BPost en pakjes

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
elmariachi2920
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer

vandaag pakje zogezegd aangeboden gekregen
geen bel gehoord of wagen zien passeren
ik zit aan de raam aan het straat en hoor elke auto stoppen!

ik kijk om 14:12 naar tracking site: "30/10/2013 14:05 Zending aangeboden - bestemmeling afwezig - bericht gelaten EKEREN MAIL"
nu ga je mij niet vertellen dat als er om 14:05 een auto zou stoppen, chauffeur stapt uit en gaat naar de bel, ik dit niet zou merken voor 14:12?
ik vertrek naar postkantoor: "kunnen we pas morgen aan" :bang: :bang:
bel naar telefoonnummer op briefje: "kunnen er pas morgen aan" :bang: :bang:

persoonlijk vind ik dit géén service
waarom worden pakjes op het werk wel de dag zelf afgeleverd en privé niet??? :bang: :bang: :bang:

(als dit mee bij het topic "Bpost en aanbellen" mag dit er gerust aan gehangen worden)

edit: aanpassen hoofdletters naar kleine letters met accenten
Laatst gewijzigd door elmariachi2920 30 okt 2013, 16:50, in totaal 1 gewijzigd.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
Bedankt: 103 keer

Er zou een optie moeten zijn dat je die gewoon de dag zelf kan afhalen in het kantoor want meestal nemen ze die niet meer, enkel het briefje.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
elmariachi2920
Plus Member
Plus Member

heb ondertussen ook al klacht ingediend via http://www.bpost.be/site/nl/residential ... index.html

de volgende keer haal ik het op bij coolblue in antwerpen zelf of laat het op mijn werk afleveren
daar loopt het altijd goed... :bang: :bang: :bang:
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 175 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

elmariachi2920 schreef: waarom worden pakjes op het werk wel de dag zelf afgeleverd en privé niet???
Omdat er op het werk meestal wel iemand aanwezig is en bij de privé niet altijd. En die postmensen ook tegen de klok moeten werken.
Als ik de keuze heb laat ik het direct bij een postpunt leveren, maar soms(vooral bij bestellingen uit het buitenland) is dat niet mogelijk.
Ik ga geen vrije dag nemen om een postpakketje in ontvangst te nemen, ik haal dat gewoon de zaterdag op.
Zolang ik een briefje krijg, en ze het niet in voor mijn deur zetten, waar iedereen het kan pikken, of zelfs niet leveren, ben ik een tevreden klant.
Bij de post kan je het tenminste in je buurt ophalen(in tegenstelling tot andere koeriers.)
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 649 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider

Een paar maanden terug hetzelfde meegemaakt.

3 personen thuis en pakje van Coolblue onderweg. Tracking perfect te volgen en het was gewoon wachten op de postbode. 12.00u lege brievenbus, 12.30u idem, 12.50u briefje in de bus dat hij tevergeefs aangebeld had. Ik ben zelf naar de post geweest, alles uitgelegd en "mocht" na 17:00u mijn pakje komen halen.

Nu zijn we wel wat gewoon van de postbode hier. Telkens er een vervanger is merken we dat direct. Bepaalde dingen komen op een vaste dag (bv. Aldibrochure op maandag) en dan komt die gewoon niet. Post van de buren bij ons en omgekeerd, juist nummer verkeerde straat...
Enkele weken terug kregen we regelmatig post van een notaris, dezelfde brief werd naar verschillende adressen gestuurd (binnen de 2Km van het postkantoor) bij ons kwam die steevast een dag later aan dan op de twee andere adressen.

Van de vaste postbode geen klachten maar de vervangers maken er een potje van.

BTW, Ik had op Twitter mijn ongenoegen geuit over de post toen het pakje niet werd afgeleverd en de "damagecontrol" van bpost was redelijk vlug om te reageren.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
helmuteke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 27 keer

en wat van dit

je werkt van 08.00 - 16.00 en bent pas om 17.00 uur en kan dan naar de post die sluit om 17.00

Op vrijdag komt er een zending toe maar je kan deze niet ontvangen , 's zaterdags ligt deze er niet en de week erop werk je weer , doorsturen lukt niet meer dus moet je 8 dagen wachten op je zending tot de zaterdag erop.

Voor die reden stuur ik al m'n zendingen door naar men werk waar de receptie constant bemand is , dit loop soms ook fout.

Pakjes en post , daar kan ik een trilogie over schrijven
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 41 keer

elmariachi2920 schreef: ik kijk om 14:12 naar tracking site: "30/10/2013 14:05 Zending aangeboden - bestemmeling afwezig - bericht gelaten EKEREN MAIL"
nu ga je mij niet vertellen dat als er om 14:05 een auto zou stoppen, chauffeur stapt uit en gaat naar de bel, ik dit niet zou merken voor 14:12?
Ik denk dat je dit compleet verkeerd interpreteert. De zending is helemaal niet aangeboden om 14:05, maar werd door de postbode als afwezig ingescand om 14:05. Met andere woorden de postbode was terug op zijn kantoor rond 14:05 en heeft dan het pakje uitgescand, dus hij heeft het pakje eerder dan 14:05 aangeboden (afhankelijk van waar jij op zijn ronde woont) en misschien was jij dan niet thuis. :wink:
Om te weten om hoelaat hij echt bij uw thuis is geweest moet je op uw briefje kijken, daar staat dat wel op.

Wij weten allemaal dat de Post -sorry BPost- nogal problemen heeft als het aankomt op het leveren van pakjes, maar je moet ook niet te snel roepen (aan uw drukletters te zien doe je dat!) dat de postbode wel niet aangebeld zal hebben.
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Jordy1990 schreef: Met andere woorden de postbode was terug op zijn kantoor rond 14:05 en heeft dan het pakje uitgescand, dus hij heeft het pakje eerder dan 14:05 aangeboden (afhankelijk van waar jij op zijn ronde woont) en misschien was jij dan niet thuis. :wink:
Om te weten om hoelaat hij echt bij uw thuis is geweest moet je op uw briefje kijken, daar staat dat wel op.
Ik denk dat de TS bedoelde dat hij de hele tijd thuis was aan het raam (geen idee voor welk werk je aan het raam zit :P ) en dus niet afwezig geweest is.
Bye, Maurice
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 41 keer

Dan verwoordt hij dit wel heel slecht alleszins. :-D
elmariachi2920
Plus Member
Plus Member

ik zat de hele dag aan mijn pc die aan de raam staat
op het brief je staat enkel een onleesbare kribbel
als ik veel moeite doe dan staat er misschien 12:12
ok, op dat moment zat ik even niet aan mijn pc maar dan nog!

sorry voor het roepen, ik wou enkel de nadruk leggen dat ik het geen service vind
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
Bedankt: 116 keer
Provider

Ik krijg bij mijn thuis ook regelmatig pakjes van Bpost en bij mij is het zelden als er iets mis gaat.
Als ik niet thuis ben dan weet ik dat ik het de volgende dag kan gaan halen bij mijn lokale Spar winkel (waar dus een postpunt is).
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1685 keer
Bedankt: 1476 keer
Provider
Te Koop forum

Alles hangt af van je postbode.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

@Goztow, kan ik alleen maar bevestigen.
Als ik "niet thuis was" dan kan ik "voorspellen" wie de postbode was :evil: .
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 157 keer

Beste systeem vind ik niet thuis, levering af te halen dag erna in het dichtste post(punt).
Een postpunt is natuurlijk beter gezien de ruime openingsuren.

Meestal doet de post dat zo bij mij (het postpunt is bij mij gewoon op gelijkvloers, appartementsgebouw :-D ).
Je kan er nog over zagen dat het een beetje absurd is dat de postbode het pakje weer meeneemt naar postkantoor ipv direct in het postpunt te laten in zo'n geval. Maar over zo'n dag vertraging daar zal het niet op aankomen.

Echter de postbodes nemen het soms definitief terug mee naar het postkantoor, enkel daar af te halen ...
Ik vroeg gisteren naar de reden van het waarom in dat postkantoor.
De postbodes zouden op hun ronde maar 1 afhaallocatie mogen vermelden voor hun hele ronde. Die afhaallocatie mag dus niet meer wijzigen tijdens de ronde ...
De ene ronde kiezen ze dus voor het postpunt de andere keer het postkantoor ...
Dat is natuurlijk belachelijk.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 396 keer
Bedankt: 194 keer
Provider

elmariachi2920 schreef: de volgende keer haal ik het op bij coolblue in antwerpen zelf of laat het op mijn werk afleveren
daar loopt het altijd goed... :bang: :bang: :bang:
Ik laat men Coolblues altijd in een Postpunt afleveren. Dan kan ik het gewoon oppikken na men werk, dezelfde dag (= dag na bestelling).
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 685 keer
Provider

Het grote punt van discussie is hier niet of het afhalen vanaf de dag erna goed is of niet, maar het feit dat de postbode zegt dat hij het heeft aangeboden en dat je niet thuis was, terwijl dat wel het geval was.
En dat hoor je meer en meer. Ik vraag me soms af of ze de pakjes überhaupt wel bij hebben en niet gewoon overal papiertjes in de bus steken.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

We hebben dan ook maar een Bpost en geen Apost.
Los hiervan: pakjes verzenden doe ik nooit met de post. Als ik al iets moet verzenden in het weekend is het Kiala (afhaalpunt bij mij om de hoek) en als het in de week is, dan maak ik het pakket thuis klaar en verzend het vanop mijn werk met een pakjesdienst waar wij op het werk ook gebruik van maken. Ik betaal netjes het bedrag voor de verzendkosten aan mijn werkgever (wordt verstuurd met de account van mijn werk), ik ben zeker dat het pakje binnen een redelijke termijn geleverd wordt en dat het pakket persoonlijk wordt overhandigd door de chauffeur. En als er al pakketten voor mij bestemd zijn, zij het uit binnen- of buitenland, dan laat ik die steevast op het werk leveren. Hier is altijd iemand aanwezig, bijna 24 uur op 24. En het valt mij op dat bedrijven, in mijn persoonlijk geval dan, nog nooit een beroep hebben gedaan op de post. Die pakketten komen steeds toe met een of andere koerierdienst, vaak is dat DPD. 2 uitzonderingen: luchtpost vanuit HongKong, maar die zendingen kwamen gewoon mee met de reguliere post, afgeleverd door de postbode (op het werk).
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Mocht ik achterdochtig zijn, ik zou denken dat ze de papiertjes in het postkantoor gereed schrijven en de pakjes niet eens meenemen op ronde :twisted:
Wat mij wel opvalt is dat grotere pakjes die met de auto van bpost worden gebracht wel gewoon afgeleverd worden, de kleinere die meegaan met de brievenronde daarentegen ....

Ik snap het ergens wel met de georoute en georoute2 waarbij steeds meer bussen in minder tijd moeten gedaan worden wordt de "verloren" tijd door aanbellen en wachten tot er open gedaan wordt natuurlijk een probleem als er veel pakjes moeten afgegeven worden. Dat maakt natuurlijk voor de klant niet uit maar is een intern probleem bij de post.
Bye, Maurice
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

Zoals bij elk overheidsbedrijf kan je bij bpost stellen: de dag dat het daar geprivatiseerd wordt, dan kunnen ze bij bpost de deuren sluiten wegens verlieslatend, niet efficiënt, klachten allerhande (zowel van personeel als van klanten), pakjes die niet op de bestemming raken... Waarom denk je dat pakjes- en koerierdiensten als paddestoelen uit de grond schieten?
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

Stroper schreef:...
Zolang ik een briefje krijg, en ze het niet in voor mijn deur zetten, waar iedereen het kan pikken...
+1
Twee keer meegemaakt en gelukkig stond het er nog!
Jack Daniels schreef:Zoals bij elk overheidsbedrijf kan je bij bpost stellen: de dag dat het daar geprivatiseerd wordt, dan kunnen ze bij bpost de deuren sluiten wegens verlieslatend...
Ik dacht net dat Bpost de laatste jaren zo'n goede cijfers had dankzij de pakjes?
euromusic
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 9 keer

Ik heb in augustus als jobstudent gewerkt bij de post, en de pakjes werden wel degelijk meegenomen op rond. (Kleine pakjes met de fiets, grote met de auto) Ik moet toegeven dat mijn geduld bij de deur op bepaalde dagen groter was als op andere (vanwege de hoeveelheid post / reclame of geen reclame). Meestal belde ik wel 2 keer met 30 seconden tussenin en dan rustig terug wegsteken in de fiets, dan papiertje in de bus.

Ook gebeurde het vaak dat aangetekende brieven en pakjes verkeerd gesorteerd worden en dat je dit pas door hebt nadat je wilt vertrekken op ronde (Pakjes sorteer je nadat je de post weggestoken hebt zodat je het briefje niet kwijtgeraakt :P)

Een keer (en juist uitgerekend op de zwaarste dag) zat er een pakje van Coolblue bij mij die voor een andere dienst bestemd was. Het was al 10 uur (normaal vertrok ik rond 9) en al de rest was al weg dus ik kon er niets meer aan doen. De verantwoordelijke voor mijn dienst was wel een beetje lastig op mij daardoor.

Een andere dag waren er 2 pakjes voor een adres in dezelfde straat waar ik ook langsging en 15 bussen deed. Dit had ik pas door nadat ik mijn stuk van de straat gedaan had, maar ik wou van die pakketjes af dus ben ik die alsnog gaan brengen aan de juiste bus.

Als er nog vragen zijn over her reilen en zeilen van B-Post, vuur maar af ;)
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Soms is geduld ook wel een mooie deugd voor een pakje, komt het op dat dagje aan?
Maar goed... veel hangt inderdaad af van de bezorger.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

honda4life schreef:Soms is geduld ook wel een mooie deugd voor een pakje, komt het op dat dagje aan?
Uiteraard komt het daar op aan. Als Coolblue adverteert met "voor 24u besteld, morgen geleverd" ga ik er van uit dat dat een dienst is waarvoor extra betaald wordt. Levert men niet de volgende dag dan moet er ook geen "prior" betalen.
Bye, Maurice
euromusic
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 9 keer

on4bam schreef:Uiteraard komt het daar op aan. Als Coolblue adverteert met "voor 24u besteld, morgen geleverd" ga ik er van uit dat dat een dienst is waarvoor extra betaald wordt. Levert men niet de volgende dag dan moet er ook geen "prior" betalen.
Maar als b-Post hun postbodes overladen met werk en het 2 dagen later aan komt moeten ze misschien is een speciale dienst daarvoor inzetten..
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 450 keer

@euromusic: Naar mijn weten levert Bpost gewoon 24h taxipost aan waarmee coolblue verstuurd. Dus als ze dit niet nakomen moet coolblue geen oplossing zoeken maar moet de Bpost beter hun eigen "voorwaarden" nakomen.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Heb het al meermaals meegemaakt dat ik mijn pakje kan gaan afhalen ondanks dat ik thuis was. Ook al meegemaakt dat men aanbelt, dat ik naar de deur stap, dat ik de bestelwagenschuifdeur hoor dichtslaan en men met gierende banden al vertrokken is. :) Op de moment zelf maak ik me daar druk in, maar ik heb me veel bozer gemaakt toen er spullen van 300 euro aan mijn garagepoort stonden, open en bloot in de regen. Of dat ze mijn pakje afleverden op een Bpost waar ik een half uur voor moest rijden. Blijkbaar bestaan er ook verschillende verzendmogelijkheden, deze waar je niet voor moet tekenen, en deze waar men voor moet tekenen. Normaal bellen ze dan wel aan, maar blijkbaar mag men dan het pakje ook gewoon achterlaten...

Ik zie hier sommige Kiala aanprijzen, maar ocharme, drie keer heb ik via Kiala iets laten aankomen. 1 keer de doos volledig frut vaneen. (total loss), maar alles stak er nog in, met extra onderdelen van andere pakjes die ook frut vaneen waren. 1 keer was mijn doos wederom niet meer van de mooiste en 1 keer was het perfect in orde. Ik moet zeggen, ik heb dat nog nooit meegemaakt met de Bpost pakjesdienst. De pakjesbezorgers zijn ook andere mensen dan uw eigen postbode als het wat grotere pakjes betreft.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 685 keer
Provider

Het enige wat jij kan doen als Coolblue klant, is bij hen klagen dat je pakje niet geleverd is en eventueel schadevergoeding vragen (hele dag verlof gepakt en niet geleverd, nu nog eens verlof moeten pakken om het te gaan afhalen in de Post, en de tijd dat je je toestel niet had terwijl je er wel op gerekend hebt).

Dat wordt dan een klacht van CoolBlue naar BPost en die moeten het dan maar uitvechten. Als de postbode dan beweert dat jij niet thuis was omdat hij naar de brievenbus gekeken heeft ipv af te stappen en te bellen, dan is het ten eerste jouw woord tegen het zijne. Het gaat zover komen dat ik een bel met camera plaats zoals op http://www.bwired.nl/Doorimages.asp dan heb je bewijs. Geen foto= niet gebeld.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster

Slafes schreef:Op de moment zelf maak ik me daar druk in, maar ik heb me veel bozer gemaakt toen er spullen van 300 euro aan mijn garagepoort stonden, open en bloot in de regen. aten...
Ken het gevoel, daarom geen TNT meer voor mij... Ooit eens met 10 000 euro materiaal in de regen gezet. En ook eens een Laptop over poort gegooid. In beide gevallen hebben ze wel mooi mogen betalen omdat ik niets gekregen had... Zelf het aangetekend pakketje afgetekend is hun eigen verantwoordelijkheid. Daarom goed verzekerd verstuurd dus die wist wat er in zat.

Bpost durft ook zo'n dingen doen, ook al voor veel kwijt geraakt, altijd geluk gehad dat het bedrijf dat het stuurde dit mooi kon vergoeden. Maar leuk is anders.
Nu ben ik hier in de straat postbode, om de 2dagen van zelfs andere straten brieven in de bus, buren en overburen. Verzekeringspapieren, brieven van de overheid, en ook een nieuwe identiteitskaart dat ik mag ophalen :)

Weet je wat me dan nog meer verrontrust, sinds kort is het niet meer nodig om aangetekend brieven te sturen om rechtsgeldig te zijn voor een debiteurenkantoor / gerechtsdeurwaarder. Dus je kan door de bpost serieus in de problemen komen en nu voor de rechter kan je niet zeggen "ik heb het niet gehad". De tegenpartij mag er van uitgaan als het verstuurd is, dat het aankomt. Wat ook weer nadelig is voor de bpost, vroeger deurwaarderskantoor grote klant van bpost, nu gewoon de frankeermachine in...

In Gent was het de gewoonte, kleine pakjes namen ze gewoon niet mee op ronde. Heb postbode (die niet aanbelde) doen verschieten. Trok deur open toen die formulier er in stak. En die moest zeggen dat die geen plaats heeft om het mee te doen. Toen heeft die de postmeester dit laten nabrengen uurtje later. Sinds die dag kreeg ik dan daar ook om de 2 dagen pakjes, niet van de postbode maar van het bpost busje...
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 767 keer
Bedankt: 156 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik ben m'n laatste pakje gaan halen in het postkantoor 1 dorp verder vandaag.
Vanaf volgende week krijgen we een PostPunt in onze locale Supermarkt, geweldig vind ik het, gewoon de straat oversteken en pakje,postzegels,aangetekend schrijven alles kan er verstuurd/afgehaald worden. :banana:
En zelfs op ..... Zaterdag! :beerchug:
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Slafes schreef:Ik zie hier sommige Kiala aanprijzen, maar ocharme, drie keer heb ik via Kiala iets laten aankomen. 1 keer de doos volledig frut vaneen. (total loss), maar alles stak er nog in, met extra onderdelen van andere pakjes die ook frut vaneen waren. 1 keer was mijn doos wederom niet meer van de mooiste en 1 keer was het perfect in orde. Ik moet zeggen, ik heb dat nog nooit meegemaakt met de Bpost pakjesdienst. De pakjesbezorgers zijn ook andere mensen dan uw eigen postbode als het wat grotere pakjes betreft.
Gebruik vrij veel Kiala. Snel zijn ze niet en je moet wat je verstuurd wel goed inpakken, maar het komt tenminste wel toe! Ik ga bvb altijd een stevige kartonnen doos zoeken om iets in te versturen en het product in kwestie ook inpakken in bubbeltjesplastiek en dat ook nog eens goed vast tapen. Dan mag de doos nog in stukken gaan, tis nog altijd goed beschermd...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
Provider

Heel vroeger gebruikte ik ook Kiala heel dikwijls totdat veel van mijn pakjes verloren gingen.
In de winkel waar ik het ging afhalen zeiden ze dat er nog heel wat mensen hetzelfde probleem hadden,
dus vanaf toen ben ik gestopt met Kiala te gebruiken.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster

Kiala nooit iets kwijt geweest, 51 pakketjes (volgens archief kiala), allemaal afgeleverd. Wel enorm traag
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer

Ik heb alvast geen klagen van bpost. Ik bestel regelmatig bij amazon.de en die pakjes komen hier altijd tijdig en in goede staat aan. Zal veel afhangen van de postbode zelf en de regio, hier komen ze altijd mooi bellen met het pakje. Ook UPS, TNT, random neger die een pakje uit Hong Kong kwam afgeven in een ongemarkeerde witte bestelwagen ( :lol: ), ... allemaal geen klagen van. Als ik sommige verhalen hoor mag ik nog van geluk spreken precies als het op pakjes aankomt.

Ze zouden je wel de optie mogen geven om op voorhand te kiezen dat je je pakje wil gaan afhalen in een postpunt. Op die manier bespaar je de postbode ook werk als je toch weet dat je niet thuis gaat zijn.
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Tim.Bracquez schreef:Kiala nooit iets kwijt geweest, 51 pakketjes (volgens archief kiala), allemaal afgeleverd. Wel enorm traag
Traag is relatief hé, hangt ervan af hoe snel je het nodig hebt.
Kiala is alvast niet zo duur als de post, wat volgens mij hun grootste troef is.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1685 keer
Bedankt: 1476 keer
Provider
Te Koop forum

Ooit meer dan 2 weken moeten wachten op kiala pakje.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 70 keer
Te Koop forum

Kiala = pakket ter waarde van 149 EUR teruggestuurd wegen DOA. Pakket verdwenen en 9,x EUR vergoeding gekregen wat nog minder was dan de verzendkosten.
Mail gestuurd naar de ombudsman en dankzij deze dienst het volledig bedrag terug gekregen.

Die vergoedingskosten (afgesproken tussen de verschillende postbedrijven) mogen ze ook eens omhoog trekken. Zo'n laag bedrag per kilo is niet meer van deze tijd.
Victory Not Vengeance
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 639 keer
Bedankt: 395 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

taxipost secur = 7,6 euro à 9,9 euro
Zending verzekerd tot € 500,00
levering: D+1
http://www.bpost.be/site/nl/residential ... secur.html

kiala: 4 euro
niet verzekerd
levering: van veel factoren afhankelijk, maar reken toch 1 à 2 weken (wat ik lang vind)
https://www.kiala.be/benl/algemene-voorwaarden

7.3 De opdrachtgever kan in het geval van beschadiging of verlies van een pakket een klacht indienen bij de klantendienst van Kiala, uiterlijk 3 maanden na aflevering op het Kiala Punt.

7.5 In het geval Kiala een klacht, die volgens artikel 7.4 hierboven is ingediend, accepteert, zal Kiala de kostprijs van het pakket vergoeden (zonder BTW) aan de opdrachtgever tot een maximum van 8.33 STR eenheden per verloren of vermiste kilogram, conform artikel 23, 3 van de CMR Conventie voor Algemene Vervoerscondities.

Dus als je smartphone van 500 euro verstuurt, zal je met moeite verzendkosten terughebben...
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster

Ik gaf altijd bij het verzenden het maximaal aantal KG's in...
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Geen paniek, uw pakje ligt veilig onder de mat mijnheer...

Afbeelding

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer

Da's toch echt om te trollen dat ze dat doen, leg het dan gewoon óp de mat? :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”