Naast VoipTiger ben ik ook benieuwd hoe jullie ervaringen zijn met OVH zijn bij gebruik als inkomend nummer.
In een ander topic in dit forumdeel kwamen er wat negatieve berichten. Graag zou ik wat meer ervaringen lezen waarom jullie er al dan niet tevreden over zijn.
Ik lees dat je een Belgisch nummer kan laten overzetten bij een Ligne SIP individuelle, voor 1,18 euro per maand. Zijn er nog bijkomende kosten die ik over het hoofd zie?
OVH DID
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
- Bedankt: 532 keer
Ik heb van OVH intussen een vijftal "Ligne SIP individuelle" permanent in gebruik op diverse locaties en dat reeds geruime tijd.
Dit telkens in combinatie met een Siemens Gigaset als hardware (S685IP, A580IP, C610IP).
Zeer, zeer tevreden over.
Hetgeen wat me wel opgevallen is, is het volgende: indien er een gesprek is dat men kan bestempelen als zijnde van mindere kwaliteit dan blijkt dit ALTIJD te gebeuren op een toestel dat aangesloten is op een Telenet internetbreedbandverbinding. Nooit op een VDSL2 lijn.
Niet dat dit vaak gebeurd. Maar toch, het is niet aangenaam.
Door het wisselen van toestellen heb ik uitgesloten dat dit aan het toestel zelf zou kunnen liggen.
De toestellen gebruiken enkel codec G711 of beter.
Dit telkens in combinatie met een Siemens Gigaset als hardware (S685IP, A580IP, C610IP).
Zeer, zeer tevreden over.
Hetgeen wat me wel opgevallen is, is het volgende: indien er een gesprek is dat men kan bestempelen als zijnde van mindere kwaliteit dan blijkt dit ALTIJD te gebeuren op een toestel dat aangesloten is op een Telenet internetbreedbandverbinding. Nooit op een VDSL2 lijn.
Niet dat dit vaak gebeurd. Maar toch, het is niet aangenaam.
Door het wisselen van toestellen heb ik uitgesloten dat dit aan het toestel zelf zou kunnen liggen.
De toestellen gebruiken enkel codec G711 of beter.