3G moeilijkheden

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Baziel
Starter
Starter

Zelf woon ik in die zone waar 4 G al zou kunnen worden gebruikt (Gent). Als ik 3 G inschakel heb ik praktisch geen verbinding, laat staan 4 G. Ben dan altijd verplicht over te gaan naar Edge, dan is mijn verbinding OK met een I-phone 5. Als ik al eens 3 G kan gebruiken dan is mijn batterij in enkele ogenblikken plat. Omwille van slechte verbinding ben ik van Telenet (Mobistar) maanden geleden overgestapt naar Proximus, voordien was ik jaren bij Proximus.
Hoe komt dat toch dat ik zoveel miserie heb met zelfs 3 G.... :-(
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Ik ondervind ik Gent soms ook problemen op Proximus, maar die manifesteren zich toch anders. Je hebt een 4G carrier bundel op u iPhone 5 geinstalleerd? Een raad: verwijder deze.

Is de simkaart bijgeknipt of is het een originele nanosim? En waar precies in Gent stelt zich het probleem?
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 103 keer

Ook soms ontvangstproblemen met laptop/gsm van het werk (op sommige plaatsen).
Baziel
Starter
Starter

iRockabizzydilly schreef:Ik ondervind ik Gent soms ook problemen op Proximus, maar die manifesteren zich toch anders. Je hebt een 4G carrier bundel op u iPhone 5 geinstalleerd? Een raad: verwijder deze.

Is de simkaart bijgeknipt of is het een originele nanosim? En waar precies in Gent stelt zich het probleem?
De simkaart werd inderdaad als NANO sim bijgeknipt, maar die 4G carrier bundel is niet geïnstalleerd (heb ik nog nooit over gehoord.... :oops: )
Baziel
Starter
Starter

iRockabizzydilly schreef:Ik ondervind ik Gent soms ook problemen op Proximus, maar die manifesteren zich toch anders. Je hebt een 4G carrier bundel op u iPhone 5 geinstalleerd? Een raad: verwijder deze.

Problemen situeren zich echt overal in Gent, van de Kouter tot in Drongen, Drongen staat nochtans op het kaartje voor het ontvangen van 4G............
Geert2800
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

Vergeet 4G maar op een iPhone 5. Zal er voor Proximus klanten ook nooit komen.
Apple verzet het schuifje niet voor Proximus omdat ze geen partner zijn van Apple.
Je hebt 2 keuzes :

1. Je smijt je iPhone buiten en koopt een ander merk die wel 4G (LTE) aankan.
2. Je leert ermee leven dat Proximus nooit geen 4G (LTE) via de iPhone 5 zal aanbieden.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Neen ik "smijt" mijn iPhone niet weg en die constante onzin die geen enkele bijdrage levert hoeft ook niet wat mij betreft.

Basiel: Kouter, Drongen? Net de twee plaatsen waar ik het voornamelijk over had mits ik daar dagelijks tussen 'reis'. Toevallig.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Laatst gewijzigd door iRockabizzydilly 15 sep 2013, 21:34, in totaal 1 gewijzigd.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

En by the way, er is een derde optie: namelijk overschakelen naar Mobistar wanneer zij 4G hebben. En zo er visual voicemail bijvoorbeeld bijkrijgen.

iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Baziel schreef:

De simkaart werd inderdaad als NANO sim bijgeknipt, maar die 4G carrier bundel is niet geïnstalleerd (heb ik nog nooit over gehoord.... :oops: )
Er is een mogelijkheid om met makkelijke truuc 4G op Proximus op u iPhone 5 te hebben, maar het is de moeite niet waard eigenlijk. Heb het zelf maanden gebruikt, maar zit nu al enkele weken terug op de normale instellingen en alles gaat minstens even vlot om de simpele reden dat dekking op 3G stabieler is en dat bij 4G bij mindere dekking Proximus terugschakelt op edge voor een korte periode. En dual carrier 3G is niet bepaald traag dusja, Lte momenteel in België nog verre van wauw.

Ik zou zeker u simkaart in een Belgacom center laten omruilen voor een standaard nano sim. Das kosteloos en zou me helemaal niet verbazen dat de oorzaak hier aan ligt.

Geert2800
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

Heb ook LTE gehad op mijn iPhone 5 en na een halve dag was hij er ook al terug af.
LTE is zeker nog niet wat het moet zijn. In Antwerpen moest ik het bijv hebben, en daar had ik alleen maar 3G.

Wat wel beter was als ik het gebruikte met een speedtest, dat was dat de upload sneller was dan de 3mb bij Telenet internet.
Dacht dat ik ongeveer 10mb upload had.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”