Noodcentrale, afgesloten vaste telefoon opnieuw gebruiken

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
riji
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 3 keer

Mijn moeder heeft enkele maanden geleden haar enig abonnement bij Belgacom, nl. voor haar vast telefoontoestel, afgesloten.
Nu heeft ze een alarmsysteem (van de mutualiteit) voor noodoproepen nodig en dit kan blijkbaar enkel met een vast telefoontoestel.
Ze heeft nu bij Telenet een abonnement voor haar GSM en ook voor analoge TV en heeft niets meer nodig.
Ik denk dat het eenvoudigste is om terug bij Belgacom een abonnement voor vaste telefoon te nemen,
omdat ik dan enkel de telefoonstekker terug moet insteken en vragen dat BC activeert (50 euro).
Bij Telenet zal ze een technieker nodig hebben om het modem te installeren (75 euro) en moet er ook nog 50 euro voor activeren betaald worden en vergt de installatie ook meer omslag (plaatsen modem).
Is die redenering een beetje juist of vergis ik me?
UBremoved9108
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 29 keer

Dat zal inderdaad het simpelste zijn denk ik.
Of je koopt een SIM to PSTN adapter en je laat die mutualiteit kastjes buitenbellen over GSM (zal je een flinke besparing opleveren, maar ook weer wat investering).
Tevens zijn die kastjes (ik heb er klein beetje ervaring mee) redelijk gevoelig voor de PSTN standaard, dus of dat gaat werken via een SIM to PSTN converter of bijvoorbeeld via VoIP is nog maar de vraag...
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

momenteel is overigens installatie en activatie gratis bij telenet :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 605 keer
Recent bedankt: 2 keer
Te Koop forum

cyberbozzo schreef:Of je koopt een SIM to PSTN adapter en je laat die mutualiteit kastjes buitenbellen over GSM (zal je een flinke besparing opleveren, maar ook weer wat investering).
forget it, heb ik voor mijn moeder ook geprobeerd.
die rommel wil voor geen meter werken met sim adapters (vodafone kastje) of voip (scarlet).
moet echt letterlijk via pstn gaan.

heb het wel een keer over voip aan de praat gekregen, maar dat ging gepaard met de nodige storingen,
en verlaagde de betrouwbaarheid.
waarom ze hier nog steeds pertinent weigeren een voip en/of sim compatible toestel te leveren, het is me een raadsel,
maar het zal vast wel te maken hebben met de groten houden de groten de handjes boven het hoofd.

het bestaat overigens wel, en mss moet je eens even kijken op deze site: http://www.personenalarmering.nl/personenalarm
blijkbaar doen zij ook belgie, en dan zou je ipv een extra telefoonabbo + de kosten van het personenalarm,
gewoon de kosten van het personenalarm kunnen nemen.
bespaar je mss nog wat meer mee!
kost blijkbaar 34.05 / maand, inclusief 5 meldingen (dus alarmtoestel + gsm module en abbo)
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 104 keer
Te Koop forum

SPAZ
die hollanders en hun naamgeving toch.

edit: idiote naamgeving buiten beschouwing gelaten lijkt mij dit wel de beste oplossing.
riji
Pro Member
Pro Member

Allemaal bedankt.
Ik heb zelf contact genomen met de mutualiteit (CM) en het zou nu toch kunnen met een GSM mits een bijkomende kaart. Ik ga volgende week naar de dienst voor meer uitleg.
riji
Pro Member
Pro Member

Ik ben naar de Thuiszorgwinkel van de CM geweest
en daar hadden ze een GSM aan 100 euro (90 indien CM-lid)
met een SOS-schuifknop achteraan, geschikt om de
personenalarm centrale te bereiken.
Dit kost 6 euro/maand en volgens de Thuiszorgwinkel
hebt je geen andere bijkomende maandkosten voor
het gebruik van de personenalarm centrale.
jorisx
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 47 keer

Vraag is alleen of uw moeder zo een gsm steeds zal meenemen...
Wij hadden ook zo een noodcentrale van de CM voor onze grootmoeder. Het toestelletje waar ze op moet drukken, indien ze was gevallen, is echt wel klein, en kan gemakkelijk rond de hals gehangen worden, zodat ze dit ook in bed kon blijven aanhouden. Indien ze dan 's nacht zou vallen, op weg naar de wc of dergelijke dan had ze het toestelletje altijd bij haar.
Ik vrees dat ze niet met de gsm rond hun nek gaan slapen en die dan ook niet meenemen naar toilet, als ze dan vallen en zelf niet meer recht geraken, dan zijn ze met gsm ook niet veel...
riji
Pro Member
Pro Member

Dit is ook juist.
Hangt een beetje af van de persoonlijke mogelijkheden.
Moeder heeft toch voor een vaste telefoon gekozen, maar ik wilde het hier toch even melden.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”