Ik begrijp niet waarom ik mijn FritzBox-webinterface niet kan bereiken wanneer ik buiten mijn thuisnetwerk ben. Internet acces to the FritzBox via HTTPS is enabled, en ik heb een Fritzbox-user aangemaakt met toegangsrechten vanaf internet.
Wanneer ik thuis surf naar xxxxxxxxxxxx.myfritz.net, kan ik aan de Fritz-webinterface. Ook rechtstreeks op het huidige WAN-IP adres heb ik toegang.
Van zodra ik buiten mijn thuisnetwerk ben, lukt dat echter niet meer. De pagina laadt gewoon niet. Het lukt me wel om een “tracert” te doen naar xxxxxxxxxxxx.myfritz.net en naar het huidige WAN-IP.
Ik heb ook inkomend https verkeer via de e-services van Belgacom toegestaan.
Is er nog iets wat ik verkeerd doe?
Fritzbox 7390 webinterface onbereikbaar vanaf internet
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 4 keer
Laatst gewijzigd door freakske_b 21 jan 2014, 14:18, in totaal 2 gewijzigd.
internet en TV: Proximus Flex Pack met FritBox 7590 Pro als modem/router, inclusief TV (beta OS van Fritz)
voip: OVH
GSM: Hey!Telecom 5€ voor onbeperkt bellen, smsen en 15gb
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Probeer gewoon een alternatieve poort.
In de FritzBox:
Ik gebruik overal waar ik een FritzBox zet een alternatieve poort:
In de FritzBox:
- Internet > Permit Access > Fritz!Box services > Use HTTPS port other than the default HTTPS port 443
Kies hier een poort tussen 450 en 499 (voorbeeld: 499)
Ik gebruik overal waar ik een FritzBox zet een alternatieve poort:
- - bij Belgacom gebruikers: poort 498, 499 ... (dan moet je niets wijzigen in e-services).
- bij Telenet gebruikers: poort 1043 ... (hier moet je >1024 gezien geblokkeerde poorten, maar dat kan alleen via telnet).
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Pro Member
Bedankt, via xxxxxxxxxxxx.myfritz.net:[poortnr] geraak ik inderdaad op de webinterface
Nu probeer ik ook VPN in orde te maken naar mijn android 4.1.2, een Samsung S II. In de instellingen gebruik ik daar ook het adres xxxxxxxxxxxx.myfritz.net (zonder poortnummer). In de logs van de Fritz zie ik : VPN connection to XXXX was established successfully.
Op mijn android verschijnt een sleuteltje (vpn in orde), maar ik kan dan niet meer op internet met mijn GSM. Bedoeling is eigenlijk verbinding te maken met mijn sip accounts die op mijn Fritz geregistreerd staan.

Nu probeer ik ook VPN in orde te maken naar mijn android 4.1.2, een Samsung S II. In de instellingen gebruik ik daar ook het adres xxxxxxxxxxxx.myfritz.net (zonder poortnummer). In de logs van de Fritz zie ik : VPN connection to XXXX was established successfully.
Op mijn android verschijnt een sleuteltje (vpn in orde), maar ik kan dan niet meer op internet met mijn GSM. Bedoeling is eigenlijk verbinding te maken met mijn sip accounts die op mijn Fritz geregistreerd staan.
internet en TV: Proximus Flex Pack met FritBox 7590 Pro als modem/router, inclusief TV (beta OS van Fritz)
-
- Pro Member
Ik kan de sip accounts nu wel via vpn op mijn android benaderen. Ik heb in csipsimple het veld server fritz.box vervangen door zijn ip adres. De geluidskwaliteit is wel niet zo goed.
Nu heb ik nog 2 problemen:
1) Wanneer VPN op mijn android opstaat, kan ik ALLEEN in mijn eigen netwerk. Wat moet ik veranderen in mijn android of in mijn fritzbox, zodat wanneer ik VPN verbinding heb met mijn thuisnetwerk ook via mijn thuisnetwerk naar het internet kan? Zodat andere apps en browsing ook werken wanneer VPN opstaat.
2) Soms gebruik ik ook de Fritz Fon App, natuurlijk niet gelijktijdig met csipsimpel. Wanneer ik via VPN verbinding maak, vraagt de Fritz Fon App mijn wachtwoord. Normaal zou dat het wachtwoord moeten zijn voor een Fritzbox user met externe toegang, maar dat werkt niet. Ook het wachtwoord om van binnen het eigen LAN in te loggen werkt niet. De foutmelding is: "Login by an App belonging to user dslf-config from the IP address 192.168.178.201 failed (incorrect password)." Wat is die " dslf-config" user? En wat is zijn default passwoord? Dat is helemaal niet terug te vinden bij Fritzbox Users...

Nu heb ik nog 2 problemen:
1) Wanneer VPN op mijn android opstaat, kan ik ALLEEN in mijn eigen netwerk. Wat moet ik veranderen in mijn android of in mijn fritzbox, zodat wanneer ik VPN verbinding heb met mijn thuisnetwerk ook via mijn thuisnetwerk naar het internet kan? Zodat andere apps en browsing ook werken wanneer VPN opstaat.
2) Soms gebruik ik ook de Fritz Fon App, natuurlijk niet gelijktijdig met csipsimpel. Wanneer ik via VPN verbinding maak, vraagt de Fritz Fon App mijn wachtwoord. Normaal zou dat het wachtwoord moeten zijn voor een Fritzbox user met externe toegang, maar dat werkt niet. Ook het wachtwoord om van binnen het eigen LAN in te loggen werkt niet. De foutmelding is: "Login by an App belonging to user dslf-config from the IP address 192.168.178.201 failed (incorrect password)." Wat is die " dslf-config" user? En wat is zijn default passwoord? Dat is helemaal niet terug te vinden bij Fritzbox Users...