Ik vraag me af waarom ik nu een b-box3 zou moeten kopen, wat zijn de voordelen?
Persoonlijk zie ik er niet echt een reden voor:
- Waarom kopen (en €99 uitgeven), als je weet dat er een dag komt dat Belgacom die gratis zal geven (of swappen voor een b-box2)?
- Uit de vele posts zie ik dat er nog wel een aantal kinderziektes zijn (wat normaal is, gezien deze nieuw is). Het zal dus nog een tijdje duren vooraleer al deze problemen opgelost raken (tenzij je zin hebt om op eigen kosten een bèta-tester te zijn).
- Om klaar te zijn voor vectoring?
- Belgacom moet > 22.000 ROP's klaarmaken voor vectoring, het kan dus nog enkele jaren duren vooraleer vectoring actief is op mijn ROP > dus nu nog geen B-box3 nodig.
- In een eerste fase zal vectoring alléén toegepast worden op de korte lijnen (<400m), m.a.w lijnen van 30/6 en hoger. Dus wie op een lager profiel staat (30/2 en lager) heeft nu nog geen B-box3 nodig.
- Voor wie nu al een maximale sync heeft (50/6 of 70/6) zal vectoring eigenlijk niet veel veranderen > dus nu nog geen B-box3 nodig.
- Last but not least: wie nu zijn eigen router gebruikt (B-box2 in "bridge") > geen B-box3 nodig. Want deze gebruikers hebben al wireless-n, DNLA, IPv6 (*) enz....
Edit
Dit is géén kritiek tegen de b-box3! Ik wil er ook (ooit) graag eentje, maar gewoon de vraag/discussie waarom je die zou kopen
(*) IPv6 van zodra Belgacom IPv6 volledig uitrolt ...[/quote]