Hoi,
Op het werk heb ik recentelijk iets opgemerkt, iets waar ik meer over wil weten. Ik ben er van overtuigd dat het hier te vinden is.
Vanuit corporate zijn we verplicht al onze locaties aan te sluiten op een MPLS netwerk geleverd door AT&T. In België (en ook de rest van de wereld op de VS na) werkt AT&T met subcontractors, dus ze schakelen Telenet of Belgacom in om de last-mile te leveren en in de POP's van beide partijen zijn deze onderling verbonden (hoe dat in zijn werk gaat is irrelevant).
Momenteel is er ergens een bestelling lopende waarbij de lijn besteld is bij Telenet en zij die op hun beurt een bestelling plaatsten bij Belgacom. Nu is het zo dat de afstand on-site 1500m is waardoor een al in werking zijnde VDSL2 verbinding - die niet gebonden is aan eerder vernoemde lijn - op een repair profiel zit. Dit opmerkende had ik Belgacom gewaarschuwd voor de afstand en ze zeiden dat dit geen probleem is omdat ze een 'pure' 2 Mbit afleveren, iemand anders van hetzelfde team bij Belgacom sprak over een SDH. Ze beweren daar zelfs versterkers op te kunnen plaatsen.
Wat is zo'n SDH?
Belgacom SDH?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 23 keer
Voor zover ik weer gaat SDH enkel werken op een fiber, en meestal staat er dan een hoop apparatuur in je locatie (is ook enorm duur).
Dus als ze jouw laatste mile met xDSL afleveren dan is die SDH praat in het beste geval een component gebruikt op de backbone van Belgacom, typische pre-sales b*llsh*t dus om de klant wat wijs te maken.
Dus als ze jouw laatste mile met xDSL afleveren dan is die SDH praat in het beste geval een component gebruikt op de backbone van Belgacom, typische pre-sales b*llsh*t dus om de klant wat wijs te maken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 38 keer
SDH is de manier van encapsuleren en versturen van je data.
2mb zal meestal op koper binnenkomen...coax (75ohm) of ethernet (120ohm)..
Tot STM-1 kan dit over koper, hoger gebruikt met fiber
Sonet wordt gebruikt in Amerika
SDH in europa
Bij SDH heb je ook een vaste Tx en Rx...
2mb zal meestal op koper binnenkomen...coax (75ohm) of ethernet (120ohm)..
Tot STM-1 kan dit over koper, hoger gebruikt met fiber
Sonet wordt gebruikt in Amerika
SDH in europa
Bij SDH heb je ook een vaste Tx en Rx...
- exop
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 27 keer
Wel het komt inderdaad over een kopperpaar, de gewone telefoonlijn.
Ik zou toch verwachten dat dit afstandsgevoelig is dan? Toch als ze geen versterkers gebruiken.
Ik zou toch verwachten dat dit afstandsgevoelig is dan? Toch als ze geen versterkers gebruiken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 123 keer
Het is echt geen probleem om 2Mbit huurlijnen te leveren door Belgacom.
Dat kan perfect van de ene kant van België naar de andere. Het is een technologie die al bestond van voor de tijd van VDSL...
We hebben dat lange tijd gehad over een afstand langs de weg van 3,5 km maar nu al enkele jaren niet meer. De prijs in 2008 was 533 euro per maand voor deze korte afstand. Hoe verder hoe duurder.
De installatiekost kan je hier laten berekenen: https://e-care.belgacom.be/eProposal/html/index.html
Dat kan perfect van de ene kant van België naar de andere. Het is een technologie die al bestond van voor de tijd van VDSL...
We hebben dat lange tijd gehad over een afstand langs de weg van 3,5 km maar nu al enkele jaren niet meer. De prijs in 2008 was 533 euro per maand voor deze korte afstand. Hoe verder hoe duurder.
De installatiekost kan je hier laten berekenen: https://e-care.belgacom.be/eProposal/html/index.html