Marktaandeel Google overschrijdt 75%

Ander nieuws dat te maken heeft met technologie
Plaats reactie
Spock
Elite Poster
Elite Poster

Google's aandeel in het leveren van zoekresultaten overschrijdt (in de VS) in augustus 2003 voor het eerst de 75%. Van wat er dan nog van de taart overblijft neemt MSN het grootste stuk (15%) voor haar rekening. Zo berichten althans de comScore Media Metrix Search Engine Ratings, na onderzoek van de gegevens van proxyservers voor 1,5 miljoen Engelstalige gebruikers.

Gegevens voor Belgische of Nederlandse gebruikers zijn iets moeilijker te verkrijgen, maar de trend zal niet veel verschillen van deze trend. Het onderstreept weer eens het belang dat we - als we het over webpromotie hebben - gehecht moet worden aan het adwords systeem, het streven naar links door branchepartners / directories, of het opzetten van sateliet sites, en het schrijven van keyword gecentreerde teksten.

Afbeelding

Bron: http://searchenginewatch.com
Spock
Elite Poster
Elite Poster

Ik wil toch even opmerken dat we dit onderzoek dienen met het spreekwoordelijke korreltje zout te nemen. Het lijkt mij vrij bizar dat er nergens enig spoor is te vinden van YAHOO...
Sand

misschien omdat yahoo op dat ogenblik gebruikt maakt van google technologie? ik geloof dat ze nu weer hun eigen zoekmachine hebben...
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Yahoo heeft geen eigen zoekindex, maar koopt de gegevens aan van Inktomi-search.
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster

wie heeft er google nu niet als startpagina???
als de counter de personen er bij telt die google als startpagina gebruikt dan heb je toch al een groot verschil?

Er zijn zoveel voordelen aan verbonden:
het laad supersnel, GEEN RECLAME, weining rotzooi, kort en krachtig
als je een startpagina hebt zoals msn.be staat vol van de buttons, duurt 4 sec tegen dat alle afbeeldingskes geladen zijn enzo, daar zit volgens mij voor google al een ++++punt

Och als je het nog niet wist: ik heb google als startpagina :lol: :lol:
Slekken
Pro Member
Pro Member

Waarom google als startpagina? Installeer gewoon de google toolbar en je hebt er nog een goede pop-up blokker bij ook. :wink: Op die manier is het om het even welke starpagina je hebt, google is altijd vlakbij.

Greetz
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

Snakehit schreef:wie heeft er google nu niet als startpagina???
...
Er zijn zoveel voordelen aan verbonden:
het laad supersnel, GEEN RECLAME, weining rotzooi, kort en krachtig
als je een startpagina hebt zoals msn.be staat vol van de buttons, duurt 4 sec tegen dat alle afbeeldingskes geladen zijn enzo, daar zit volgens mij voor google al een ++++punt

Och als je het nog niet wist: ik heb google als startpagina :lol: :lol:
zet gewoon about:blank als startpagina
wedden dat ie nog sneller is?
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster

wist ik niet :eek: :-D

Thanks,
nieuwe startpagina about:blank :)))))
canabeez
Plus Member
Plus Member

Slekken schreef:Waarom google als startpagina? Installeer gewoon de google toolbar en je hebt er nog een goede pop-up blokker bij ook. :wink: Op die manier is het om het even welke starpagina je hebt, google is altijd vlakbij.

Greetz
of je gebruikt gewoon opera of iets gebaseerd op gecko, zit er standaard in;)
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws ivm technologie”