Facturatie correct?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Chris_147
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 7 keer

OK,

recent een factuur van 600 euro aangekregen van Belgacom voor Pack Comfort Internet Overal + TV. :-(
Niet verschieten, op zich klopt het meeste wel, ik heb namelijk ongeveer een jaar niets betaald. :-D
Heb namelijk dit pack genomen op 24 april 2012, en toen was er een grote crash in de backend.
Na meer dan een jaar heeft Belgacom dit eindelijk opgelost gekregen... :oops:

Vermits ik echter nog geen juiste, normale factuur heb gekregen, heb ik toch een beetje twijfel.
Er staat namelijk
Abonnementen:
Belgacom Internet Overal + TV (Internet comfort zonder vaste lijn, TV Comfort), periode 19/07-31/08, 45,95euro per maand, totaal bijna 600 euro
Optie Decoder, zelfde periode, 8 euro per maand, 100,8 euro totaal.
Televisie decoder, (maakt deel uit van uw pack) 18/7-0, 7 euro per maand, totaal 0 euro

Eenmalige kosten:
Installaties, internet overal + TV, periode 18/7, 0 euro
Diverse, internet overal + TV, periode 18/7, 0 euro

Het meeste lijkt me wel correct, maar enkele dingen zijn me niet duidelijk:
- die datum van 18/7 (/2012 neem ik aan). Het lijkt dat ze me dus enkele maanden niet aangerekend hebben, misschien omdat hun systeem niet zover terug in de tijd kan gaan?
- de prijs van de decoder van 8 euro. Toen ik dit bestelde was dit nog 7 euro, wanneer is dit opgeslagen naar 8 euro? Een zoektocht op het internet geeft als datum 1 februari 2013 hiervoor, dus dan kan dit toch niet kloppen?
- totaal prijs internet en decoder. 100,8/8 euro = 12,6. Kan wel kloppen voor de periode van 19/07 tot 31/08. Doe ik echter 45,95 * 12,6, dan kom ik op 578,97 euro ipv 587,96.

EDIT: nu ik de Belgacom website bekijk, vind ik die 45,95 euro ook maar raar, want daar staat 53,95 euro voor Internet Everywhere + TV Comfort. Start is 45,95 euro.
Chris_147
Pro Member
Pro Member

Gebeld met de helpdesk, die 108€ is met een deel 7€ en een deel 8€ geteld.
Mocht wel wat duidelijker op de factuur staan, maar ja, dat is teveel gevraagd.
Vandaar dat die factor 12,6 niet klopt voor de abonnementsprijs.
Nu vraag ik me wel of die 45,95€ klopt, maar het zal alleszins hoger zijn, dus we zwijgen er maar over.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Chris_147
Pro Member
Pro Member

Lap, netjes factuur betaald en nu krijg ik er nog eentje aan met activatie kosten??
Terwijl vorig jaar me duidelijk was gezegd in de boetiek dat er geen activatie kosten zouden zijn.

Kan je eerst nog eens 20 minuten wachten want het is weer drukker dan normaal, net zoals iedere keer dat ik bel?!
En dan krijg je nog een onbeschofte helpdeskmedewerkster aan de lijn die alleen maar nee kan zeggen en de schuld kan afschuiven op de boetiek.
Het argument dat dit voor mij allemaal Belgacom is, heeft geen waarde, ik krijg er zelfs geen speld tussen!

Ik peins dat het weer tijd word om mijn geluk ergens anders te proberen.
Wanneer komt Netflix, dan kan die domme decoder met zijn niet werkende software buiten?
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 35 keer

zou het je niet meer helpen om gewoon die factuur te escaleren en gewoon kalm je verhaal te doen(via e services), ipv hoe je hier bezig bent. je gaat waarschijnlijk meer gedaan dan krijgen.
proz
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 49 keer

Geen kwaad woord over hun producten, die zijn de volgens mij de beste van de Belgische markt. Maar de administratieve opvolging bij Belgacom laat echt te wensen over.

Belgacom rekent in 99% van de gevallen onterecht activatiekosten aan en de kwaliteit van het werk van sommige helpdeskmedewerkers is gewoonweg te laag. Vragen naar de naam én de locatie van de helpdeskmedewerker en eventueel het gesprek opnemen lijken mij geen overbodige luxe meer bij Belgacom. Het is al ver gekomen. Hun rechtzettingen en extra brieven kosten uiteindelijk gewoon meer dan dat ze betere helpdeskmedewerkers aantrekken. (Opgelet hun technische helpdesk is wél goed).

Misschien dit jaar eens een lager dividend uitkeren en investeren in een deftig bemande helpdesk?
We zullen nog maar zwijgen van hun e-Services, dat is helemaal een farce (als ze al werken).
Niet te geloven ...
Chris_147
Pro Member
Pro Member

@ sbghannibal: gewoon factuur escaleren? Dat heb ik toch geprobeerd? Maar helpdesk is niet wat ze beweert te zijn: geen help en geen desk die opneemt binnen de 10 minuten.

Enfin, zaterdag dan maar weer de tijd genomen om naar de Belgacom winkel te gaan, daar rustig mijn uitleg gedaan, 2x vermeld dat ik echt niet gediend was van die trien aan de helpdesk. Die persoon bevestigde zelf direct dat ze vorig jaar nog gratis activatie gaven. Hij ging dit vandaag opvolgen en ik zou een creditnota krijgen. Factuur moest ik betalen zonder die 50euro.

Ondertussen ben ik er toch weer 3 uur mee bezig geweest, Belgacom waarschijnlijk nog meer. Voor 50 euro.

Ik moet zeggen: Belgacom mag blij zijn dat ze die winkels hebben, want als ze enkel de helpdesk hadden was ik lang weggeweest.
Helpdesk zegt dat ik fout ben, dat hun eigen winkel fout is, maar dat zij alles het beste weten. Terwijl ze meer dan een jaar nodig gehad hebben om een deftige factuur op te stellen!
Die ene keer dat de technische helpdesk mij gebeld heeft (moest ik zelf niet eens bellen!), was ik inderdaad snel en goed geholpen.

Bij Proximus is al even erg: duurt bijna 2 maanden om GSM abonnement van oude werkgever naar nieuwe over te zetten. Niet alleen bij mij, bij al mijn collega's ook. Terwijl iedereen in de winkel en helpdesk bij hoog en laag beweert dat dit op 5 werkdagen kan. Niemand echter bij Proximus die kan zeggen wat het probleem is, hoe lang het nog duurt, ...
Chris_147
Pro Member
Pro Member

2 maanden later eindelijk dit pokke probleem opgelost.
Wat heb ik allemaal geprobeerd?
- klacht op factuur indienen op e-services: "u kan nu geen klacht indienen via e-services, probeer later opnieuw". Iedere week geprobeerd, nooit gewerkt
- 1e maal bij Belgacom winkel langsgeweest op een zaterdag, maandag ging ik iets terug horen -> niet dus
- 2e maal bij Belgacom winkel langsgeweest (iemand anders), kopie van factuur genomen, men ging mij weer contacteren -> niet dus
- 3e maal naar Belgacom winkel gebeld, men ging mij weer contacteren met de oplossing -> niet dus
- 4e maal bij Belgacom winkel langsgeweest (weer iemand anders), en ja hoor: eindelijk brief gekregen dat mijn betwisting terecht was.

Dat mens van de facturatiedienst wist dus totaal niet waarover ze sprak.
Wel triestig dat je daar zoveel tijd aan moet besteden en moet blijven teruggaan.
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

Hier overgestapt op Belgacom bij verhuis. Normaal promotie van 22 € korting x 6 maand. Eerste factuur gekregen (factuur via mail gevraagd maar enkel op eServices te zien, geen factuur via post of mail...), geen korting. Getweet naar Eva, 2 dagen later had ik een creditnota. Het kan dus ook snel gaan. Maar de onoplettende klant is wel zijn korting kwijt.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”