soms niet bereikbaar via Weepee (fritzbox 7340)

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6119
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 638 keer
Bedankt: 394 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

afgelopen vrijdag probeerde familielid (telenet) mij te bellen:

1. na 2 X gerinkel hoorde ze niets meer (nochtans staat 9" op call-log weepee)
2. zij teruggebeld op weepee wederom, na 32" wederom uitgevallen
3. gelukt....

gebruik de fritz Fon MT-F

Aan mijn internetlog kan ik niets abnormaal zien, de snelheid 50/6 kan ook geen probleem vormen....

Ik krijg altijd -subtiel- het verwijt dat het bij mij ligt....zeker ze nu juist verhuisd (nieuwe telenetinstallatie) zijn, en het probleem naar ons blijft (bij niemand anders hebben ze dit). Niet altijd, maar toch soms....
Ook eens voorgehad dat het gesprek na lange tijd bellen wegviel....

begon al bij aanvang nummerportering naar weepee...."Ik was niet bereikbaar". Bleek dat telenet gewoon het verzuimt regelmatig hun crdc database te updaten, waardoor ik niet gekend was als BT (weepee) klant.

Ik heb ook geen probleem naar andere personen om te bellen....soit, dit gaat via ovh/fvd.

mijn telefoonnummer is origineel van Belgacom, dan naar belgian-telecom, dan naar edpnet, en dan naar weepee verhuisd (al +2 jaar)...

heb sinds kort een Pro-account (1 FWD-account naar 3 sip accounts), dit zal er wel niets mee te maken hebben....Ik zie geen verschil, buiten dat je maandelijks facturen gemaild krijgt...

Afbeelding

wel een ander familielid die hetzelfde symptoom had van mij te beschuldigen bij problemen...We hadden altijd veel ruis op de lijn (zij pstn) en als ik daar opmerking over maakte, lag het aan mij....na veel onderzoek bleek de schuld bij bgc (ergens een kabel die van de straat naar aansluiting die niet ok was...) heb ze ook mijn oude dec-t telefoon gegeven, toen ik de MT-F gekocht had....

een jaar of 7-8 terug toen ik betamax gebruikte, ook veel problemen gehad van wegvallende lijnen.....betamax was toen echt niet ok....en eenmaal de stempel van de familie, blijft dit voor eeuwig.... :beerchug:

Ik moet toch niet veranderen, omdat het probleem 'mogelijks' bij mij zou liggen....
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18461
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Zorg ervoor dat er altijd belkrediet staat op je WeePee (pro) account, zelfs al gebruik je WeePee alléén voor inkomende gesprekken.
Normaal heb je géén belkrediet nodig voor inkomende gesprekken.
Maar gezien je een FWD account gebruikt, gaat de forward niet werken zonder belkrediet.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6119
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 638 keer
Bedankt: 394 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

Philippe,

bedankt:

op FWD-account: 14 euro
pro nummer: 0 - 1

Account no.: 11*** (fritzbox) - 11*** - 20***
Pro nummer: 15** - 1
33,39 euro
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”