Nummerweergave op Gigaset A220A Duo Dect

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
wouter_
Starter
Starter

Ik heb een Gigaset A220A Duo Dect telefoon icm een Cisco SPA112 met Weepee (VoIP).

Met een andere DECT telefoon heb ik geen problemen met de nummerweergave, maar met de Gigaset lukt het me niet, er verschijnt telkens "Externe beller".
Ik heb naar de service desk van Gigaset gebeld en deze vertelde me dat ik "poort 5004" moest open zetten voor de info van de beller door te geven aan de Gigaset.

Kent iemand dit probleem? Of waar moet ik dan die bewuste poort open zetten?
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3747 keer
Recent bedankt: 12 keer
Provider

De Gigaset A220A heeft geen poorten die je kan openzetten, maar wordt analoog aangesloten.
De info van de "beller" komt dus gewoon via de analoge aansluiting op jouw Linksys SPA, net zoals je een gewone analoge telefoon zou aansluiten.
Gezien het wel werkt met een andere DECT telefoon, is alles OK op de SPA, en moet je hier ook niets wijzigen.

Er zijn 3 mogelijke oorzaken:
  • - caller ID is niet ge-activeerd op de Cisco SPA (" Enable caller-ID generation") ?
    - caller ID is niet ge-activeerd op de Gigaset (geen idee of je dat kan aan/uitzetten) ?
    - De Gigaset gebruikt een andere caller-ID methode dan de Cisco SPA (FSK/DTMF?)
Dat laatste kan het geval zijn als je de Gigaset in het buitenland gekocht hebt?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”