APN wordt regelmatig gewist op (iPhone4S)

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
KerberosX
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 20 keer

Geen idee of dit aan de telefoon (iPhone 4S) of aan de provider (Proximus, GC) ligt, maar af en toe (is geen vaste lijn in te trekken, deze maand gebeurde het 2 maal) krijg ik een SMSje van Proximus (0476 12 47 20) met de uitleg hoe ik de telefoon moet instellen voor mobiele data:

Code: Selecteer alles

To configure your smartphone for mobile internet: Settings -> general -> cellular data network -> APN: internet.proximus.be No username or password. Return to startscreen and restart your device. Need more info? www.belgacom.be/mobilehelp 
Wanneer ik dan effectief in de instellingen ga kijken staat de APN niet meer ingevuld.

Iemand een idee hoe het komt dat dit af en toe gewist wordt? Het lijkt me sterk dat Proximus dit vanop afstand kan? Ik heb het bij mijn vorige provider (MV) eenmaal voorgehad, maar dit was dan na een iOS update.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Ik zag deze klacht meermaals passeren bij belgacom/proximus, waarom APN er bij iPhone standaard niet instaat voor Proximus en Base/MV is intussen iedereen wel duidelijk neem ik aan en da's nog zo'n ramp niet, maar inderdaad als ze vanzelf verdwijnen is dat anders.

Zelf heb ik wel eigenaardig genoeg nog nooit dit probleem gehad hoewel ik sinds de eerste iPhone (2G) op proximus werk. Inderdaad enkel bij softwareupdate. En 'k heb ook al verschillende toestellen gehad die dit dus nooit hadden. Ik vermoed dat er op het apple forum hier reeds een oplossing voor geformuleerd is... Maar mijn inziens ligt het niet aan een bug in de software anders zou ik het ongetwijfeld minstens al 1 keer moeten gehad hebben.
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

Ik heb dit probleem al meermaals tegengekomen op een Apple iPad met 3G. Ik denk dat het eerder random gebeurde, maar het kon evengoed telkens bij een update zijn van iOS. Op m'n eigen iPhone 4 destijds het ook meermaals gehad, daar was het wel random want ik merkte het steeds op gezien ik geen mails meer binnen kreeg.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
Bedankt: 245 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Ik heb dat probleem regelmatig op mijn telefoon, nooit op mijn ipad.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Helaas, dit is één van de manieren waarop je door Apple wordt gekl**t als je geen abonnee bent bij één van hun partnernetwerken (in België zijn dat Mobistar en Telenet). Ik ben ook klant bij Proximus en toen ik nog gebruik maakte van iPhone had ik dit ook af en toe voor.

Sent from my Xperia Z using Tapatalk 4

MOD: Ik ga het laten staan, maar dit begint stilletjes aan echt op bashen te gelijken. Graag uw commentaar volgende keer constructiever aub!
TiTanium
Laatst gewijzigd door TiTanium 19 sep 2013, 17:43, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Zie post.
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 68 keer

Apple heeft software waarmee je zelf zo een API config kan schrijven en inladen in je iPhone, heb dat lang geleden eens gedaan en sindsdien bleef alles mooi ingevuld.
KerberosX
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 20 keer

nickz schreef:Helaas, dit is één van de manieren waarop je door Apple wordt gekl**t als je geen abonnee bent bij één van hun partnernetwerken (in België zijn dat Mobistar en Telenet). Ik ben ook klant bij Proximus en toen ik nog gebruik maakte van iPhone had ik dit ook af en toe voor.
Heb je hier een bron van? Voorheen een tweetal jaar Mobile Vikings gebruikt icm een iPhone en nooit dit probleem ondervonden (eenmalig, maar dit was na een iOS update).

Base is toch ook geen Apple partner?
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

nickz schreef:Helaas, dit is één van de manieren waarop je door Apple wordt gekl**t als je geen abonnee bent bij één van hun partnernetwerken (in België zijn dat Mobistar en Telenet). Ik ben ook klant bij Proximus en toen ik nog gebruik maakte van iPhone had ik dit ook af en toe voor.

Sent from my Xperia Z using Tapatalk 4

Men spreekt hier ook over iPads, sinds wanneer zijn iPads niet ondersteunt officieel door Proximus? Dat zou je moeten weten gezien je de iPhone 5 LTE carrier file kent, en die komt toch wel niet van een iPad zeker :roll:

EDIT:
KerberosX schreef:
Heb je hier een bron van? Voorheen een tweetal jaar Mobile Vikings gebruikt icm een iPhone en nooit dit probleem ondervonden (eenmalig, maar dit was na een iOS update).

Modbreak:
Knip
Nee, da's gewoon iemand die perce overal apple moet bashen zonder gefundeerde argumenten. In een ander topic heeft deze ook al mooi getoond hoe die personen basht als ze hem tegenspreken of niet akkoord zijn met zijn mening. Dat zal hier nu ook wel starten.
En inderdaad, base is geen partner en daar gebeurd dat (haast) nooit.
Laatst gewijzigd door TiTanium 19 sep 2013, 17:40, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Dubbeltjes samengevoegd, je kan zaken toevoegen via het knopje "wijzig". + Modbreak
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

KerberosX schreef:Heb je hier een bron van? Voorheen een tweetal jaar Mobile Vikings gebruikt icm een iPhone en nooit dit probleem ondervonden (eenmalig, maar dit was na een iOS update).

Base en Mobile Vikings zijn inderdaad geen Apple-partners. Ik ben vroeger ook nog bij Mobile Vikings geweest en toen heb ik dit probleem nochtans ook verschillende keren voorgehad op mijn iPhone. Ook vrienden en kennissen van mij, die een iPhone hebben en niet bij Mobistar/Telenet zijn aangesloten, heb ik hier al over horen klagen. Het is een bekend probleem: https://www.google.be/search?q=iphone+apn+disappear

Vroeger bood Mobile Vikings een ipcc-bestand aan, een zgn. 'carrier bundle' met de juiste instellingen, maar sinds iOS 4 moeten deze worden gesigneerd door Apple en op die vraag heeft Mobile Vikings nooit antwoord ontvangen. Vragen van niet-partners worden nu eenmaal genegeerd door Apple...

Op de iPad kan dit probleem zich in principe niet meer voordoen bij Proximus, omdat deze toestellen wél beschikken over een carrier bundle voor Proximus, tenzij je nog een oude iPad en/of iOS-versie hebt.

Als je toestel is gejailbreakt is het mogelijk om CommCenter te patchen, waardoor de controle van de handtekening wordt weggehaald en je dus ongesigneerde carrier bundles kan inladen. Hierdoor worden de juiste waarden dan automatisch ingesteld en kunnen deze nooit meer verloren gaan (zie https://www.dropbox.com/s/nuic0o57qbaok ... sLTEjb.pdf).
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

Ik heb zowel Base, Mobistar als Proximus gehad op mijn iPhones (3G en 4), en op alle netwerken vlogen die APN instellingen er wel eens uit.
Sinds een jaar heb ik een profiel aangemaakt met het iPhone-configuratieprogramma (http://support.apple.com/kb/DL1466?view ... cale=nl_NL).
Hierdoor heb ik nooit geen last meer gehad van APN instellingen die verdwijnen.

http://support.apple.com/kb/HT4839?viewlocale=nl_NL
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”