B-box 3 plots traag internet

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
diederik
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Ik ben sedert een 5-tal weken overgestapt van scarlet one naar belgacom maxi pack en heb nu een B-box 3.

Nu is het al de 2de maal dat mijn internet plots zeer traag gaat. De eerste maal heb ik mijn internetkabel eens verplaats van lanpoort (gewisseld met de lanpoort waar de tv op zit) en toen ging het weer perfect.

Ik had ook gebeld naar de klantendienst en daar zagen ze niks verkeerd aan mijn verbinding (50/6 profiel)
Nu dus weer traag internet maar ik ben nu niet thuis om te kijken of het wisselen van lanpoort terug lukt.

Wat zou het probleem kunnen zijn ?

Dank

Verstuurd van mijn iOCEAN X7 met Tapatalk
flupke19
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 97 keer

waarschijnlijk heeft dit te maken met een gekend probleem met de Energy Efficient Ethernet (EEE) instelling van bepaalde ethernet drivers. Als je die op je PC kan afschakelen zou het probleem daarmee moeten verdwijnen.
diederik
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

heb ik toegepast + ook via mijn netwerkkaart.
Ik heb de indruk dat internet sneller is nu.

Ik heb dit probleem wel nooit gehad bij scarlet one. Is dit een modem gebonden probleem (sagem had ik geen last van, B-box 3 wel) ?
flupke19
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 97 keer

klopt. bbox3 ondersteunt EEE, en met bepaalde drivers gaat dit de mist in. Voor zover ik weet ondersteunde bbox2 dit niet, en zodra een van beide devices het niet ondersteunt (of afzet) wordt EEE niet toegepast.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”