Hallo iedereen,
Ik heb al een tijdje last van foutieve paketten op mijn digitale tv, nu niet zo veel maximum 15.
Dit is wel zichtbaar, eerst is het beeld raar dan trg goed.
Als ik dan controleer dan zie ik dat er een aantal 15 foutieve pakketten zijn geregistreerd.
Het is ook bij een verandering van zender, is mijn geluid al aanwezig, maar het beeld komt altijd later.
Informatie van Digitale TV
BER = iets met E-8 ( soms bij kanaalverandering is hij heel even E-7 , dan direct gaat hij naar E-8
Signaalsterkte 100%
Foutieve paketten meestal 0 , soms 15.
S/N Ratio: altijd 39.0 +- 38.9
2de probleem is dat gisteren en een week of 4 geleden mijn internetverbinding weg is gevallen.
het rare is dat wanneer mijn connectie verbroken was, mijn lampjes op de modem only blijven branden.
Ik heb eens gebeld naar de klantendienst en blijkbaar ging het om een signaalverlies, en ze zei dat dit door de versterker kan komen?
Nu is er een manier om te weten of deze nog werkt, of slijtage vertoond ?
mvg
Hoe kan je weten of je versterker defect is, of slijtage ?
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
- Bedankt: 315 keer
Dat kan je weten door deze uit te meten met een daarvoor geschikte meter. Als je 100 percent zeker bent dat er met je kabel of connectoren niets mis is, dan kan je de versterker verdenken van de problemen.
Normaal kan je in de handel een koppelstuk vinden om de buitenkabel rechtstreeks te koppelen aan de binnenkabel, heb je dan nog problemen, dan kan het de kabel buiten zijn en kan je eens gaan horen bij de buren, anders is je binnenbekabeling defect.
Normaal kan je in de handel een koppelstuk vinden om de buitenkabel rechtstreeks te koppelen aan de binnenkabel, heb je dan nog problemen, dan kan het de kabel buiten zijn en kan je eens gaan horen bij de buren, anders is je binnenbekabeling defect.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 68 keer
Wat je kan proberen is je digicorder rechtsreeks zonder versterker aan te sluiten op de coax van telenet .
Dan ga je naar digicorder menu waar je signaalkwaliteit kan zien .
signaalsterkte db/mv (dit zou met -4 db moeten afgenomen zijn, bv van 12,1 naar 8,2 db/mv)
De versterker heeft namelijk 2 uitgangspoorten die het signaal met 4db versterken ... (telenet sluit altijd de digicorders aan op die poorten)
Zowiezo moet je signaalkwaliteit 100% blijven, sn rond de 40
Voor rest kan je niks doen, de telenet techniekers hebben een coax signaal meter waar ze dit kunnen testen ...
Geen idee of je gratis een nieuwe versterker kan krijgen in een telenet center of dit tegen betaling is ...
je kan het eens navragen en hem preventief vervangen anders
Dan ga je naar digicorder menu waar je signaalkwaliteit kan zien .
signaalsterkte db/mv (dit zou met -4 db moeten afgenomen zijn, bv van 12,1 naar 8,2 db/mv)
De versterker heeft namelijk 2 uitgangspoorten die het signaal met 4db versterken ... (telenet sluit altijd de digicorders aan op die poorten)
Zowiezo moet je signaalkwaliteit 100% blijven, sn rond de 40
Voor rest kan je niks doen, de telenet techniekers hebben een coax signaal meter waar ze dit kunnen testen ...
Geen idee of je gratis een nieuwe versterker kan krijgen in een telenet center of dit tegen betaling is ...
je kan het eens navragen en hem preventief vervangen anders
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
- Bedankt: 104 keer
Ik zou eerder de digicorder verdenken dan de versterker, omdat de software noal vlug stuk kan gaan (oude digi 2000) met als gevolg al die foutieve paketten....
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png

Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Het goed meten van een coax is een vrij complex iets en vergt dus dure apparatuur.Soete01 schreef:Weten jullie met welk toestel ik dit perfect kan doen ?
Je zou een eenvoudige ohm meter kunnen gebruiken, maar da's niet voor HF (en zegt dus maw. weinig).
Een betere manier is er gewoon je decoder aanhangen en de signaalsterkte aflezen (en dit herhalen voor alle frequenties).
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
- Bedankt: 315 keer
kost meer dan 75 Euro. Beter is dit door een telenet technieker te laten doen. Waarom dan eigenlijk die piste op wandelen. Hang je decoder direct na de versterker en controleer of je nog fouten hebt. Is wat geprutst, maar leert je wel of het aan je binnenbekabeling ligt of niet. Telenet gaat er in de meeste gevallen van uit dat het aan de binnenbekabeling ligt, is ook door ondervinding en ervaring. Ook als je internet stabiel blijft, wat door de helpdesk kan gecontroleerd worden, dan is de kans voor telenet nog groter dat het bij je thuis ligt. Een digicorder kan je altijd laten testen in een telenetcenter en indien defect word deze omgeruild.Soete01 schreef:Graag zou ik de mijn coaxkabel eens willen testen/meten.
Weten jullie met welk toestel ik dit perfect kan doen ?
Eventueel een link waar ik deze kan kopen?
mvg