Vodafone Passport NL

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
kristofmertens
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 34 keer

Ik heb me ingeschreven voor de optie Vodafone Passport om in NL te bellen aan het tarief in Belgie.

Mijn vraag luid nu?
Is deze optie enkel bestemd om te gebruiken via Vodafone NL of ook via T-Mobile en KPN?

Het is me ook opgevallen dat ik enkel T-Mobile en KPN handmatig kan gebruiken, schakel ik de functie "automatisch" in springt hij weldra weer over op Vodafone, niet dat de andere geen ontvangst hebben.
Heeft Vodafone misschien het voorrecht omdat ik Proximus klant ben?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
TV: Telenet + CI+ module
Internet: Telenet All internet
GSM: Proximus Maxi - Easy & Essential
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Opgelet met Vodafone Passport! Je belt niet tegen nationaal tarief, dat is slechts marketingpraat. Bij elk gesprek komt een connectiekost van € 0,49.
In veel gevallen komt dit dan ook duurder uit dan de maximumtarieven die de E.U. oplegt voor roaming, zie http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... =1#p500442

Verder staat in de voorwaarden van Vodafone Passport het volgende: "Alle prijzen zijn btw inbegrepen en alleen geldig voor de Vodafone Passport-landen, ongeacht de operator." Deze optie is dus ook van toepassing als je bent verbonden met T-Mobile NL en KPN NL.

Vodafone NL staat in het lijstje met voorkeursnetwerken op je simkaart, dus het is normaal dat je toestel dit automatisch selecteert. In herinner me dat je vroeger, met de oude gsm-toestellen, dit lijstje kon oproepen en zelf aanpassen. Met de smartphones tegenwoordig is dit niet meer mogelijk. Proximus kan dit lijstje zelfs vanop afstand updaten (OTA) via één of meerdere sms-berichten (die jij niet te zien krijgt).
Laatst gewijzigd door nickz 07 sep 2013, 13:26, in totaal 1 gewijzigd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Heb je dan de voorwaarden niet gelezen op de site toen je inschreef?
http://www.belgacom.be/nl/zelfstandigen ... passport_b
Voorwaarden
  • Alle prijzen zijn btw inbegrepen en alleen geldig voor de Vodafone Passport-landen, ongeacht de operator. Ze zijn niet geldig naar speciale nummers (voting, 0900, enz.). De oproepen vanuit het buitenland worden vanaf de 61e seconde per seconde gefactureerd.
  • De gemiddelde nationale prijs is de nationale prijs per minuut van uw tariefplan, buiten promotie en buiten abonnement.
  • Indien u woont of zich verplaatst in een grensstreek, geven we u de raad de operator manueel te selecteren. Zo bent u zeker dat u op het Proximus-netwerk blijft en voor u het nationale tarief geldt. Gaat u naar het buitenland, vergeet dan niet manueel de buitenlandse operator te selecteren om uw toestel daar te kunnen gebruiken.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

Vodafone Passport is zeer onvoordelig binnen Europa! Het is enkel voordelig als je in de duurste zone's zit met je GSM (Azië etc..)
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”