bij NiMH te blijven en ze regelmatig op te laden (nog voor ze aangeven leeg te zijn). De capaciteit doet er eigenlijk niet zoveel toe, je moet geen duurdere types nemen, gewoon de standaard (die zullen wel enkele dagen halen hoop ik) en die voor ze leeg zijn voldoende laden met een goede lader (ik denk dat die van de meeste merken wel OK zijn, neem natuurlijk wel een NiMH lader).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 56 keer
Ik ben toevallig net voor hetzelfde aan het kijken, de kleine zijn speelgoed heeft hier redelijk wat batterijen nodig, er zijn er ook een paar die C-batterijen nodig hebben dus ben op zoek naar een lader die dat ook aankan. Ik wou voor GP gaan maar die hebben alleen maar twee standaard modellen die C aankunnen en dat zijn precies geen aparte laadkanalen. Die van den Aldi zien er wel interssant uit als die inderdaad redelijk werken.
EDIT: gebruikt er iemand die C => A adapters? Werkt dat goed, buiten dan dat het waarschijnlijk sneller herladen moet?
EDIT: gebruikt er iemand die C => A adapters? Werkt dat goed, buiten dan dat het waarschijnlijk sneller herladen moet?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 293 keer
- Bedankt: 130 keer
Ik heb ook zo'n lader van het merk Tronic van de lidl gekocht
, ondertussen is er een nieuw model.
Inderdaad heel handig dat je daar per batterij kan in opladen ipv per twee. Wat ik wel merk is dat ik dikwijls batterijen heb waarvan deze lader aangeeft dat de batterij stuk is (en dus niet kan geladen worden). Het zijn ook batterijen van de lidl en aldi.
Als ik die zogenaamd defecte batterij dan samen in mijn oude batterijlader steek, een minuutje wacht en daarna de defecte batterij in de tronic lader, dan doet de batterij het weer.
Opletten dus met die (valse) meldingen bij dit soort lader.

Inderdaad heel handig dat je daar per batterij kan in opladen ipv per twee. Wat ik wel merk is dat ik dikwijls batterijen heb waarvan deze lader aangeeft dat de batterij stuk is (en dus niet kan geladen worden). Het zijn ook batterijen van de lidl en aldi.
Als ik die zogenaamd defecte batterij dan samen in mijn oude batterijlader steek, een minuutje wacht en daarna de defecte batterij in de tronic lader, dan doet de batterij het weer.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 229 keer
- Bedankt: 172 keer
Zoals zovelen zeggen, de batterijtjes van 4,99 uit de Aldi, voorgeladen. Ready-to-use dus, zelfs de 2100's die ik nog gebruik gaan veel langer mee dan mijn GP2700 batterijen die 4x meer kosten. Als je kan gaan voor ready-to-use batterijen, ga daar dan voor imho. Ze lopen veel minder snel leeg en kunnen dus in veel toepassingen die minder vaak gebruikt worden veel langer mee gaan. Ook kwa levensduur gaan mijn Aldi batterijtjes al jaren mee waar vele andere bekendere en veel duurdere merken al de geest gegeven hebben.
-
- Moderator
Die heb ik ook, heel tevreden van.fredo66 schreef:Ik heb ook zo'n lader van het merk Tronic van de lidl gekocht, ondertussen is er een nieuw model.
Inderdaad ook soms meldingen van slechte batterijen, maar meestal zijn dit toch wel de slechtere batterijen hoor.
-
- Moderator
Absoluut geen last van, en het is net iets waar ik erg gevoelig aan ben 

-
- Moderator
Volgens mij is de notie "ready to use" niets meer dan het feit dat de oplaadbare batterijen al opgeladen zijn als je ze koopt.
Bij sommige andere merken, koop je een lege batterij.
Technisch is er evenwel geen verschil.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 142 keer
Er is een groot verschil tussen gewone en "ready to use" NiMh batterijen.
Als een gewone NiMh battrij 100% vol is dan zal deze na een jaar leeg zijn. Een "ready to use" zal na een jaar nog 85% vol zijn.
Als een gewone NiMh battrij 100% vol is dan zal deze na een jaar leeg zijn. Een "ready to use" zal na een jaar nog 85% vol zijn.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 172 keer
Het zal niet zijn dat er geen verschil is... Uw gewone herlaadbare batterijen enkele weken/maanden in de kast laten liggen en ze zijn onbruikbaar. De ready-to-use kun je zelfs gebruiken in afstandsbedieningen of andere apparaten die een laag verbruik hebben.heist_175 schreef:Volgens mij is de notie "ready to use" niets meer dan het feit dat de oplaadbare batterijen al opgeladen zijn als je ze koopt.
Om zelfs specifieker te zijn, ready-to-use word ook wel een LSD NiMh genoemd, low self-discharge nickel–metal hydride battery.
Wel degelijk een groot verschil...
-
- Moderator
Wist ik niet
.
Ik heb gewone batterijen in situaties zoals jij ze beschrijft: lasermuis, rookdetectoren, afstandsbediening, ... en ik heb niet de indruk dat ik die vaak moet vervangen. Misschien nog minder vaak met zo'n LSD batterij...

Ik heb gewone batterijen in situaties zoals jij ze beschrijft: lasermuis, rookdetectoren, afstandsbediening, ... en ik heb niet de indruk dat ik die vaak moet vervangen. Misschien nog minder vaak met zo'n LSD batterij...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 137 keer
Ook ik kan beamen dat die van 'den Aldi' prima zijn.
De oudere groen/rode accu's ware prul, maar de nieuwere 'ready to use' NiMh batterijen zijn heel goed, zeker voor die prijs.
Ze houden hun lading inderdaad veel langer, heb ik zelf getest.
Terwijl de zogenaamde 'betere merkbatterijen' al na een paar maanden de helft en meer van hun capaciteit kwijt zijn, zijn deze nog nagenoeg vol.
Nochtans laad ik ze telkens met een snellader, sneller dan dat zij aanbevelen. Het is wel een intelligente lader, maar op 2 uren zijn ze vol.
Hij geeft nog steeds de volle capaciteit aan.
De oudere groen/rode accu's ware prul, maar de nieuwere 'ready to use' NiMh batterijen zijn heel goed, zeker voor die prijs.
Ze houden hun lading inderdaad veel langer, heb ik zelf getest.
Terwijl de zogenaamde 'betere merkbatterijen' al na een paar maanden de helft en meer van hun capaciteit kwijt zijn, zijn deze nog nagenoeg vol.
Nochtans laad ik ze telkens met een snellader, sneller dan dat zij aanbevelen. Het is wel een intelligente lader, maar op 2 uren zijn ze vol.
Hij geeft nog steeds de volle capaciteit aan.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 264 keer
- Bedankt: 534 keer
Even van onder het stof halen. De AB van mijn piazzetta pelletkachel vreet stroom. Er zitten 3 batterijtjes in, type AAA. Die houden het geen 3 maanden uit. Ondertussen heb ik de gewoonte aangenomen om 1 batterij eruit te halen de tijd dat ik de kachel niet gebruik. Wil ik de kachel wel gebruiken moet dat batterijtje weer in, een heel gedoe dus. Wat is op dit moment een aanrader qua (type) herlaadbare batterij in combinatie met welke lader? Houd er rekening mee dat ze heel vaak herladen moeten worden.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 369 keer
- Bedankt: 524 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Ik gebruik oplaadbare AA-batterijen voor mijn wandelgps. Vroeger GP nu Varta, die gaan iets langer mee.
Het is me echter al opgevallen dat na een paar keer gebruiken de batterijen ofwel niet meer opladen of snel leeg zijn. Om die reden gebruik ik nu terug gewone batterijen, hiermee kan ik gemakkelijk 2 keer gaan wandelen (2x +4u) terwijl ik met oplaadbare blij moet zijn met 2 paar batterijen. De oplaadbare gebruik ik enkel nog voor afstandsbedieningen.
Het is me echter al opgevallen dat na een paar keer gebruiken de batterijen ofwel niet meer opladen of snel leeg zijn. Om die reden gebruik ik nu terug gewone batterijen, hiermee kan ik gemakkelijk 2 keer gaan wandelen (2x +4u) terwijl ik met oplaadbare blij moet zijn met 2 paar batterijen. De oplaadbare gebruik ik enkel nog voor afstandsbedieningen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
- Bedankt: 86 keer
Eneloop oplaadbare batterijen nemen.
Deze gebruik ik altijd en werken super (ontladen ook zéér traag als je ze niet gebruikt). Zoek maar eens op amazon ofzo, je zal enkel positieve commentaren vinden.
GP en Varta ooit ook gebruikt. Dat was dikke brol.
Deze gebruik ik altijd en werken super (ontladen ook zéér traag als je ze niet gebruikt). Zoek maar eens op amazon ofzo, je zal enkel positieve commentaren vinden.
GP en Varta ooit ook gebruikt. Dat was dikke brol.
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
-
- Elite Poster
Behalve om de kachel in te schakelen wordt die AB niet gebruikt, die hangt daar te hangen. Ik vermoed dat het stroomverbruik misschien te wijten is aan communicatie tussen kachel en AB. Maar ik betaal mij nu blauw aan gewone batterijen.
-
- Elite Poster
Zijn dat die tronic batterijen, ready to use? Die zie ik op Lidlshop.be staan.broke23 schreef:de batterijen van de lidl kwamen bij test aankoop de vorige keer als best buy uit de bus, nu zijn het die van ikea, ben conctent van die van de lidl moet ik zeggen!