WeePee - Trunk on FreePBX

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
Gebruikersavatar
exop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 501
Lid geworden op: 26 mei 2011, 15:22
Locatie: ANT/VLBR
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 27 keer

Hoi,

Er valt hier wel een en het ander te vangen met de zoekfunctie omtrent het configureren van een WeePee trunk in FreePBX, maar ik slaag er maar niet in.

Het is een trunk account met 2 nummers. Had hem werkende, maar door iets te wijzigen lukt het niet meer. Kan iemand me op weg helpen?

Trunk staat als volgt geconfigureerd bij PEER Details:

username=3299090XXXXX
type=peer
trustrpid=yes
sendrpid=yes
secret=XXXXXXXXXXXXX
qualify=no
insecure=port,invite
host=ssw4.brussels.weepee.org
fromuser=3299090XXXXX
fromdomain=ssw4.brussels.weepee.org
dtmfmode=inband
disallow=all
canreinvite=no
allow=alaw


Reg String: 3299090XXXXX:[email protected]

Error in log is de volgende:
Registration for '[email protected]' timed out, trying again (Attempt #2)
Gebruikersavatar
exop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 501
Lid geworden op: 26 mei 2011, 15:22
Locatie: ANT/VLBR
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 27 keer

Echt niemand een idee?
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1517
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

probeer eens een andere server


ssw3 of zo
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6889
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

Sinds 11 november heb ik ook problemen bij Weepee : 1 a 2 keer per dag krijg ik dit :

[2013-11-18 08:11:49] NOTICE[2053] chan_sip.c: -- Registration for '[email protected]' timed out, trying again (Attempt #2)

tot

[2013-11-18 08:26:55] NOTICE[2053] chan_sip.c: -- Registration for '[email protected]' timed out, trying again (Attempt #13)

en dan gat het weer een halve dag goed.
Gebruikersavatar
exop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 501
Lid geworden op: 26 mei 2011, 15:22
Locatie: ANT/VLBR
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 27 keer

Hoe moet ik de error eigenlijk interpreteren? Ik begrijp wat er staat, maar wat zijn mogelijke oorzaken?
gimic
Premium Member
Premium Member
Berichten: 475
Lid geworden op: 22 mei 2003, 23:48
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 13 keer

heb je Belgacom met technicolor modem? ik heb een maand gezocht naar een probleem dat de trunk niet meer wou registreren, blijkt dat de bbox gewijzigd was naar een technicolor, hierdoor werkte de trunk niet meer. Na wijziging terug naar bbox was het terug in orde...
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”