HGW versus modem + router (was: IPv6 bij Telenet - As of today)

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
Bedankt: 245 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Ik begrijp dat telenet overal een HGW wil, maar voorzie dan een optie modem / router. In brussel doet numericable dat, en ik denk zelfs als je bridge kiest dat je hotspot ding nog actief blijft. Ooit heb ik de docs gepost technisch is dit perfect mogelijk. Voor telenet zou dit ook voordeel zijn, standaardiseren op minder cpe's en remote rol van de cpe kunnen omschakelen.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
Bedankt: 766 keer
Recent bedankt: 5 keer

Tja, Telenet wil enkel grootste gemene deler doen, ipv ons gewoon toegang te geven tot de volle functionaliteit van de modem.
Met bridging zou veel gezaag opgelost zijn.

In Frankrijk heeft SFR een paar jaar geleden op hun (ADSL) routers de bridging functie verwijderd met een nachtelijke update. Kan je je voorstellen hoeveel bedrijven de volgende dag geen functioneel netwerk meer hadden (waarvan velen hun IT outsourcen). Tegelijk had enkele maanden eerder Free net de omgekeerde manoeuver gedaan en bridging toegelaten. Dat heeft SFR toen geweten, wees daar maar zeker van.

Telenet's enige voordeel is dat ze een monopolie hebben op de kabel. Ik heb origineel kabel genomen omdat in Leuven UPC de kabel deed, en daar was ik supertevreden van. Wij hadden toen (begin 2000) downloadlimieten van 45GB, terwijl bij overname door Telenet de klanten nog altijd met 15GB tevreden moesten zijn. Dus het is niet mijn vrijwillige keuze om bij Telenet te blijven, ik ben enigszins geforceerd door mijn keuze om bij de kabel als technologie te blijven hangen.

Nu, als ze de HGW gaan forceren bij iedereen zal dat dus ook de zwanezang zijn van Telenet hier in huis, hoewel dat veel herbekabeling met zich zal meebrengen, want de telefoon in deze nieuwbouw appartementen komt niet in dezelfde ruimte uit als de kabel (zucht). Bij TV hebben ze het al verkorven door BBC3 en 4 in hun duurste zenderpakket te steken zonder goedkopere sub-alternatieven zoals vroeger.

Die modem only opgeven, "only if they pry it from my cold, dead hands".

[Afbeelding Post made via mobile device ]
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Die HGW heeft op gebied van instellingen een groot nadeel. Je hebt steeds "mijn telenet" nodig om iets te veranderen. Met een eigen router heb je de touwtjes zelf in handen. Voor mij het belangrijkste aspect. Toen telenet liet weten dat IPv6 ging voorzien worden heb ik mijn voorzorgen genomen en heb ik een IPv6 compatibele router aangeschaft.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
Bedankt: 766 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ga ik volledig mee akkoord. Alleen de nieuwe router heb ik nog niet gekocht, IPv4 zal nog wel niet morgen dood zijn :-)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

De discussie HGW versus modem+router afgesplitst (off-topic)
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”