Hallo,
Heeft er iemand ervaring met WiFi versterkers en een goeie, niet al te dure oplossing kent ?
't Is voor een Belgacom internetconnectie die op de eerste verdieping een niet al te goede (sommige toestellen zelfs geen) draadloze verbinding heeft.
Alvast bedankt
BBox + WiFi versterker
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 197 keer
Ik kan je zo niet direct een goede wifi versterker aanduiden, maar heb wel een paar vraagjes in verband met je huidige installatie :
Hoe staat je huidige BBox type een 2 of 3 opgesteld, vrij, centraal of in een gesloten kast ?
Heb je beton tussen je verdiepingen ?
Heb je al de mogelijkheid onderzocht om eventueel een utp kabel tot boven te leggen naar een wifi-accesspoint ?
Het maximum vermogen van een accesspoint is wel wettelijk bepaald maar met speciale antennes kan je een verder bereik aan, maar dat dan is enkel voor buitengebruik.
Op deze site ga je het wel vinden indien je toch voor wifi gaat : https://www.interprojekt.com.pl/wireles ... 1_265.html
Hoe staat je huidige BBox type een 2 of 3 opgesteld, vrij, centraal of in een gesloten kast ?
Heb je beton tussen je verdiepingen ?
Heb je al de mogelijkheid onderzocht om eventueel een utp kabel tot boven te leggen naar een wifi-accesspoint ?
Het maximum vermogen van een accesspoint is wel wettelijk bepaald maar met speciale antennes kan je een verder bereik aan, maar dat dan is enkel voor buitengebruik.
Op deze site ga je het wel vinden indien je toch voor wifi gaat : https://www.interprojekt.com.pl/wireles ... 1_265.html
EdpNet FiberXS: 144 / 48 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
Ubuntu Mate 24.04
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 47 keer
wel opletten met versterkers, want doorgaans halveren deze de snelheid die je op je draadloos netwerk kan halen...
Met mijn BBOX2 heb ik op het 1ste verdiep ook geen goed bereik. Ik had nog een draadloze N-router liggen en heb deze achter de BBOX2 gehangen. Deze verzorgt mijn draadloos netwerk (groter bereik en hogere snelheid, daar BBOX2 de n-standaard niet ondersteunt)
Fysiek staat deze router zelfs op mijn BBOX2.
UTP naar 1ste verdiep en daar draadloos access-point voorzien lijkt me de beste oplossing, maar indien praktisch niet haalbaar kan je bovenstaande proberen.
Met mijn BBOX2 heb ik op het 1ste verdiep ook geen goed bereik. Ik had nog een draadloze N-router liggen en heb deze achter de BBOX2 gehangen. Deze verzorgt mijn draadloos netwerk (groter bereik en hogere snelheid, daar BBOX2 de n-standaard niet ondersteunt)
Fysiek staat deze router zelfs op mijn BBOX2.
UTP naar 1ste verdiep en daar draadloos access-point voorzien lijkt me de beste oplossing, maar indien praktisch niet haalbaar kan je bovenstaande proberen.
- foxhound
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 19 keer
Gisteren van dommel naar belgacom gegaan. Netwerk opstelling in huis wat anders gezet. Wat blijkt, in de keuken & living zo goed als geen ontvangst van ons draadloos netwerk.
Boven had ik al een router (Asus RT-AC66U) die als access point/gigabit switch voor mijn PC/Nas gebruikt wordt.
Gezien ik de digicorder toch terug moest brengen heb ik in de eurosys winkel/telenet center maar een wifi range extender gekocht.
http://webshop.eurosys.be/nl/netwerken/ ... 0e-p381378
Deze in de keuken geplaatst, nu heb ik goede ontvangst zowel in de keuken als living. Haal mijn volledige internet snelheid, dus iedereen tevreden.
Boven had ik al een router (Asus RT-AC66U) die als access point/gigabit switch voor mijn PC/Nas gebruikt wordt.
Gezien ik de digicorder toch terug moest brengen heb ik in de eurosys winkel/telenet center maar een wifi range extender gekocht.
http://webshop.eurosys.be/nl/netwerken/ ... 0e-p381378
Deze in de keuken geplaatst, nu heb ik goede ontvangst zowel in de keuken als living. Haal mijn volledige internet snelheid, dus iedereen tevreden.

- lacer
- Elite Poster
Wordt dit alleen maar in het stopcontact geplugd en hoeft daar dan nog niet een netwerkkabel aangesloten te worden die in verbinding staat met je huidige draadloze router ? Of pikt het het bestaande wifi signaal op en wordt het opnieuw versterkt ? Op die site staat maar weinig info ....
Ubuntu Mate 24.04
Ubuntu Mate 24.04
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 598 keer
- Bedankt: 727 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Dit is een review waaruit blijkt dat het gewoon inpluggen is zonder netwerkkabel.
Ik vraag me ook af of je snelheid niet gehalveerd wordt zoals men wel eens zegt. Ik dacht dat de enige manier om dezelfde snelheid te houden is een extra accesspoint te installeren. Kan iemand dat bevestigen?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- lacer
- Elite Poster
Ja, maar die moet je dan wel in een stopcontact steken waar nog een redelijk wifi signaal aanwezig is.
Voor de topic starter > deze dus boven in een stopcontact pluggen gaat je hiermee nog geen wifi hebben
Voor de topic starter > deze dus boven in een stopcontact pluggen gaat je hiermee nog geen wifi hebben

Ubuntu Mate 24.04
Ubuntu Mate 24.04
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 97 keer
klopt: de bandbreedte wordt o.a. beperkt door de airtime, en aangezien de repeater niet samen met het oorspronkelijk AP kan uitzenden, wordt de data dus eigenlijk 2x na elkaar uitgezonden: een 1e keer door het AP, en een 2e keer door de repeater. Netto dus halvering van de snelheid.Dizzy schreef: Ik vraag me ook af of je snelheid niet gehalveerd wordt zoals men wel eens zegt. Ik dacht dat de enige manier om dezelfde snelheid te houden is een extra accesspoint te installeren. Kan iemand dat bevestigen?
Uiteraard, want hier is de max. VDSL snelheid van 70Mb/s de limiterende factor. Maar als je zou data transfereren tussen WiFi en de LAN (en dan NIET met fast e-net) dan ga je wel snelheidsverlies opmeten.foxhound schreef:Haal mijn volledige internet snelheid, dus iedereen tevreden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 98 keer
Als utp kabel beschikbaar is naar andere locatie in huis, dan zou ik niet twijfelen. Extra wifi router of accesspoint (wat ong. zelfde kost als wifi extender) en dan heb je ineens nog wat extra ethernetpoorten die mss. nog van pas komen. De 2 wifi routers dezelfde SSID en beveiliging geven, maar op volledig gescheiden kanaal zetten. Mits goede plaatsing heb je dan perfecte wifi 'roaming' en dekking in huis en tuin.
- lacer
- Elite Poster
Een powerline met daarbij nog een AP is niet echt een goedkope oplossing 

Ubuntu Mate 24.04
Ubuntu Mate 24.04
- jphermans
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 142 keer
- Bedankt: 109 keer
Zijn oplossingen zoals Devolo echt zo goed als dat ze laten uitschijnen ?
Heb het zelf nog niet getest maar wel al van andere gehoord dat netwerk via powerline toch veel storing heeft.
Heb het zelf nog niet getest maar wel al van andere gehoord dat netwerk via powerline toch veel storing heeft.
Internet via Mobile Vikings
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 279 keer
Het is inderdaad moeilijk om op voorhand te voorspellen, maar ik heb er in ieder geval geen problemen mee gehad,
ondertussen heb ik nu wel alles met utp kabel uitgevoerd.
Het is niet omdat je leest dat er hier en daar problemen zijn dat er daarom bij iedereen problemen opduiken,
al gaat er natuurlijk niks boven vast bekabeling.
ondertussen heb ik nu wel alles met utp kabel uitgevoerd.
Het is niet omdat je leest dat er hier en daar problemen zijn dat er daarom bij iedereen problemen opduiken,
al gaat er natuurlijk niks boven vast bekabeling.