[Whoppa] Instabiele uplink ?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1380 keer
Bedankt: 509 keer

Al een tijdje (alleszins sinds de upgrade naar 120 Mbps down) lijkt er iets niet ok met de uplink tussen mijn modem en de eerstvolgende hop. Heb al ConnectionMonitor een tijdje draaien. CM stuurt een ping naar enkele configureerbare IP adressen. Op die manier stel ik vast dat pings naar mijn eigen router en naar de HomeGateway geen probleem vormen. Echter met de ping naar 1 hop verder krijg ik om de zoveel tijd (toch paar keer per dag) een unreachable.
Ik merk een gelijkaardig probleem als ik online poker speel. Nu en dan krijg ik heel even een disconnect waarna de client bijna onmiddellijk weer kan connecteren. Dit is met verschillende pokersites, dus het lijkt zeer waarschijnlijk dat dit ook hieraan gerelateerd is. Ik vermoed dat TCP connecties na een tijd verbroken worden.

Vooraleer ik Telenet lastig val, zou ik toch nog wat grondiger testen willen doen, aangezien ze anders toch gewoon gaan beweren dat er niets mis is. Zijn er testen waarbij je een of meerdere TCP connecties open kunt houden ? Enige andere testen die ik kan doen ? Of misschien mensen die iets gelijkaardig ervaren ?
billeman
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 23 keer

Je kan eventueel een hoop speedtests doen om te zien of je upload min of meer overeenkomt met wat te verwachten is.

Rechtstreeks op de modem/router van telenet aangesloten dan wel.

Heb dit ook 2 maal voorgehad toen ik terug bij telenet kwam, upload die inzakte en dan zelfs 3 dagen offline.

Heb toen ik zeker was elke keer een ticket geopend bij telenet, tweede keer zelfs serieus moeten ambetant doen omdat ze bij de helpdesk zelf 'niks zien', maar achteraf was het heel duidelijk voor de technieker die langskwam dat er een probleem was, die technieker kunnen tenminste de signalen enz. bekijken.

Dus, eerst proberen uit te vinden dat het probleem niet bij jou is, dan zeker een ticket openen en niet opgeven :)

[EDIT] moest het nog niet duidelijk zijn, de first line helpdesk ziet noegabolle, als je zeker bent, escaleren !
Laatst gewijzigd door billeman 07 sep 2013, 12:54, in totaal 1 gewijzigd.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1380 keer
Bedankt: 509 keer

Mijn verhaal precies niet goed gelezen ? ;)

Het probleem is juist dat snelheid e.d. ok zijn. Enkel gebeurt het verschillende keren op een dag dat de uplink precies heel even down en direct weer up gaat. Met speedtests ga je daar dus niets van merken. Zelfs ConnectionMonitor is niet echt ideaal om te monitoren, want die doet pings en alhoewel ik daar wel al gezien heb dat ik nu en dan ene mis, is het ook maar omdat de ping dan toevallig gebeurt op het moment dat mijn connectie er heel even uit vliegt. Ik heb de ping staan op 10s, dus er van uitgaand dat de 'downtime' maar 1 a 2 seconden duurt, betekent het wel dat ik 80 a 90% van de 'downtimes' niet zie met CM.

Op zich is het nu ook geen gigantisch probleem, maar het werkt wel op mijn zenuwen, en wellicht ga ik vroeg of laat toch ergens iets willen doen waarbij zo een disconnect wel heel vervelend gaat zijn. Dus ben ik (nog altijd) op zoek naar een betere test/monitoring-manier.
h0us3cat
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Heb dit ook al maanden aan een stuk, telenet ziet niks dus sturen ze maar een technieker en dan nog ene die er nie veel van kent dusja...
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 64 keer

Laat is een dagje een paar winmtr vensters draaien richting een paar ip's.

En post daarvan de resultaten zodat we is kunnen zien :wink:
Je zal zoiets te zien krijgen:
Bijlagen
winmtr.png
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”