Ik probeer op dit moment op een raspberry PI een sms gateway te runnen. Werkt perfect, dus gaan we er meerdere zetten
Daar ik ervaring heb met een Huawei K3565 rev 2 stick (merk vodafone) zou ik deze graag willen verder gebruiken.
Heeft er iemand deze nog links of rechts in overschot? Zou in het totaal 2 stuks nodig hebben.
Kris
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië Telefonie = EDPnet + OVH GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Ah oei: ik heb verkeerd gekeken: mijn modem die ik kwijt wou was de ZTE model.
De Huawei model dient als backup voor de Huawei LTE modem... Voor 30€ wou ik het misschien nog kwijt, maar zoals 2Flip zegt: als het maar 20€ kost, heeft het ook geen zin...
Hier eentje in gebruik als back-up in de FritzBox. Werkt echt goed (niet te koop )
- schakelt automatisch over naar 3G van zodra de PPPoE verbinding wegvalt.
- wordt ook gebruikt als voice gateway (inkomend/uitgaande gesprekken van/naar MV - via kiesregels).
Ik heb er wel een actieve USB hub moeten tussensteken, voice heeft blijkbaar iets meer stroom nodig dan de 500mA die normale USB 2.0 kan leveren. Maar voor louter sms gebruik zal dat wellicht niet nodig zijn.
Weet er soms ook iemand hoe je deze stick aan de praat krijgt onder windows 8.1 ?
Want op de site van vodafone kan je de installatie software downloaden voor verschillende types
maar bij dit type staat trouwens voor Windows 8 vermeldt : unsupported !
eternum : bedankt om dit even op te zoeken, echter heb ik (per toeval) er ook besteld via ebay aan ongeveer dezelfde prijs, maar dit blijken sticks van ZTE te zijn, die je eerst mag unlocken. Beetje schrik voor, want deze verkoper verkocht ze ook als huawei's
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië Telefonie = EDPnet + OVH GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Een gewone K3565 is altijd een ZTE.
Een K3565 rev 2 is altijd een Huawei.
Hardwarematig zijn dit verschillende sticks ondanks de gelijkaardige benaming "K3565".
Je kan altijd eens een foto vragen aan de verkoper van de achterkant.
Klopt volledig Maar met het vodafone label heb ik mij laten mispakken en zit ik nu met twee verkeerde sticks (de ZTE's) thuis. Uiterlijk zijn ze identiek hetzelfde, maar qua hardware idd niet
Als nog iemand deze heeft, geef maar een seintje
Helaas : deze link hierboven gaf er nog 9 aan, maar als je ze echt koopt krijg je na 2 weken een 0 op het rekest