KerberosX schreef:Heb je hier een bron van? Voorheen een tweetal jaar Mobile Vikings gebruikt icm een iPhone en nooit dit probleem ondervonden (eenmalig, maar dit was na een iOS update).
Base is toch ook geen Apple partner?
Base en Mobile Vikings zijn inderdaad geen Apple-partners. Ik ben vroeger ook nog bij Mobile Vikings geweest en toen heb ik dit probleem nochtans ook verschillende keren voorgehad op mijn iPhone. Ook vrienden en kennissen van mij, die een iPhone hebben en niet bij Mobistar/Telenet zijn aangesloten, heb ik hier al over horen klagen. Het is een bekend probleem:
https://www.google.be/search?q=iphone+apn+disappear
Vroeger bood Mobile Vikings een ipcc-bestand aan, een zgn. 'carrier bundle' met de juiste instellingen, maar sinds iOS 4 moeten deze worden gesigneerd door Apple en op die vraag heeft Mobile Vikings nooit antwoord ontvangen. Vragen van niet-partners worden nu eenmaal genegeerd door Apple...
Op de iPad kan dit probleem zich in principe niet meer voordoen bij Proximus, omdat deze toestellen wél beschikken over een carrier bundle voor Proximus, tenzij je nog een oude iPad en/of iOS-versie hebt.
Als je toestel is gejailbreakt is het mogelijk om CommCenter te patchen, waardoor de controle van de handtekening wordt weggehaald en je dus ongesigneerde carrier bundles kan inladen. Hierdoor worden de juiste waarden dan automatisch ingesteld en kunnen deze nooit meer verloren gaan (zie
https://www.dropbox.com/s/nuic0o57qbaok ... sLTEjb.pdf).