Blijvende mappen na herinstallatie xp

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
bke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

Hellow, ik heb vorige maand windows xp opnieuw geinstalleerd. (Erbovenop, geen format) maar nu zitten er onder Documents and settings nog 2 mapjes van ouwe windows. Hoe krijg ik deze weg? De zichtbare bestanden erin heb ik al eruit gedaan. Bedankt voor jullie hulp.
C-Phest
Premium Member
Premium Member

Krijgt ge in Windows access denied op die mappen?

Zoja, gewoon ff met boot disk van Win98 of WinME opstarten en deleten. ALS ge tenminste niet in NTFS geformatteerd hebt tenminste ... dan gaat ga NTFS4DOS bootdisk moeten zoeken.

Let wel dat system folders deleten altijd een zeker risico inhoudt ... ook al staat er niks meer in, de kans bestaat dat windows begint te flippen van zodra die mappen er ni meer zijn.
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
Akira
Elite Poster
Elite Poster

best een fresh install doen, maak wel een back up van je documenten en andere spullen (sommigen durven dit wel eens vergeten :roll: )
tis de veiligste manier om uw systeem op te kuisen en ie zal weer lekker clean zijn en sneller
de pispaal <<
Polleke
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 2 keer

Als het zaakje onder NTFS geformateerd is, moet je gewoon bij de properties van die mappen eens zoeken naar beveiliging (security). Als het er niet bijstaat, eenvoudig delen uitschakelen onder extra, mapopties, weergave. (Onder XP home lukt dit wel niet, dus je hebt W2K of XP nodig).

Dan voeg je gewoon de user toe waarmee je nu bent ingelogd. Wel zorgen dat het een administrator is, en dan kan je zonder probleem die mappen verwijderen.

Als je XP herinstalleerd worden nieuwe users aangemaakt. Mappen die beveiligd waren, kan je dan niet meer openen omdat de userrechten gelden voor de users van je vorige installatie. Dat de namen van de users dezelfde zijn op beide installaties, doet trouwens niet ter zake...
Een tijdje geleden zo iemand gehad die vreesde dat zijn documenten verloren waren, maar door dus wat met die security-rechten te spelen was dat rap opgelost.

Waarom men onder XP nog altijd een dos-bootdisk nodig heeft, is me trouwens een raadsel. Sinds ik met Windows 2000 en XP werk heb ik nooit nog zo'n bootertje gebruikt... Formateren met fdisk is toch al efkens uit de mode...
Met vriendelijke groeten,

Polleke
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”