Ik zit hier met een interessant probleem ...
Asus notebook -> RMA -> Ik Clone schijf -> notebook komt terug -> ik zet image terug, maar deze is corrupt.
Ik formatteer schijf volledig -> Efi bios is weg -> product key is weg.
Iemand een idee hoe ik die product key terughaal ?
Windows Product Key uit Efi bios halen .?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Heb je geen recovery image aangemaakt ?
Plakt de key ook niet op de laptop zelf ?
Plakt de key ook niet op de laptop zelf ?
- MClaeys
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 347 keer
Efi bios staat toch niet op uw schijf? Hoe komt het dat deze dan weg is? Normaal bij de installatie van Windows 8 zal hij automatisch de key daar uit halen en deze dus niet eens vragen, zo voorkomen ze dat er mensen zijn die effe een nest keys in de winkel gaat overschrijven van de uitgestalde laptops.
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 624 keer
Tegenwoordig encrypten ze de windows product key in het bios.
Ik had een disk image gemaakt met true image, maar blijbkaar is de C: partitie corrupt -> ik geraak ook niet meer in uefi bios.
Ik weet begot niet waar ik die key moet halen nu.... of hoe ik met de recovery partities aan de slag moet om die key terug te krijgen.
Het is allemaal niet erg duidelijk. Normaal zet ik de beveiliging af in bios -> andere schijf -> windows install (product key wordt automatisch ingevuld -> beveiliging terug aan.
Nu heb ik dus over een nieuwe nieuwe schijf door Asus geleverd, een corrupte image teruggezet . resultaat, originele heb ik niet meer, de image werkt niet meer, en ik weet begot niet hoe ik de key uit die image (of uit het bios) gefilterd krijg.
@ MClaeys, geen idee, kan je dit verduidelijken ? wat ik er van versta is dat deze wel degelijk op de schijf staat.
Ik had een disk image gemaakt met true image, maar blijbkaar is de C: partitie corrupt -> ik geraak ook niet meer in uefi bios.
Ik weet begot niet waar ik die key moet halen nu.... of hoe ik met de recovery partities aan de slag moet om die key terug te krijgen.
Het is allemaal niet erg duidelijk. Normaal zet ik de beveiliging af in bios -> andere schijf -> windows install (product key wordt automatisch ingevuld -> beveiliging terug aan.
Nu heb ik dus over een nieuwe nieuwe schijf door Asus geleverd, een corrupte image teruggezet . resultaat, originele heb ik niet meer, de image werkt niet meer, en ik weet begot niet hoe ik de key uit die image (of uit het bios) gefilterd krijg.
@ MClaeys, geen idee, kan je dit verduidelijken ? wat ik er van versta is dat deze wel degelijk op de schijf staat.
- testertje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 70 keer
En dit werkt niet?
http://www.sherr.co.uk/FileShare/WpKey.zip
Of http://www.eightforums.com/tutorials/27 ... s-8-a.html
Ik heb optie 4 vd laatste url geïnstalleerd.
Vermoedelijk zal dit met een bootable dvd (PE) wel werken.
http://www.sherr.co.uk/FileShare/WpKey.zip
Of http://www.eightforums.com/tutorials/27 ... s-8-a.html
Ik heb optie 4 vd laatste url geïnstalleerd.
Vermoedelijk zal dit met een bootable dvd (PE) wel werken.
Victory Not Vengeance
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 624 keer
Nee, die had ik al geprobeerd. Enfin, heb juist met het Support center aan de lijn gehangen, notebook gaat terug naar af.
Soit, voor mensen met wel een goed bios :
1. Bij werkend systeem : noteer je product key met belarc of met het bovenvermelde programma (bij mij kon je de bioskey niet eens aanvinken)
2. Bij niet werkend systeem : usb stick maken met Rufus & een OEM W8 64Bit iso (32bit = no go)
3. Daarna bios opstarten PXerom aanzetten, en dan de uefi partitie opstarten van de usbstick
4. Windows installeren, installatie vraagt dan geen productkey.
Uitleg -> Uw product key zit blijkbaar in een aparte chip op het mobo, deze wordt enkel uitgelezen als je de juiste windows versie gebruikt & je in Uefi opgestart bent.
Soit, voor mensen met wel een goed bios :
1. Bij werkend systeem : noteer je product key met belarc of met het bovenvermelde programma (bij mij kon je de bioskey niet eens aanvinken)
2. Bij niet werkend systeem : usb stick maken met Rufus & een OEM W8 64Bit iso (32bit = no go)
3. Daarna bios opstarten PXerom aanzetten, en dan de uefi partitie opstarten van de usbstick
4. Windows installeren, installatie vraagt dan geen productkey.
Uitleg -> Uw product key zit blijkbaar in een aparte chip op het mobo, deze wordt enkel uitgelezen als je de juiste windows versie gebruikt & je in Uefi opgestart bent.