Base: Klantvriendelijkheid & heractivatiekost

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Een familielid van me heeft sinds de eerste dag dat het uit was een B-39 abonnement.

Intussen zijn er toch al enkele kleine technische en administratieve problemen opgedoken.
Het begon met een optie voor data in het buitenland; bij aanvragen vermeldde men dat men had genoteerd dat de optie 3 weken na aanvraag weer mocht gedeactiveerd worden (bij mijn weten een courante praktijk bij andere providers).Natuurlijk was dit niet gebeurd en na veel over en weer gebeld te hebben en in de shop geweest te zijn heeft deze optie er nog 2 maanden extra op gestaan. Door dit debacle was de factuur van september vrij laat betaald (nog net binnen de termijn) en is de betaling pas ontvangen op een maandag terwijl deze op een vrijdag betaald was, het klassieke weekendverhaal.
Resultaat: omdat die vrijdag de laatste dag was was ze volgens Base 3 dagen te laat met betalen, en hebben ze 14 EUR administratieve kost aangerekend. Toch beduidend meer als elders, en vlotter aangerekend.
De factuur van oktober tot slot: De deadline was tot en met 4 november. De betaling werd gedaan op 31 oktober (tjah, wanneer het loon gestort wordt) maar natuurlijk liep deze vertraging op door de feestdagen. Maandagochtend 4 november ontvangt ze een sms met een bevestiging van ontvangst van betaling. Alles dus oké en nog net binnen de deadline...
Tot de volgende ochtend het abonnement blijkt geblokkeerd te zijn. Eerst werd er gedacht aan een technisch probleem en is ze naar de winkel gegaan, waar ze haar meedeelden dat de factuur te laat betaald was (en ze zeiden er netjes bij dat het nog maar 1 dag te laat was) en daarom haar nummer tijdelijk geblokkeerd werd. Hierop toonde ze uiteraard direct de sms die ze kreeg, en daardoor heeft de medewerker naar de bevoegde diensten gebeld. Daar bleek inderdaad de betaling ontvangen te zijn, maar liep het systeem vertraging op met "de registratie".
Met andere woorden, een zeer strenge en onterechte blokkering, en dat het onterecht was werd door medewerker en bevoegde dienst probleemloos toegegeven.
Compensatie echter, daar is geen sprake van en ze werd naar huis gestuurd met de mededeling dat het morgen wel inorde zou zijn. De 14 EUR adminstratieve kost zal ook deze keer worden bijgerekend, plus een heractivatiekost. Komt daar nog bij dat ook vandaag de blokkering niet is opgeheven. De mededeling in de shop was dat de vertragingsachterstand nog niet helemaal zal verwerkt zijn. Men kon echter niet met zekerheid zeggen hoeveel de heractivatiekost zou bedragen.

Mijn vraag is nu of iemand hier een idee heeft hoeveel deze zou bedragen? De algemene voorwaarden zijn alleszins niet te openen op Base site.

Het wordt alleszins een straffe factuur: 39 EUR behoudens geen extra verbruik + heractivatiekost + 14 EUR, mij lijkt het een dossier klaar om naar de ombudsdienst te sturen en vooral een nummer om te laten overdragen naar andere oorden...

Die blokkering is bijkomend echt wel een probleem gezien de vrij ernstige medische aard van de situatie.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 105 keer

Zoals altijd is de deadline voor een factuur de datum waarop het geld op de rekening van de leverancier moet staan. Bij iedere overschrijving zit er sowieso een vertraging van enkele werkdagen. Het beste is in ieder geval gewoon de klantendienst (1999 - gratis in België) te bellen ipv telkens naar een winkel te tjolen, want zij moeten dan ook bellen naar hun helpdesk.

Het overdragen naar een andere operator heeft weinig zin als je systematisch je factuur te laat betaalt omdat je loon pas op het einde van de maand gestort wordt. Als je geen 39 EUR staan hebt op het einde van de maand, moet je misschien wel iets budgetvriendelijker (pre paid) gaan bellen. Iedere operator is heel streng op het betalen van de facturen. Te laat is te laat en daarom moedigen ze allemaal aan om via domiciliëring te betalen.
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Ik ben mijn factuur voor men vrouw vergeten te betalen vorige maand, ze hebben.een herinnering gestuurd, maar ze was dit vergeten.te.melden. heb naar klantendienst gebeld om dit te melden en ze maakte er geen probleem van,omdat het te eerste keer was. Ze heeft wel meegedeeld als dit vaker gebeurd er sneller tot blokkering kan gegaan worden. Vrees dan ook dat ze vaker te laat heeft betaald.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 389 keer

sorry maar hier geloof ik nieveel van.
Testen met base hebben ons geleerd dat je 2 onbetaalde fakturen moet hebben vooraleer ze afsluiten
met andere woorden een faktuur die moet betaald zijn tegen 6/10 zouden ze pas vandaag of morgen afsluiten.
En je krijgt inderdaad eerst een brief en als ik me niet vergis 5 werkdagen voor afsluiting een sms waarin ze uw aanraden in een baseshop te betalen zodat ze de betaling onmiddellijk hebben.
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb alleszins geen reden om dit te verzinnen, dus laten we hier niet opnieuw deze tour op gaan.

In ieder geval is het nummer nog steeds geblokkeerd terwijl ze zonder discussie zelf een dag voor aanvang van blokkade een sms stuurden met bevestigen van ontvangst van betaling. Daar valt dan toch nog weinig over te discussieren.

Feit is dat het in die optiek 2x achter elkaar gebeurde zij het wel discutabel, hoewel de laatste dus in feite niet te laat was net omdat ze die bewuste sms op laatste dag van deadline ontving.
Het is dus inderdaad niet de eerste keer, maar ze zijn niet onbesproken daarin. Alle maanden voorheen is er nooit een probleem geweest.

Ik dacht eerst ook dat er meer scheelde dan ze vertelde, maar da's dus niet zo want heb het voor haar helemaal nagekeken.

Klein detail: vandaag beweerden ze opeens dat er al 2x een herinnering werd gestuurd voor die laatste factuur, terwijl deadline gisteren verliep en het dus effectief al betaald werd voor de deadline. Dat zijn van die typische nonsens verklaringen omdat ze eigenlijk niet goed weten wat doen in zo'n shop met dergelijk probleem omdat ze er niet voor opgeleid zijn. Niemand kan argumenteren dat ze 2x herinnering kreeg voor laatste factuur (reden van blokkering) in zo'n geval simpelweg omdat het niet kan op 1 dag tijd.

Terzijde, niemand kan me dus vertellen hoeveel die heractivatiekosten bedragen?

Edit: vergeten bijzeggen dat in de klantenzone bij haar ook helemaal geen facturen meer openstaan sinds eergisteren.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 105 keer

Al ne keer gebeld naar de helpdesk (1999) ? Zij zullen onmiddellijk terug activeren als dit onterecht blijkt.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Die is al gebeld geweest omdat als je probeert te bellen naar om het even welk nummer je een boodschap krijgt ivm blokkering, en je wordt dan doorgeschakeld naar helpdesk en/of facturatiedienst. Daar zeiden ze gisteren om te wachten tot morgen (vandaag dus), net zoals ze dat gisteren in de shop ook zeiden. Vanmorgen in de shop werd een hele hoop onzin bij verteld waarom het nog niet actief was ondanks eerdere beloftes.

Ze is net voor de derde keer teruggegaan, met mij er bij, en we hadden iemand anders die wat in de pc ingaf en zei dat ze binnen het uur na bezoek gedeblokkeerd zou zijn en inderdaad, nu is de lijn terug open.

Alleen wisten ze opnieuw niet zeker hoeveel de heractivatiekost bedraagt, dus opnieuw de vraag hier...
TiTanium
Moderator
Moderator
Provider

Op tijd betalen is de boodschap ;)
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Dan heb je duidelijk niet grondig gelezen :wink:
TiTanium
Moderator
Moderator
Provider

Ik heb alles gelezen, het ging altijd maar "net" goed.

Ik vind het sterk, bij mijn weten werkt base op deze manier:
  • Sms en bericht op uw voicemail (gratis). (1ste herinnering)
  • Herinnering volgt bij volgende factuur (gratis). (2de herinnering)
  • Gratisherinnering aan de klant per post (3de herinnering)
Zo snel gaan ze niet over tot extra kosten, ik zou gewoon alle betalingen opzoeken en als die echt goed zijn, dan zal ik pas verder gaan. Ik heb toch het gevoel dat er meer aan de hand is dan dat ze u vertellen.

Prijs van heractivering staat hieronder:

Code: Selecteer alles

Bij niet-betaling worden verwijl-intresten aangerekend gelijk aan de wettelijke rentevoet vermenigvuldigd met 1,5. Verder kan Base een forfaitaire schadevergoeding van 15 procent van het factuurbedrag, met een minimum van 60€, aanrekenen. 
Als de diensten geschorst werden, kost het 6,20€ om de lijn opnieuw te activeren.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 97 keer
Provider

De 1ste en 2 de herinnering klopt, van de derde heb ik geen weet van.

Ook ooit eens te laat betaald en de gsm dus geblokkeerd, betaald met mastercard op een feestdag en gebeld en op dezelfde dag gedeblokkeerd, mooi.
akira02
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

De situatie is nu iets anders dan hierboven beschreven staat.

Sinds een paar maanden, staat ook op je factuur, wordt 5 euro gefactureerd als je te laat betaalt. De vervaldatum op de volgende factuur is dus zeker niet van toepassing voor het bedrag van de vorige factuur en de huidige factuur. Als je lijn wordt geblokkeerd voor uitgaande oproepen zal je waarschijnlijk ook een reactiveringskost gefactureerd krijgen van 10,00 euro. Daarna wordt inkomende en uitgaand geblokkeerd en als je niet meer betaalt gaat het naar een incassobureau.

Makkelijkste is toch via base.be betalen. Je kan daar inloggen, je facturen bekijken en gewoon betalen via internetbankieren of kredietkaart. Als het dringend is idd via de klantendienst per kredietkaart, werkt 24/07, 7 op 7.
lion51
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Wat er misloopt bij Base begrijp ik niet
Omschakelen van tariefplan duurt dagen en als men dan een factuur krijgt dan is men vergeten de online korting in mindering te brengen
Belt men naar Base dan moet men u in hold zetten om ruggespraak te doen wat er fout zou kunnen zijn en komt men nadien met antwoord er is een nota opgemaakt en men zal u opbellen wat oplossing is.
Wacht reeds twee werkdagen op dat antwoord
Men kan dit onmogelijk klanten service noemen
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

In het uiterste geval stuurt Base een aangetekende brief waarin een ingebrekestelling staat, dus een laatste verwittiging.
Indien men nog niet overgaat tot de betaling dan krijgt men de genadeslag: een aangetekende brief waarin staat dat Base eenzijdig het contract zal opzeggen met bovenop een dreigement dat de zaak voor de rechtbank zal komen indien men nog niet betaalt.
Indien de zaak voor de rechtbank komt, mag je nog aan bijkomende kosten verwachten zoals deurwaarderskosten, gerechtskosten, rechtplegingsvergoeding, ...enz.
Als men daartoe veroordeeld wordt en nog niet wil betalen, dan volgt tenslotte inbeslagname van goederen en loonbeslag op inkomsten.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”