Iemand ervaring met de netwerkkwaliteit van Base?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
Goedemiddag forumleden,
even de situatie schetsen zoals ze nu is : mijn echtgenote heeft voor de moment een proximus easy 10 abonnement waarmee ze 20 minuten mag bellen en onbeperkt sms'en . Gisteren zag ik op de website van Base een formule B-9 waarmee ze eveneens onbeperkt kan sms'en maar wel 120 minuten mag bellen.
De kans bestaat dat ik binnenkort naar Base ga overschakelen voor haar , dus wou even horen hoe het zit met het bereik op het Base netwerk ? Aangezien ik in een grote stad woon (Leuven) verwacht ik dat deze evengoed gaat zijn als het Proximus netwerk?
even de situatie schetsen zoals ze nu is : mijn echtgenote heeft voor de moment een proximus easy 10 abonnement waarmee ze 20 minuten mag bellen en onbeperkt sms'en . Gisteren zag ik op de website van Base een formule B-9 waarmee ze eveneens onbeperkt kan sms'en maar wel 120 minuten mag bellen.
De kans bestaat dat ik binnenkort naar Base ga overschakelen voor haar , dus wou even horen hoe het zit met het bereik op het Base netwerk ? Aangezien ik in een grote stad woon (Leuven) verwacht ik dat deze evengoed gaat zijn als het Proximus netwerk?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Over het algemeen kan je stellen dat bereik bij Base zeker voldoende is, maar wat mij betreft is de keuze tussen beide snel gemaakt.
Er zijn natuurlijk altijd verschillen afhankelijk van de locatie, Proximus blijft echter wel gemiddeld de beste dekking geven.
In Leuven zijn er op sommige plaatsen toch wel bij de drie operatoren wat 'problemen' (station bijvoorbeeld), dus ik zou voor de zekerheid gaan en toch nog steeds het beste netwerk van het land kiezen.
Je kan ook nog steeds, als je belgacom klant bent, een easy 15 nemen en deze in pack zetten zodanig deze ook 10 EUR kost maar je wel 150 min krijgt.
Er zijn natuurlijk altijd verschillen afhankelijk van de locatie, Proximus blijft echter wel gemiddeld de beste dekking geven.
In Leuven zijn er op sommige plaatsen toch wel bij de drie operatoren wat 'problemen' (station bijvoorbeeld), dus ik zou voor de zekerheid gaan en toch nog steeds het beste netwerk van het land kiezen.
Je kan ook nog steeds, als je belgacom klant bent, een easy 15 nemen en deze in pack zetten zodanig deze ook 10 EUR kost maar je wel 150 min krijgt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
- Bedankt: 103 keer
? Objectief ?Proximus blijft echter wel gemiddeld de beste dekking geven.
Proximus heeft in Gent toch nog veel dead spots (verschillende straten waar buiten zelfs geen ontvangst is).
Regelmatig geen 3G.
Ik heb continue 3 proximus sim's in gebruik (om prof redenen).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 282 keer
mijn vrouw zweert bij deze 400 minuten bellen voor 10,00 €! Aldi talk gebruikt het netwerk van base, dus een betere test dan zelf uitproberen is niet denkbaar lijkt mij...
http://www.medionmobile.be/nl/talk/tari ... 00_Bundel/

http://www.medionmobile.be/nl/talk/tari ... 00_Bundel/
Scarlet Loco, OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 300 keer
Best is om eens een prepaid kaartje ter hand te nemen om te testen.
*eigen ervaring*
Bij verhuis van een centrumstad naar een landelijke gemeente (tussen verstedelijke centrumsteden) heeft mij geleerd dat hier Base 0,0 bereik gaf, dus verplicht geweest om de andere twee uit te testen. Daar bleek Proximus middelmatig tot slecht te zijn altijd wel verbinding, maar data pokketraag en streepjes van 3 tot 1. Telenet bleek zo tussen de twee te hangen en Mobistar gaf het beste resultaat. Verassend dat Telenet toch niet 100% hetzelfde was als het origineel (Mobistar).
Nooit gedacht dat ik nog klant zou worden van het Franse Mobistar, maar als ze het beste resultaat geven ... dan zij het zo.
Om terug te keren op uw vraag? Best van alle operatoren een prepaid kaartje in huis halen en op verschillende tijdstippen eens door je huis en omgeving (dus ook buiten) rondlopen en kijken wat je gsm zegt ....
Anders kan je via http://www.sites.bipt.be nog eens kijken waar de masten in uw buurt staan en van wie ze zijn .... gelukkig kan je de dag vandaag vertrekken wanneer je wilt ... op die manier worden de verschillend operatoren eens onder druk gezet ... ze verdienen toch meer dan genoeg aan ons als consument. Anders waren de graai- en oprotpremies niet zo exuberant hoog.
*eigen ervaring*
Bij verhuis van een centrumstad naar een landelijke gemeente (tussen verstedelijke centrumsteden) heeft mij geleerd dat hier Base 0,0 bereik gaf, dus verplicht geweest om de andere twee uit te testen. Daar bleek Proximus middelmatig tot slecht te zijn altijd wel verbinding, maar data pokketraag en streepjes van 3 tot 1. Telenet bleek zo tussen de twee te hangen en Mobistar gaf het beste resultaat. Verassend dat Telenet toch niet 100% hetzelfde was als het origineel (Mobistar).
Nooit gedacht dat ik nog klant zou worden van het Franse Mobistar, maar als ze het beste resultaat geven ... dan zij het zo.
Om terug te keren op uw vraag? Best van alle operatoren een prepaid kaartje in huis halen en op verschillende tijdstippen eens door je huis en omgeving (dus ook buiten) rondlopen en kijken wat je gsm zegt ....
Anders kan je via http://www.sites.bipt.be nog eens kijken waar de masten in uw buurt staan en van wie ze zijn .... gelukkig kan je de dag vandaag vertrekken wanneer je wilt ... op die manier worden de verschillend operatoren eens onder druk gezet ... ze verdienen toch meer dan genoeg aan ons als consument. Anders waren de graai- en oprotpremies niet zo exuberant hoog.
-
- Elite Poster
Objectief? Gemiddeld staat er duidelijk en zowat alle tests concluderen dat Proximus de beste dekking geeft.silencer schreef:? Objectief ?Proximus blijft echter wel gemiddeld de beste dekking geven.
Proximus heeft in Gent toch nog veel dead spots (verschillende straten waar buiten zelfs geen ontvangst is).
Regelmatig geen 3G.
Ik woon al 25 jaar in Gent en kom zowat overal dag in dag uit en van wat je zegt qua ervaring met Proximus in Gent merk ik niks, helemaal niks. De laatste keer dat ik met mijn Proximus sim 'no service' zag of geen bereik had of een gesprek verloor is jaren geleden, terwijl ik zowel met mijn MV (Base) sim als met Mobistar sim dat recent nog zag in het Gentse.
Straten waar je dan geen ontvangst hebt... ik zou toch graag weten welke dan. 't Kan zijn, maar heb het in 7 jaar haast onderbroken een Proximus sim te gebruiken nog nooit zo gezien zoals je beschrijft.
Qua 3G; inderdaad er is niet overal 3G maar ervaring leert mij als bijzonder intensieve datagebruiker dat dit eerder meevalt en dat je opnieuw bij Proximus meeste kans hebt op 3G dekking (die werkt, wat we niet van Base kunnen zeggen blijkbaar - uit ervaring in Gent en elders).
Dit allemaal terzijde; een prepaid testsim is inderdaad de enige zekere manier om het te weten te komen. Zelfs de antennesite geeft geen uitsluitsel.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 14 keer
In 1999 en begin jaren 2000 kon je BASE inderdaad afmaken op hun bereik.
Als je eerlijk bent, moet je toegeven dat dit de dag van vandaag absoluut niet meer van toepassing is! Ze hebben miljoenen geïnvesteerd in hun netwerk en dat is absoluut te merken!
Als je eerlijk bent, moet je toegeven dat dit de dag van vandaag absoluut niet meer van toepassing is! Ze hebben miljoenen geïnvesteerd in hun netwerk en dat is absoluut te merken!
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 389 keer
maar ieder jaar blijkt uit test dat proximus het beste netwerk heeft.
Als je al internet hebt van belgacom kan je inderdaad kiezen om in een pack te steken.
Maar base staat op nr 2
mobistar op nr 3
ik geloof dat het testen waren van testaankoop niet zolang geleden
Als je al internet hebt van belgacom kan je inderdaad kiezen om in een pack te steken.
Maar base staat op nr 2
mobistar op nr 3
ik geloof dat het testen waren van testaankoop niet zolang geleden
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
mercedes e220 OML
-
- Elite Poster
Als je eerlijk bent? Dat heeft niks met eerlijk te maken.
Miljoenen geïnvesteerd sinds 2000? Ik mag het hopen, en sowieso een pak minder miljoenen dan de andere twee operatoren. Is het bereik beter dan in 2000? Ja, ik mag het hopen.
Ik begrijp u punt, maar de argumenten zijn wat ongelukkig gekozen.
[
Post made via mobile device ]
Miljoenen geïnvesteerd sinds 2000? Ik mag het hopen, en sowieso een pak minder miljoenen dan de andere twee operatoren. Is het bereik beter dan in 2000? Ja, ik mag het hopen.
Ik begrijp u punt, maar de argumenten zijn wat ongelukkig gekozen.
[

-
- Premium Member
- Twitter: ttown2
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 22 keer
Laten we even het volgende grafiekje bekijken (bron: http://www.belgacom.be/nl/particulieren ... 1&tabnav=1)

Het gaat hier noch over 3g noch over 4g ontvangst en/of snelheid. Het gaat puur over het bereik van het 2g netwerk. Mijn ervaring is dat je al in een betonnen bunker onder de grond moet gaan zitten voor het 2g signaal van Base weg valt in Leuven.

Het gaat hier noch over 3g noch over 4g ontvangst en/of snelheid. Het gaat puur over het bereik van het 2g netwerk. Mijn ervaring is dat je al in een betonnen bunker onder de grond moet gaan zitten voor het 2g signaal van Base weg valt in Leuven.
-
- Elite Poster
Bedankt voor de info. Ik ben vooral geïnteresseerd in de kwaliteit en de ontvangst voor te bellen.
Echt surfen gaat mijn vrouw niet aangezien ze maar een eenvoudige Nokia gsm heeft. Wat het vooral interessant maakt voor haar is dat ze voor dezelfde prijs al bij Proximus met deze Base formule 2 uur kan bellen ipv de 20 minuten die ze nu maar heeft bij Proximus. 10 euro voor 20 minuten te bellen bij Proximus vind ik echt toch veel geld.
[
Echt surfen gaat mijn vrouw niet aangezien ze maar een eenvoudige Nokia gsm heeft. Wat het vooral interessant maakt voor haar is dat ze voor dezelfde prijs al bij Proximus met deze Base formule 2 uur kan bellen ipv de 20 minuten die ze nu maar heeft bij Proximus. 10 euro voor 20 minuten te bellen bij Proximus vind ik echt toch veel geld.
[

- Petrikske
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 767 keer
- Bedankt: 156 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Met 2G zal je wel geen problemen hebben in Leuven, 3G daarentegen kan problemen geven. (zeker als je binnen zit.)
Mijn echtgenote heeft ook een vrij simpele Nokia gsm en dat ding tracht steeds te connecteren op 3G wat wel es tot problemen leid.
Dus nakijken of de gsm van je echtgenote vast op 2G gezet kan worden is ook geen slecht idee.
En om helemaal zeker te zijn, koop een prepay kaartje.
Mijn echtgenote heeft ook een vrij simpele Nokia gsm en dat ding tracht steeds te connecteren op 3G wat wel es tot problemen leid.
Dus nakijken of de gsm van je echtgenote vast op 2G gezet kan worden is ook geen slecht idee.
En om helemaal zeker te zijn, koop een prepay kaartje.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 389 keer
als je al een product hebt van belgacom kan je 150 min bellen voor 10€
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
mercedes e220 OML
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 300 keer
2G kan wel degelijk problematisch zijn in de Midwest (Midden - West-Vlaanderen). In dit geval bij Base ... Een simpele Nokia zonder 3G geeft amper een streepje in huis en valt weg vanaf je je wegdraait van het raam. (in andere gebouwen ook problematisch) Probleem is dat de nieuwbouw normen streng zijn op vlak van isolatie en als je dan een operator hebt dit maar 1 mast heeft om een ganse gemeente te bedienen, dan zit je in de problemen.t-town schreef:
Het bereik van Prosimus 2G en 3G zijn iets beter, maar toch niet super ... het is enkel Mobistar die de gemeente kan bedienen met een voldoende sterk signaal (hebben hier de meeste masten staan).
Als Test-Aankoop hier de test zou doen dan zakken zowel Proximus als Base door het ijs.
Best is om via prepaid kaarten het bereik te testen en daarna een beslissing te nemen. Iedere stad, iedere gemeente, iedere streek is anders ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 222 keer
Met cijfers kan je alles bewijzen natuurlijk...silencer schreef:Gelukkig zijn deze uiterst nauwkeurig en kunnen we hier blind op vertrouwen.proximusboyke schreef: ik geloof dat het testen waren van testaankoop niet zolang geleden

Feit is dat ik met Telenet/mobistar tot nu toe het slechtst af ben, en ik had reeds Proximus en Base en trust me, deze laatste 2 zijn echt wel veel beter binnenshuis. Zowel 2G als 3G. Mijn vriendin heeft Proximus en praktisch dezelfde gsm en heeft vaak een veel betere ontvangst dan wat ik heb. In bvb de Ardennen is Mobistar praktisch onbestaand heb ik de indruk, terwijl de andere providers wel een goede dekking hebben.
Wat Leuven betreft, waar ik zelf ook woon, dezelfde conclusies. In huis, of een moderne kantoorblok is Mobistar echt wel het minst goede netwerk. Base en Proximus doen het daar een stuk beter waarbij Proximus toch echt wel de topper is...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 53 keer
Alles hangt af van locatie tot locatie hé, hier op de boerenbuiten scoort proximus niet goed, en is base het beste netwerk omdat ze toevallig wat dichter een mast hebben staan... In de ardennen heb ik toch ook de indruk dat ik met mobi* het slechtst af ben als ik het vergelijk met het bereik bij m'n vriendin (base), maar ook daar hangt alles af van waar je je bevind natuurlijk...
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
-
- Elite Poster
En ik heb dan weer een andere ervaring hier; Mobistar doet het hier qua ontvangst vaak beter dan de andere 2. En da's dan ook binnen. Zoals al vaak aangehaald, allemaal locatieafhankelijk en er is maar 1 waar je gemiddeld genomen het meeste kans hebt op beste dekking en we weten allemaal welke dat is als we ff serieus zijn.Slafes schreef:Feit is dat ik met Telenet/mobistar tot nu toe het slechtst af ben, en ik had reeds Proximus en Base en trust me, deze laatste 2 zijn echt wel veel beter binnenshuis. Zowel 2G als 3G. Mijn vriendin heeft Proximus en praktisch dezelfde gsm en heeft vaak een veel betere ontvangst dan wat ik heb. In bvb de Ardennen is Mobistar praktisch onbestaand heb ik de indruk, terwijl de andere providers wel een goede dekking hebben.
Wat Leuven betreft, waar ik zelf ook woon, dezelfde conclusies. In huis, of een moderne kantoorblok is Mobistar echt wel het minst goede netwerk. Base en Proximus doen het daar een stuk beter waarbij Proximus toch echt wel de topper is...
-
- Elite Poster
Ik ga het even uitproberen met een pre-paid kaartje alvorens over te schakelen naar een abonnement.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 28 keer
Puur om te bellen/sms'en zijn Proximus , Base & Mobistar alle 3 meer dan voldoende.
Er zal quasi verschil op zijn. Ik denk zelf dat je zelden 'no service' zal krijgen (misschien op de trein), en indien je dat wel krijgt, gewoon één stap vooruit zetten en je hebt waarschijnlijk wel terug bereik.
Binnen een paar dagen is het 'anno' 2014, alsof er dan nog veel plaatsen zijn waar je gewoon niet kan bellen?
Er zal quasi verschil op zijn. Ik denk zelf dat je zelden 'no service' zal krijgen (misschien op de trein), en indien je dat wel krijgt, gewoon één stap vooruit zetten en je hebt waarschijnlijk wel terug bereik.
Binnen een paar dagen is het 'anno' 2014, alsof er dan nog veel plaatsen zijn waar je gewoon niet kan bellen?
-
- Elite Poster
Even de kaart van het BIPT bekeken en moet toch constateren dat er ook een aantal zendmasten van Base in het centrum van Leuven staan. Blijkbaar een mooie verdeling.
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
- Bedankt: 472 keer
Ik ben alvast ook van zin om naar BASE te gaan, ik en mijn broer hebben beide Bhaalu TV op S4 en toen we terugkwamen van Brugge vorige donderdag heeft mijn broer de hele weg naar zijn programma kunnen kijken. Ik viel met proximus te veel terug op "E" en heb het van ergernis afgezet, door de vele onderbrekingen. Mijn broer heeft 1 onderbreking gehad op de hele weg tussen Brugge en Sint-Niklaas, ik was zelfs verbaasd! Heb tegenwoordig ook veel voor dat mijn telefoon ineens naar "geen netwerk" gaat voor enkele seconden om dan terug netwerk te vinden. Weet alvast dat het niet aan men telefoon ligt, heb deze gewisseld met men base kaart van 't werk en die had er geen last van. Dus het beste is het zelf ondervinden wat voor u het beste is. Heb ondertussen hier ook eens een mobistar kaartje liggen om is te zien wat deze geeft.
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
- BillyMobiel
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 11 keer
Als je je goed voelt bij het BASE-netwerk kan je ook 'ns Access van ALLO-RTL proberen (http://www.allortl.be/page/allo-rtl-tar ... s/486.aspx?)fieldoxide schreef:Even de kaart van het BIPT bekeken en moet toch constateren dat er ook een aantal zendmasten van Base in het centrum van Leuven staan. Blijkbaar een mooie verdeling.
180 min ATAN
180 min On-net
50 sms
10 MB
Allemaal samen voor 10€/maand
- BillyMobiel
- Plus Member
180 + 180 + 50 + 10 = 420 > 400
Bovendien kost bij Allo RTL een bijkomende MB slechts 10ct, terwijl dit bij Medion Mobile 25ct is.
Maar uiteraard moet iedereen z'n eigen afweging maken...

Bovendien kost bij Allo RTL een bijkomende MB slechts 10ct, terwijl dit bij Medion Mobile 25ct is.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
dan moet je veel vrienden hebben die op hetzelfde net zitten bij dezelfde provider... Vergelijken op die manier is dan wel makkelijk he.
- BillyMobiel
- Plus Member
Tja, vergelijken is en blijft verschrikkelijk moeilijk...
Ik ben hier inderdaad ook appelen met peren aan 't vergelijken, maar wat wied doet is het zelfde.
Hij telt de volle 400 eenheden als minuten, maar de kost van een MB is gemiddeld gesproken in België toch een stuk lager dan de gemiddelde kost van een minuut bellen of een smsje.
En niemand die u garandeerd dat je de volgende maand net evenveel minuten belt of smsjes verstuurt!
Ik ben hier inderdaad ook appelen met peren aan 't vergelijken, maar wat wied doet is het zelfde.
Hij telt de volle 400 eenheden als minuten, maar de kost van een MB is gemiddeld gesproken in België toch een stuk lager dan de gemiddelde kost van een minuut bellen of een smsje.
En niemand die u garandeerd dat je de volgende maand net evenveel minuten belt of smsjes verstuurt!
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 34 keer
Ik denk dat het ook veel te maken heeft welk merk van telefoon je gebruikt.
Zelf meegemaakt: (Binnenshuis)
Collega 1 met Samsung SIII, Mobistar, E 5/5 - 3G 1/5 (3G switcht continu over op E)
Collega 2 met Samsung SIII, Telenet, E 4/5 - 3G 1/5 (3G switcht continu over op E)
Ikzelf met iPhone 4s, Mobistar, E 5/5 - 3G 4/5 (nooit op E overgegaan)
Toestellen lagen naast elkaar bij de test.
Ik ben lang klant geweest bij Proximus, heb Base (MV) eveneens getest en zit nu bij Mobistar.
Heb vroeger continu klachten gehad bij Mobistar, mijn contract kan ik zo opzeggen als ik wil, maar geen haar die daar nog aan denkt.
Ze zijn echt wel gevolueerd en je voelt dat ze hebben geinvesteerd en nog steeds doen.
Zoals hier nog gezegd wordt, alles hangt af van de plaats/regio.
[
Zelf meegemaakt: (Binnenshuis)
Collega 1 met Samsung SIII, Mobistar, E 5/5 - 3G 1/5 (3G switcht continu over op E)
Collega 2 met Samsung SIII, Telenet, E 4/5 - 3G 1/5 (3G switcht continu over op E)
Ikzelf met iPhone 4s, Mobistar, E 5/5 - 3G 4/5 (nooit op E overgegaan)
Toestellen lagen naast elkaar bij de test.
Ik ben lang klant geweest bij Proximus, heb Base (MV) eveneens getest en zit nu bij Mobistar.
Heb vroeger continu klachten gehad bij Mobistar, mijn contract kan ik zo opzeggen als ik wil, maar geen haar die daar nog aan denkt.
Ze zijn echt wel gevolueerd en je voelt dat ze hebben geinvesteerd en nog steeds doen.
Zoals hier nog gezegd wordt, alles hangt af van de plaats/regio.
[

TV: Telenet + CI+ module
Internet: Telenet All internet
GSM: Proximus Maxi - Easy & Essential
Internet: Telenet All internet
GSM: Proximus Maxi - Easy & Essential
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1081 keer
- Bedankt: 682 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Ik heb momenteel een Proximus sim (bedrijfsgsm) en een Mobile Vikings sim (prive).
Beide hebben altijd wel ontvangst, maar in Brussel valt MV in de gebouwen nu en dan wel eens weg. Het helpt wel niet dat mijn werkgever binnenantennes heeft laten plaatsen voor Proximus, dus niet echt fair
Wat buitenontvangst betreft: overal wel goed.
Gewoon uitproberen lijkt me de boodschap. Ik zit bij MV sinds de beginperiode, en beklaag het me zeker niet. Zeker de roaming tarieven voor data zijn "nice"
(mv: 15c/mb, prox: 50c/mb - volgens de SMSjes die je krijgt eenmaal je de grens over bent)
Beide hebben altijd wel ontvangst, maar in Brussel valt MV in de gebouwen nu en dan wel eens weg. Het helpt wel niet dat mijn werkgever binnenantennes heeft laten plaatsen voor Proximus, dus niet echt fair

Wat buitenontvangst betreft: overal wel goed.
Gewoon uitproberen lijkt me de boodschap. Ik zit bij MV sinds de beginperiode, en beklaag het me zeker niet. Zeker de roaming tarieven voor data zijn "nice"

(mv: 15c/mb, prox: 50c/mb - volgens de SMSjes die je krijgt eenmaal je de grens over bent)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 282 keer
@BillyMobiel
TS begon dit draadje ivm met telefonie. Voor goedkope MB prijzen moet ge bij base B-0 zijn (3 cent namelijk)...
TS begon dit draadje ivm met telefonie. Voor goedkope MB prijzen moet ge bij base B-0 zijn (3 cent namelijk)...

Scarlet Loco, OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Inderdaad !silencer schreef:? Objectief ?Proximus blijft echter wel gemiddeld de beste dekking geven.
Regelmatig geen 3G.
En hier http://www.belgacom.be/nl/particulieren ... 2&tabnav=1 komt Proximus zelf verklaren dat qua 3G en qua gesprekskwaliteit Base lichtjes voorop ligt. Wel een stuk naar onder scrollen op de pagina tot je de percentages te zien krijgt in staafgrafieken.
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Ik vraag mij dan toch af in welke straten te Gent proximus geen dekking heeft? Doorkruis vaak Gent met zowel mijn privételefoon als mijn werktelefoon op proximus, en nooit problemen gehad daarmee.
Het enige dat ik mij kan herinneren is dat ik op de korenmarkt in één van die restaurantjes binnen geen ontvangst had (wok away dacht ik). Niet leuk, maar Base/Mobistarklanten hadden daar ook geen ontvangst. Dus kon er nog mee leven
Het enige dat ik mij kan herinneren is dat ik op de korenmarkt in één van die restaurantjes binnen geen ontvangst had (wok away dacht ik). Niet leuk, maar Base/Mobistarklanten hadden daar ook geen ontvangst. Dus kon er nog mee leven

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 53 keer
Het viel mij onlangs op dat ik met mijn mobistargsm op heel veel plaatsen in Gent geen 3G had indoor (oa veldstraat, korenmarkt). Mijn vriendin met MV(base) had overal pefecte hsdpa+.
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 12 keer
Ik heb heel tevreden over Base (MV)
Testje van hiernet op hsdpa+ (binnenshuis): http://www.speedtest.net/my-result/a/728999568
Na middernacht haal ik (binnenshuis) tot 20Mbit down.
Ik geef toe, op een bepaalde plek (wel een boerengat) is er minder goede ontvangst bij Base, zit ik dan op edge,
maar als je dan kijkt naar andere carriers, oa proximus, is de ontvangst daar nog slechter dan Base.
Op die plek klagen proximus klanten dat ze niet eens goed kunnen bellen... wat dan bij base in mijn geval beter is voorzien.
Kan ook even goed aan de telefoon liggen natuurlijk.
Testje van hiernet op hsdpa+ (binnenshuis): http://www.speedtest.net/my-result/a/728999568
Na middernacht haal ik (binnenshuis) tot 20Mbit down.
Ik geef toe, op een bepaalde plek (wel een boerengat) is er minder goede ontvangst bij Base, zit ik dan op edge,
maar als je dan kijkt naar andere carriers, oa proximus, is de ontvangst daar nog slechter dan Base.
Op die plek klagen proximus klanten dat ze niet eens goed kunnen bellen... wat dan bij base in mijn geval beter is voorzien.
Kan ook even goed aan de telefoon liggen natuurlijk.
-
- Elite Poster
Ik kan dat, opnieuw, alleen maar beamen.krisken schreef:Ik vraag mij dan toch af in welke straten te Gent proximus geen dekking heeft? Doorkruis vaak Gent met zowel mijn privételefoon als mijn werktelefoon op proximus, en nooit problemen gehad daarmee.
Proximus in bepaalde straten in Gent helemaal geen dekking, dat moet een grap zijn.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
OK, maar met een ronduit belachelijke 10MB (zoiets zou verboden moeten worden), mag je gerust stellen dat zo goed als ALLE MB's aan 10 cent zijn en dan heb je ocharme 100MB voor 10 bijkomende euro's of 110MB voor.... 20 euro.BillyMobiel schreef:180 + 180 + 50 + 10 = 420 > 400![]()
De overheid zou moeten verbieden om tariefformules aan te bieden met, als er data bijzitten, minder dan 250MB.