Brilglazen

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1686 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Mijn brilglazen beginnen na 4 jaar veel krassen te vertonen. Anti reflectielaag zou kapot aan het gaan zijn. Waar zou ik het best peijs kwaliteit nieuwe flazen kunnen kopen voor bestaande montuur?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Ik vermoed dat je niet nog eens 4 jaar met de huidige bril kan doen qua montuur dus ik zou toch voor een nieuwe bril opteren.
Een reservebril kan best handig zijn voor wat te klussen in huis, een wat ruigere activiteit,...
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 767 keer
Bedankt: 156 keer
Recent bedankt: 3 keer

Goztow schreef:Mijn brilglazen beginnen na 4 jaar veel krassen te vertonen.
4jaar? Ga dan je ogen es laten testen en koop toch een nieuwe bril met up to date glazen.
Bij welk ziekenfonds ben je? Sommige geven je elk jaar een mooi bedrag voor een nieuwe bril.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Mijn bril vorige week in pearle gekocht, montuur van 75€ cadeau gekregen. Glazen waren 180€ (type -1)
Kraswerend, water en vuil afstotend, ontspiegeld en ga zo maar verder :)
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 605 keer
Te Koop forum

ik zou pearle aanraden.
redelijke prijzen, en je kan gelijk je ogen laten testen om te kijken of je mss iets sterkere glazen ofzo zou moeten nemen...
hoef je tenminste niet apart naar een oogarts of dergelijke :)

nu ben ik wel wat biased over pearle gezien onze lokale opticien/horlege-juwelier man eigenlijk pearle is geworden,
en we daar steeds gaan... maar ik vermoed gezien het een keten is, dat alle pearle winkels wel dezelfde prijs/kwaliteit afleveren.
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Ben ook wel tevreden over Pearle (en hun service), maar kan je wachten raad ik je toch aan je ogen te laten meten bij een oogarts.

Ik heb wel ervaren dat mijn ene oog net een beetje minder scherp zag bij m'n recentste bril.
Na de oogmeting opnieuw te laten doen bij de oogarts bleek dat mijn glazen iets te sterk waren.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 95 keer

Zelf nog perfecte ogen 8) maar de vriendin draagt wel een bril/lenzen.

Van Pearl niet zo tevreden meer sinds we (ik voor zonnebril) naar Grand Optical geweest zijn.
Héél goeie service en vriendelijker dan de Pearl al zal dat laatste winkelgebonden zijn.

Ze doen zowel in Pearl als Grand Optical een oogtest maar best toch even de oogarts binnen springen dat je zo'n kaartje krijgt die je dan weer indienen bij ziekenfonds voor een bijdrage.
Afbeelding
2lan
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 4 keer

Om de 5 jaar krijg je een kleine terugbetaling van de ziekenkas van de bril.
Maar dacht dat je eerst via een oogarts moest gaan voor de oogtest.

Ging jaren bij Pearle maar de laatste keer beetje gekl**t gevoeld, na 2 jaar was de linker veer kapot en dat was volgens hun direct een andere bril.
Met wat seconden lijm de gebruiksduur toch nog meer dan 1 jaar kunnen rekken ook al was voorover buigen gevaarlijk :D

Nu bij Hans Anders 3 brillen voor 199 euro. (2 brillen + zonnebril) Extra dun slijpen was 40 euro extra per bril.
Dus nu heb ik 3 brillen voor een bedrag waar ik toen nog niet eens de glazen voor had.
dejean
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 12 keer

is een beetje afhankelijk van je leeftijd. Voor 50 + ga je best eerst naar een oogarts, niet enkel voor de sterkte maar vooral controle gezondheid van je ogen.
Ik heb mijn bril met dubbel focus besteld bij pearle, het prijsverschil met locale optieker is enorm. Met dezelfde specs !! Het is nu éénmaal geweten dat die optiekers in uw dorp met gigantische winsten werken hé . Een brilleke van ray ... + glazen dubbel focus van " zeiss " verdund 1.67 , beschermd. ontspiegeld .... enz 1100 €

Bij pearle, 540 € ( korting 30 % glazen augustus 2013 )
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Mijn bril komt van bij een optieker, montuur van TagHeuer en glazen zijn ontspiegeld, extra krasvrij etc etc.

Ik heb de bril nu zo een 7 jaar, die is ontelbare keren al gevallen, stampen op de montuur, verbouwing etc etc. En het enige dat je ziet is ergens een puntje in het glas, en op de bovenkant een miniscuul schilfertje dat eraf is.
Op mijn montuur zat er echter wel een productiefout, waardoor die begon af te schilferen aan de oren. Dit is 2x vervangen geweest zonder enig probleem, zelfs buiten de 2j garantie om.
Is de spanning een beetje van de rubbertjes/vijsjes, eventjes binnengaan en 10min later is het gefixt.

Maar, het was veel geld +/- €750. Ik woonde toen gelukkig nog thuis dus de mama heeft het betaald.

Mijn reservebril komt uit India, gekocht als we daar op reis waren. Midrange montuur, en ontspiegelde glazen, voor de fantastische prijs van €25. Weegt enkel wat meer en de glazen zijn geen 100% correct geslepen, als ik die een paar uur draag merk ik dat mijn ogen vermoeider zijn.
Nu neig ik gelijk een beetje naar het internet om mijn volgende te bestellen, maar de vraag is of de glazen dan wel perfect geslepen zijn.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1686 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Mijn vorige bril was van bij de opticien. 7 jaar mee gegaan moeten vervangen door verminderend zicht. Maar die glazen waren wel nog piekfijn.

Kk ga denk ik naar de oogarts gaan voor een nieuwe test. Als ik nmsterkere glazen nodig zou hebben dan zeker een nieuwe bril. Een reservebril heb ik nog maar heb die in die 4 jaar nooit gebruikt... een zonnebril op sterkte heb ik ook al.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Voor zonnebrillen/sportbrillen op sterkte is Adidas echt wel een aanrader. Die binnenste glaasjes zijn te vervangen, en met wat extra opzetstukjes/glazen kan je die bril voor zowat elke sport gebruiken die je wilt.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

2lan schreef:Om de 5 jaar krijg je een kleine terugbetaling van de ziekenkas van de bril.
[voor de regio Turnhout]

CM-voordeel vanaf 1 januari 2013

Bij aankoop van een bril:

tot en met 18 jaar: tegemoetkoming van maximaal 50 euro per kalenderjaar;
vanaf 19 jaar: tegemoetkoming van maximaal 40 euro per kalenderjaar.
De tegemoetkoming kan niet hoger zijn dan het bedrag dat je zelf betaalde.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
2lan
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 4 keer

http://www.devoorzorg.be/limburg/voorde ... enzen.aspx

Brillen en lenzen

​Heb je een bril of lenzen nodig? De Voorzorg geeft je om de vijf jaar een terugbetaling van 25 euro op de aankoop van brilmonturen, -glazen of contactlenzen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

2lan schreef:De Voorzorg geeft je om de vijf jaar een terugbetaling van 25 euro op de aankoop van brilmonturen, -glazen of contactlenzen.
In beperkte winkels die duurder zijn dan elders ?
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 157 keer

Terugbetaling ziekenfondsen: een ziekenfondsbijdrage bestaat uit een verzekering verplichte bijdrage + een aanvullende verzekering welke men niet verplicht is te betalen/af te nemen. Nu weten er veel mensen niet dat ze ook extra betalen voor die aanvullende, het ziekenfonds heeft natuurlijk niets liever.

(Gedeeltelijke) terugbetaling van montuur indien je enkel de verplichte basisverzekering hebt bestaat niet. En op glazen bestaat dat wel maar dan moet je al een afwijking van + of - 8.25 hebben (bejaarden 4.25) (ooit eens iemand in de Hans Andersen winkel horen vragen of hij geen -4.25 glazen kon krijgen ipv de voor hem geschikte -3 ! :lol: )

Bij betaling van de aanvullende verzekering heeft ieder ziekenfonds zijn eigen regeltjes, soms zelfs binnen hetzelfde ziekenfonds verschillend per regio.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Ben zelf niet zo tevreden van Pearl; heb betere ervaring met Brilcenter/de lokale zelfstandige opticien.

Maar zelf vind ik brillen eigenlijk ook een mode-statement en moeten die daarom niet per sé 8 jaar mee moeten gaan. Je kan bij Hans Anders behoorlijk goedkoop brillen krijgen (zeker bij acties) en dan kan je afwisselen :)
BillyMobiel
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 11 keer

Ben zelf al 28 jaar brilledrager en kan alleen maar aanraden om niet te besparen op een bril.

Ga zeker langs bij een oogarts!
Ga daarna naar een winkel waarvan de service ook goed is. Stel dat je ergens een vijsje kwijt speelt, een glas komt lost te zitten of weet ik veel wat. Zorg dat je ergens terecht kan.
Daarnaast is er een groot verschil tussen de kwaliteit van de glazen gebruikt door de verschillende ketens/zelfstandige optivciens. En hoe beter de kwaliteit, hoe meer je ervoor betaalt.
Hier ga je een keuze moeten maken.

Echter, honderd euro meer betalen voor een bril die je 16 van de 24u per dag op hebt is niet zo veel als je 't per uur uitrekent... Al 'ns de kost van een wagen per uur uitgerekend?? :wink:
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Euh ja, als je een "speciaal geval" bent op gebied van brillen (hoge/lage dioptrie), of met cilinders zit of andere minder standaard dingen zou ik ook niet besparen, maar ik ben nu toch al meer dan 10 jaar stabiel op -4,24 aan beide ogen, dus da's meestal redelijk standaard af te handelen (en kan je dus goedkoop krijgen) :)
Ik neem wel altijd ontspiegeld, maar niet oleofobisch behandeld (anti-vingers/vuil).
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Heb hier ondertussen al een hele collectie brillen, en het rare is dat ik al die brillen blijf gebruiken. :-D
Zo gebruik ik de oudere bril en zonnebril met fijne montuur om te gaan lopen (lekker licht)
En de meer recent aangekochtte brillen met dikkere monturen gebruik dan overdag.
Qua sterkte zitten ze wel allemaal bij elkaar in de buurt.
En alles komt van Pearl of Hans Anders.

Allerlaatste aankoop was een multifocale bril bij Hans Anders en daar ben ik helemaal niet tevreden over.
Het leesgedeelte van die bril is supersmal ook al had ik gekozen voor de duurdere Varifocus Plus glazen.
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer

Ik heb mijn laatste 2 brillen ook bij Hans Anders gekocht. Die slijten wel wat rapper, sneller lak af, kraswerende laag die verdwijnt, ... Maar voor de prijs dat ik (of liever, mijn ouders) vroeger bij de optieker een bril kocht die dan wel 4 a 5 jaar meeging kan ik nu bij wijze van spreke elk jaar een nieuwe bril kopen.

De service bij Hans Anders hangt van filiaal tot filiaal af, zijn mensen in loondienst en die zijn vaak iets minder geneigd om tot het uiterste te gaan.
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”