Pagina 1 van 1
OVH DID
Geplaatst: 17 dec 2013, 21:36
door jorgo
Naast
VoipTiger ben ik ook benieuwd hoe jullie ervaringen zijn met OVH zijn bij gebruik als inkomend nummer.
In een ander topic in dit forumdeel kwamen er wat negatieve berichten. Graag zou ik wat meer ervaringen lezen waarom jullie er al dan niet tevreden over zijn.
Ik lees dat je een Belgisch nummer kan laten overzetten bij een Ligne SIP individuelle, voor 1,18 euro per maand. Zijn er nog bijkomende kosten die ik over het hoofd zie?
Re: OVH DID
Geplaatst: 18 dec 2013, 13:58
door jorisx
Hier geen problemen met OVH, zowel in- als uitgaande oproepen.
kostprijs van 1,18 EUR is correct. Enkel eventuele gesprekskosten kunnen er nog bijkomen...
Re: OVH DID
Geplaatst: 20 dec 2013, 13:48
door jorgo
Kleine kick: nog leden die ervaringen willen delen?
Re: OVH DID
Geplaatst: 20 dec 2013, 15:16
door johcla
Hier ook tevreden van OVH. Website is nogal complex om alles te configureren, zeker als je een nummer overdraagt.
Maar eens alles ingesteld is, werkt het prima.
Re: OVH DID
Geplaatst: 22 dec 2013, 12:01
door ubremoved_15739
Ik heb van OVH intussen een vijftal "Ligne SIP individuelle" permanent in gebruik op diverse locaties en dat reeds geruime tijd.
Dit telkens in combinatie met een Siemens Gigaset als hardware (S685IP, A580IP, C610IP).
Zeer, zeer tevreden over.
Hetgeen wat me wel opgevallen is, is het volgende: indien er een gesprek is dat men kan bestempelen als zijnde van mindere kwaliteit dan blijkt dit ALTIJD te gebeuren op een toestel dat aangesloten is op een Telenet internetbreedbandverbinding. Nooit op een VDSL2 lijn.
Niet dat dit vaak gebeurd. Maar toch, het is niet aangenaam.
Door het wisselen van toestellen heb ik uitgesloten dat dit aan het toestel zelf zou kunnen liggen.
De toestellen gebruiken enkel codec G711 of beter.
Re: OVH DID
Geplaatst: 26 dec 2013, 23:40
door satsurfer
Heb jij ervaring met moeilijkheden om van nieuwe telenetinstallatie naar mijn weepee-nr. te bellen? (outgoing OVH) op VDSL2 lijn.
Re: OVH DID
Geplaatst: 28 dec 2013, 15:09
door kippewit
Is het nog steeds zo dat als je een bbox gebruikt, je die elke drie dagen moet herstarten?
Re: OVH DID
Geplaatst: 28 dec 2013, 16:46
door jorisx
hier dien ik dit inderdaad te doen. Kan je makkelijk oplossen met een schakelklokje voor je BBOX te plaatsen.