Proximus 4G optie online activeren

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
skipper
Pro Member
Pro Member
Berichten: 369
Lid geworden op: 31 jan 2005, 20:21
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Ik heb een Smart+ 25 abonnement bij Proximus, en vandaag wou ik via de website de 4G optie activeren. (Nieuwe smartphone gekocht).
Je wordt hierbij doorverwezen naar je e-Services pagina waar je je abonnement kan wijzigen. Bij de opties die aangeboden worden, zie ik echter die 4G activatie optie nergens staan. Iemand hier ervaring mee, of misschien beter via de klantendienst bestellen?
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5797
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Ik heb toen gebeld. Die optie kost u 10€ per maand 1 geeft u 1GB extra.
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
skipper
Pro Member
Pro Member
Berichten: 369
Lid geworden op: 31 jan 2005, 20:21
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Zal morgen eens bellen. Toch wel triestig eigenlijk dat zo'n groot telecom bedrijf hun website niet helemaal werkt zoals het zou moeten zijn.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6885
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 282 keer

bellen naar 6000 heeft mij al meerdere keren echt geholpen...
Scarlet Loco, OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Geert2800
Pro Member
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 14 aug 2013, 19:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

skipper schreef:Ik heb een Smart+ 25 abonnement bij Proximus, en vandaag wou ik via de website de 4G optie activeren. (Nieuwe smartphone gekocht).
Je wordt hierbij doorverwezen naar je e-Services pagina waar je je abonnement kan wijzigen. Bij de opties die aangeboden worden, zie ik echter die 4G activatie optie nergens staan. Iemand hier ervaring mee, of misschien beter via de klantendienst bestellen?
Kan je via e-service perfect doen of met hun hello app op de iphone.

Bij mijn producten klik je smart +25 aan en dan kom je in een ander scherm en daar bij mijn opties kan je beschikbaar nemen en daar staat internet on gsm 4G 10€ de maand.

Veel succes
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Berichten: 508
Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 41 keer

Dit staat er bij mij niet tussen hoor. Ik bekijk wel de Android hello app en heb Smart 20.
Ik heb indertijd ook naar 6000 moeten bellen om 4G te activeren. En ook om terug te deactiveren.

Verstuurd vanaf mijn LG-E975 met Tapatalk 4
skipper
Pro Member
Pro Member
Berichten: 369
Lid geworden op: 31 jan 2005, 20:21
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Geert2800 schreef:
Kan je via e-service perfect doen of met hun hello app op de iphone.

Bij mijn producten klik je smart +25 aan en dan kom je in een ander scherm en daar bij mijn opties kan je beschikbaar nemen en daar staat internet on gsm 4G 10€ de maand.

Veel succes
Staat er bij mij inderdaad ook niet tussen. Niet in mijn e-Services, en niet in de Hello app (Android).
Geert2800
Pro Member
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 14 aug 2013, 19:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

Raar bijmij staat die optie er wel. Misschien omdat ze bijmij 4G geactiveerd hebben na een telefoontje.

Zie voorbeeldje :

Afbeelding

Wel gisteren een raar bericht gehad op mijn iPhone 5s van Proximus.
Namelijk dat ik een smartphone heb dat 4G ondersteund en dat ik naar een website van hen moest gaan kijken voor de mogelijkheden van 4G bij Proximus.
Maar wat ben ik met 4G? Het werkt niet op een iPhone.
Laatst gewijzigd door Geert2800 13 okt 2013, 14:41, in totaal 1 gewijzigd.
nete
Pro Member
Pro Member
Berichten: 351
Lid geworden op: 16 maa 2008, 13:09
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 14 keer

Hopelijk snel wat concurrentie, zodat die woekerprijzen wat kunnen dalen...
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

4G woekerprijzen of heb je het over de dataopties voor Europa?
4G prijzen zijn alleszins gewoon dezelfde (momenteel nog) als voor 3G qua kost/volume verhouding. Los van de 4G data optie van 10 EUR.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

nete schreef:Hopelijk snel wat concurrentie, zodat die woekerprijzen wat kunnen dalen...
Moet je alles gratis krijgen? Onbeperkt bellen en sms'en voor 5 euro, of zijn dat nog steeds woekerprijzen? :roll:
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

'k Vind nu toch ook niet dat we in België nog echt over woekerprijzen kunnen spreken, en Proximus is nu nog amper duurder als de andere maar is ontegensprekelijk de betere gemiddeld genomen (lokale uitzonderingen, vandaar gemiddeld genomen).

Natuurlijk, als we even gaan kijken naar Frankrijk en Groot-Brittanië, dan vind je wel wat anders (op het eerste zicht natuurlijk). Maar om steeds te vergelijken met andere landen, dit gaat ook niet altijd op. Anderzijds kunnen we nu ook niet claimen dat een netwerk runnen in die twee landen goedkoper is dan hier.
skipper
Pro Member
Pro Member
Berichten: 369
Lid geworden op: 31 jan 2005, 20:21
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Geert2800 schreef:Raar bijmij staat die optie er wel. Misschien omdat ze bijmij 4G geactiveerd hebben na een telefoontje.
Heb maandag deze optie laten activeren in de Belgacomshop op de Meir te Antwerpen. We zijn nu ongeveer een kleine week verder, en nog steeds is dit niet aangepast in mijn e-services of in de Hello app. Ook de extra 1G dataverbruik die je krijgt, vind ik nergens terug bij mijn verbruik. 4G is wel degelijk geactiveerd op het toestel.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5797
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Bij zat die optie er ook niet visueel bij, maar hij was er wel. En bij volgende factuurperiode kwam deze er visueel bij te staan in de hello app.
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Lord Utopia schreef:
nete schreef:Hopelijk snel wat concurrentie, zodat die woekerprijzen wat kunnen dalen...
Moet je alles gratis krijgen? Onbeperkt bellen en sms'en voor 5 euro, of zijn dat nog steeds woekerprijzen? :roll:
Euhm...welk abonnement/optie is dat?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”