Slafes schreef:Op de moment zelf maak ik me daar druk in, maar ik heb me veel bozer gemaakt toen er spullen van 300 euro aan mijn garagepoort stonden, open en bloot in de regen. aten...
Ken het gevoel, daarom geen TNT meer voor mij... Ooit eens met 10 000 euro materiaal in de regen gezet. En ook eens een Laptop over poort gegooid. In beide gevallen hebben ze wel mooi mogen betalen omdat ik niets gekregen had... Zelf het aangetekend pakketje afgetekend is hun eigen verantwoordelijkheid. Daarom goed verzekerd verstuurd dus die wist wat er in zat.
Bpost durft ook zo'n dingen doen, ook al voor veel kwijt geraakt, altijd geluk gehad dat het bedrijf dat het stuurde dit mooi kon vergoeden. Maar leuk is anders.
Nu ben ik hier in de straat postbode, om de 2dagen van zelfs andere straten brieven in de bus, buren en overburen. Verzekeringspapieren, brieven van de overheid, en ook een nieuwe identiteitskaart dat ik mag ophalen
Weet je wat me dan nog meer verrontrust, sinds kort is het niet meer nodig om aangetekend brieven te sturen om rechtsgeldig te zijn voor een debiteurenkantoor / gerechtsdeurwaarder. Dus je kan door de bpost serieus in de problemen komen en nu voor de rechter kan je niet zeggen "ik heb het niet gehad". De tegenpartij mag er van uitgaan als het verstuurd is, dat het aankomt. Wat ook weer nadelig is voor de bpost, vroeger deurwaarderskantoor grote klant van bpost, nu gewoon de frankeermachine in...
In Gent was het de gewoonte, kleine pakjes namen ze gewoon niet mee op ronde. Heb postbode (die niet aanbelde) doen verschieten. Trok deur open toen die formulier er in stak. En die moest zeggen dat die geen plaats heeft om het mee te doen. Toen heeft die de postmeester dit laten nabrengen uurtje later. Sinds die dag kreeg ik dan daar ook om de 2 dagen pakjes, niet van de postbode maar van het bpost busje...