Refererend naar dit topic: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=73&t=39307 had ik een vraagje.
Hier thuis staat op het gelijkvloers 1 Access Point (WRT54g), in de woonkamer heb ik perfect ontvangst, maar in de keuken valt dit zeer tegen. Ook buiten op het terras heb ik zeer moeilijk ontvangst. Op het eerst verdiep hetzelfde verhaal, soms heb je wel ontvangst, maar is verre van goed.
Wij bedienen met onze smartphone het multi room audiosysteem in huis (Squeezeplug op de Raspberry Pi). Dus het is wel handig dat we in het volledige huis goede WIFI ontvangst hebben. Nu zoek ik een oplossing op een Access Point boven te installeren en beneden. Deze Access Points zouden wel moeten fungeren als "1 access point". Het is dus de bedoeling dat de smartphone/laptop automatisch verspringt van Access Point indien hij geconnecteerd is met een access point die een zwak signaal heeft. Bij Ubnt zie ik dat ze werken met "Zero-Handoff Roaming" wat volgens mij doet wat ik wil. Welk Access Point van Ubnt zouden jullie mij dan aanraden voor een toch betaalbare prijs.
Of zijn er eventueel nog andere merken die zo'n producten aanbieden voor een betaalbaar prijsje?
Ik hoor graag jullie meningen