Hello iedereen,
wat moet ik hiermee aanvangen: Belgacom heeft ons 230 euro kosten aangerekend (maandelijkse factuur + 170 euro voor "Kosten herstelling Belgacom-product").
De zgn. herstellingen waren het volgende: midden juli komt een advocatenkantoor als nieuwe onderbuur zich installeren in ons gebouw. Met een ADSL aansluiten, zo blijkt. Sindsdien hadden we geen internet meer. We lieten een technicus komen, die ons materiaal (router etc) heeft nagekeken: geen problemen. Een verdeelbox van onze straat vertoonde evenmin problemen.
De oorzaak zat blijkbaar in de kelder van ons gebouw. Een vorige technicus, die ADSL is gaan installeren bij onze onderburen, had doodleuk onze kabel doorgeknipt. Met veel gedoe werd dit hersteld. Hoera, internet werkt terug.
Nu rekenen ze ons 170 euro aan voor iets wat zij kapot hebben gemaakt. Dit kan toch zomaar niet? Het probleem is dat de factuur via domiciliëring reeds werd betaald...
Ga morgen bellen, maar ik vrees een beetje da'k bot ga vangen. Reden: mijn schoonmoeder heeft het voorbije jaar blijkbaar twee decoders per maand betaald. Toen ze hiermee naar de klantendienst ging, kwam de reactie op het volgende neer: "betaald is betaald".
Wat doe ik hiermee? Eerste stap is alle domiciliëringsopdrachten annuleren (done and done). Maar wat is jullie ervaring?
Belgacom rekent me onterecht 230 euro aan
- Mortov Molotov
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 58 keer
Aan vriendschappelijk verleend advies op dit forum kunnen geen rechten worden ontleend 

- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
- Bedankt: 208 keer
Nooit domiciliëring! In het beste geval krijg je een kredietnota.Het probleem is dat de factuur via domiciliëring reeds werd betaald...
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
- Bedankt: 1200 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Als het een SEPA domicilëring is: refund vragen
.
Dan Belgacom factuur betwisten in e-services. Geen idee of dat retro-actief nog kan. Dan krijg je een creditnota op die factuur.

Dan Belgacom factuur betwisten in e-services. Geen idee of dat retro-actief nog kan. Dan krijg je een creditnota op die factuur.
- Devilzown
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 60 keer
Indd nooit domicilieringen aangaan, alleen maar miserie mee. Zeker bij telecom bedrijven.
Dit is trouwens een onterechte aanrekening & waarschijnlijk gewoon verkeerd afgemeld door de technieker. Alle interventies voor uw NTP zijn voor rekening van Belgacom. Klantendienst contacteren & indien ze niet willen meewerken retentiedienst vragen.
Dit is trouwens een onterechte aanrekening & waarschijnlijk gewoon verkeerd afgemeld door de technieker. Alle interventies voor uw NTP zijn voor rekening van Belgacom. Klantendienst contacteren & indien ze niet willen meewerken retentiedienst vragen.
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
- Bedankt: 472 keer
Indien belgacom hun reactie zo zit zou ik toch met de bewijzen richting ombudsdienst van telecommunicatie gaan.Mortov Molotov schreef:Ga morgen bellen, maar ik vrees een beetje da'k bot ga vangen. Reden: mijn schoonmoeder heeft het voorbije jaar blijkbaar twee decoders per maand betaald. Toen ze hiermee naar de klantendienst ging, kwam de reactie op het volgende neer: "betaald is betaald".
Zij mogen fouten facturen na zoveel jaren nog innen. Mag jij foute facturen in uw voordeel na die tijd ook nog terugkrijgen indien fouten zijn gemaakt...
Contacteer eens de klantendienst en indien je bot vangt gewoon verder gaan.
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Niet zo hard van stapel lopen. Trouwens, maximaal 1 jaar. Als er fouten zijn gemaakt, dan wordt dat rechtgezet, maar niet direct onvriendelijk zijn...
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Jouw vrees is onterecht.Mortov Molotov schreef: Ga morgen bellen, maar ik vrees een beetje da'k bot ga vangen. Reden: mijn schoonmoeder heeft het voorbije jaar blijkbaar twee decoders per maand betaald. Toen ze hiermee naar de klantendienst ging, kwam de reactie op het volgende neer: "betaald is betaald".
Wat doe ik hiermee? Eerste stap is alle domiciliëringsopdrachten annuleren (done and done). Maar wat is jullie ervaring?
De ervaring is dat Belgacom zeer correct is in het crediteren van facturatiefouten. Dus voor je het "aan de grote trom hangt" (vb Twitter), bel gewoon naar de facturatie. Je kan ook de factuur betwisten via e-services.
Escaleer het pas als je echt bot vangt.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1684 keer
- Bedankt: 1476 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Persoonlijk heb ik trouwens ook wel goeie ervaring met herfacturatie bij bgc. Dat doet er mij aak denken dat ik zelf ook nog moet bellen.
[
Post made via mobile device ]
[

- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
- Bedankt: 649 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Hoewel dat in grote lijnen klopt is het toch eenvoudiger om na ontvangst van de factuur deze te protesteren en het probleem op te lossen dan na de ontdekking dat er een te groot bedrag van je rekening ging (met mogelijk in het rood gaan) je geld terug te krijgen. De domi's zijn hier op één na ook de deur uit.mipa schreef:Nooit domicileren? Je kan nooit je gelijk halen door een factuur
niet te betalen.Het saldo wordt achteraf toch verrekend.
BTW: Ik denk dat je je post toch best nooit in het Dommel subforum plaatst

Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
- Bedankt: 1200 keer
- Recent bedankt: 5 keer
met SEPA domiciliëringen heb je altijd de mogelijkheid om uw geld terug te vragen:
- tot 8 weken als je een mandaat getekend hebt
- tot 13 maanden als je geen mandaat getekend hebt
veel risico met mandate en hoge bedragen is er dus niet: je vraag gewoon uw geld terug
In dit geval: Belgacom is inderdaad vlot in het toekennen van (terechte) creditnota's. Op al die tijd heb ik maar 2 keer voorgehad dat het niet van een leien dakje liep en ik heb al veel creditnota's gevraagd
.
- tot 8 weken als je een mandaat getekend hebt
- tot 13 maanden als je geen mandaat getekend hebt
veel risico met mandate en hoge bedragen is er dus niet: je vraag gewoon uw geld terug
In dit geval: Belgacom is inderdaad vlot in het toekennen van (terechte) creditnota's. Op al die tijd heb ik maar 2 keer voorgehad dat het niet van een leien dakje liep en ik heb al veel creditnota's gevraagd

- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Ik zeg niet dat het hier het geval is of whatever, maar voor sommige mensen is dit bedrag, een probleem niet iedereen zit er zo warm in dat ze zomaar ineens 170 euro kunnen missen. Maar normaal als je naar je bank gaat en het terug eist krijg je het direct terug, meen ik me te herinneren. Da's het eerste wat ik zou doen, en dan vervolgens contact opnemen met BGC.Lord Utopia schreef:Niet zo hard van stapel lopen. Trouwens, maximaal 1 jaar. Als er fouten zijn gemaakt, dan wordt dat rechtgezet, maar niet direct onvriendelijk zijn...
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 35 keer
Op zich heeft de technieker een correcte factuur gemaakt stijl leiding is op zich voor de klant. Als en ander technieker dit zou beschadigt hebben moet de klant dit natuurlijk dit bedrag betwisten. maar het lijkt me vreemd dan en technieker jou kabel gaat liggen over knippen
- Mortov Molotov
- Premium Member
@iedereen: bedankt voor de replies. Heb eergisteren finaal kunnen bellen. Krijg antwoord binnen de tien werkdagen, hebben ze beloofd.
@sbghannibal: de technicus die voor ons probleem is komen kijken wel. Maar degene die voor onze onderbuur vdsl heeft komen installeren enkele weken voordien, heeft toen onze kabel overgeknipt.
Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 4
@sbghannibal: de technicus die voor ons probleem is komen kijken wel. Maar degene die voor onze onderbuur vdsl heeft komen installeren enkele weken voordien, heeft toen onze kabel overgeknipt.
Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 4
Aan vriendschappelijk verleend advies op dit forum kunnen geen rechten worden ontleend 

- Mortov Molotov
- Premium Member
Een beetje laat mss, maar alles is in orde gekomen: heb gewoon m'n bank gevraagd om het gestorte bedrag als het ware te "annuleren"; 230 euro werd aldus teruggestort, en bij Belgacom werd initieel een credit-nota van 230 euro gemaakt.
Na revisie van het dossier, werd dat terug 60 euro.
Eind goed, al goed
Bedankt voor de adviezen, iedereen!
PS: heb inmiddels al mijn domicilieeropdrachten geannuleerd en raad iedereen aan hetzelfde te doen.
Na revisie van het dossier, werd dat terug 60 euro.
Eind goed, al goed

Bedankt voor de adviezen, iedereen!
PS: heb inmiddels al mijn domicilieeropdrachten geannuleerd en raad iedereen aan hetzelfde te doen.