Waarom nu een b-box3 kopen?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Ik zie op het Forum dat er verschillende users al een b-box3 gekocht hebben (en hiervoor €99.00 wilden uitgeven).
Ik vraag me af waarom ik nu een b-box3 zou moeten kopen, wat zijn de voordelen?

Persoonlijk zie ik er niet echt een reden voor:
  • Waarom kopen (en €99 uitgeven), als je weet dat er een dag komt dat Belgacom die gratis zal geven (of swappen voor een b-box2)?
  • Uit de vele posts zie ik dat er nog wel een aantal kinderziektes zijn (wat normaal is, gezien deze nieuw is). Het zal dus nog een tijdje duren vooraleer al deze problemen opgelost raken (tenzij je zin hebt om op eigen kosten een bèta-tester te zijn).
  • Om klaar te zijn voor vectoring?
    1. Belgacom moet > 22.000 ROP's klaarmaken voor vectoring, het kan dus nog enkele jaren duren vooraleer vectoring actief is op mijn ROP > dus nu nog geen B-box3 nodig.
    2. In een eerste fase zal vectoring alléén toegepast worden op de korte lijnen (<400m), m.a.w lijnen van 30/6 en hoger. Dus wie op een lager profiel staat (30/2 en lager) heeft nu nog geen B-box3 nodig.
    3. Voor wie nu al een maximale sync heeft (50/6 of 70/6) zal vectoring eigenlijk niet veel veranderen > dus nu nog geen B-box3 nodig.
  • Last but not least: wie nu zijn eigen router gebruikt (B-box2 in "bridge") > geen B-box3 nodig. Want deze gebruikers hebben al wireless-n, DNLA, IPv6 (*) enz....
Zijn er nog andere goede redenen om nu al een B-box3 te kopen?

Edit
Dit is géén kritiek tegen de b-box3! Ik wil er ook (ooit) graag eentje, maar gewoon de vraag/discussie waarom je die zou kopen

(*) IPv6 van zodra Belgacom IPv6 volledig uitrolt ...[/quote]
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Ik persoonlijk zou niet kopen, ik vind als je iets koopt dat je aan alle instellingen moet kunnen, en uiteindelijk is de bbox 3 een redelijk gesloten box met paswoorden die na gebruik telkens veranderen. Ook de reden "al" zouden ze het verkopen, ik geen telenet modem zou kopen.
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 70 keer
Te Koop forum

Indien ik 3 maanden geleden had geweten wat ik nu weet, had de bbox3 hier NOOIT (*) binnengekomen (* tot de technologie het vereist).
1) De snelheid is nog steeds 30/6 sinds de installatie van dat toestel
2) Een eigen naam geven aan de SSID's zorgde ervoor dat het toestel niet meer bereikbaar was -> terug fabrieksinstellingen (ik durf nu nog niet om een andere naam te kiezen)
3) port forwarding bugs - poorten toevoegen en hopen dat het werkt (test via grc.com)
4) heel weinig opties in vergelijking met bbox2
5) slechte interface (traag + soms ben ik verplicht om een andere browser te bruiken om een optie te openen)

i.v.m. punt 1 - niemand van Belgacom dat mijn nummer eens kan/wil nakijken? (ik wil een andere opinie dan van het Eva team)
50/6 was zeer handig om de snelheid van het downloaden deftig te houden tegelijkertijd met TV kijken.
Victory Not Vengeance
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 60 keer

Voordelen:
  • 1 apparaat doet alles wat ik momenteel nodig heb. Gigabit poorten dus geen aparte switch, wireless N dual band met goede snelheden (+-45mbit) dus geen aparte router.
  • Max attainable rate is 12mbit verhoogd en ik zit nu ook stabiel op 70mbit, dit was niet mogelijk met mijn B-Box2.
Nadelen:
  • DLM was een probleem, na het plaatsen van de BBOX3 was DLM niet meer actief te krijgen. (Ik weet hoe lang het kan duren, maar het proces zelf was effectief niet meer actief op mijn lijn).
  • Die LEDS zijn ongelovelijk fel, heb de modem in een meubel staan bij de intro en deze verlicht de hele living s'nachts.
  • Irritante interface, die me verre van af lijkt, maar me nog geen echte problemen heeft gegeven tot zover.
Ik zou hem niet kopen tenzij je nog geen modem hebt. Voor normaal gebruik voldoet hij wel perfect imho.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”