Beste UB'ers,
Een covergroep uit het Gentse werkt sinds een tijdje met MyMix (http://www.mymixaudio.com/) zodat ieder bandlid zijn eigen monitoring kan samen steken. Elke MyMix moet verbonden zijn middels UTP naar een switch en vangt dan alle kanalen op. Prima toestel, alleen vinden ze dat het de volgende tekortkomingen heeft:
- extra verdeelstekker per persoon
- blokvormige stekker, waardoor er links en rechts van deze stekker geen stopcontacten te gebruiken zijn wegens te groot
- fragile "pinnetje" voor in de mymix te steken
Nu zou dit toestel kunnen gevoed worden via PoE (24v, 0.5A). Inmiddels heeft men al getest of dit gaat dmv injectors, doch dit werkte niet. Het enige dat zou helpen is via een PoE switch.
Kan iemand mij een switch aanraden met de volgende eigenschappen
- 8 poorts 10/100 (of gigabit, niet persé nodig)
- alle 8 de poorten kunnen PoE aan (minimum 6)
- switch kan het gevraagde voltage/amperage leveren
- rackmountable (19 inch flightcase)
Bedankt!
8 poorts switch met PoE (rackmountable)
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
- Bedankt: 245 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Zoiets ?
http://www.tplink.com/nl-be/products/de ... L-SG1008PE
Alle poorten zijn poe+ maar er is oversubscription totaal max 120 Watt dacht ik in geval het poe+ (30 watt devices zijn moet je op zoek naar iets anders), 15 watt geen probleem. TP-Link leverd normaal rack mount oortjes mee ( of je kan ze bestellen).
http://www.tplink.com/nl-be/products/de ... L-SG1008PE
Alle poorten zijn poe+ maar er is oversubscription totaal max 120 Watt dacht ik in geval het poe+ (30 watt devices zijn moet je op zoek naar iets anders), 15 watt geen probleem. TP-Link leverd normaal rack mount oortjes mee ( of je kan ze bestellen).
- krisken
- userbase crew
Hmm dat ziet er al een bruikbaar toestel uit! Aan de zijkanten te zien kan je er idd rackoortjes aan hangen...
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Nochtans werken beide identiek al bestaan er wel verschillende standaarden rond PoE.krisken schreef:Nu zou dit toestel kunnen gevoed worden via PoE (24v, 0.5A). Inmiddels heeft men al getest of dit gaat dmv injectors, doch dit werkte niet. Het enige dat zou helpen is via een PoE switch.
Je zoekt dus best eerst uit welke standaard je nodig hebt of je zou nochmaals een probleem kunnen hebben.
- krisken
- userbase crew
Nu is er getest geweest met die injectors van UBNT. Op 4 van de 8 lijnen zit data, op de andere 4 stroom. Op zich kan er dus maximaal 100mbit doorkomen. Met die PoE switch zouden er gigabit snelheden gehaald worden, dus dit zal de officiële standaard zijn vermoed ik dan?
Ik heb ook al gekeken in de handleiding volgens welke standaard ze werken, maar dit staat nergens beschreven...
Ik heb ook al gekeken in de handleiding volgens welke standaard ze werken, maar dit staat nergens beschreven...
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Deel van't meubilair
Net die zijn anders... daarom dat een Unifi AP ook niet werkt op een PoE switch !krisken schreef:Nu is er getest geweest met die injectors van UBNT.
Dit kon ik alvast vinden op hun website;
•We recommend the Cisco 300 series family of switches as they are readily available around the world. The POE versions are extremely capable and provide a great value for the money. We offer preconfigured Cisco switches,
◦Cisco SF302-08 - non POE managed switch with 8 100Mbs ports and 2 GB ports
◦Cisco SF302-08MP - POE switch with 8 100Mbs ports and 2 GB ports, will power up to 8 myMix via POE
◦Cisco SF300-24P - POE switch with 24 100Mbs ports and 4 GB ports, will power up to 12 myMix via POE
◦Cisco SF300-48P - POE switch with 48 100Mbs ports and 4 GB ports, will power up to 24 myMix via POE
- krisken
- userbase crew
Staat idd op hun website, maar betaal je ook de hoofdprijs voor meteen...
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Deel van't meubilair
Tja, als ik zie wat de prijs is van de myMix apparatuur dan lijkt me dat ook geen probleem. Het lijkt me een beetje absurd om dan te gaan besparen op een iets goedkopere switch (en misschien in de problemen komen met de power vereisten).
- krisken
- userbase crew
Die MyMix apparatuur lijkt vrij fors qua prijs, maar is een peulschil in vergelijking met de aankoop van een goede monitoringset voor elk bandlid. Ook bespaard het veel tijd (ieder bandlid kan on-the-fly zijn eigen monitoring juist zetten) en veel sleurwerk in vergelijking met traditionele monitoring. Op die manier is de prijs zeker te rechtvaardigen.
Maar goed, ik ga links of rechts eens kijken naar die PoE switch die men hier reeds heeft voorgesteld en kijken wat deze geeft... Ik laat jullie iets weten!
Maar goed, ik ga links of rechts eens kijken naar die PoE switch die men hier reeds heeft voorgesteld en kijken wat deze geeft... Ik laat jullie iets weten!
Telefonie = EDPnet + OVH
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
- Bedankt: 315 keer
gigabit en poe kan niet omdat het bruine paar zorgt voor de voeding en je voor gigabit de vier paren nodig hebt.krisken schreef:......Met die PoE switch zouden er gigabit snelheden gehaald worden, dus dit zal de officiële standaard zijn vermoed ik dan?....
- krisken
- userbase crew
Dit is wat ik initieel ook dacht, echter als je kijkt naar dit (http://www.tplink.com/nl-be/products/de ... L-SG1008PE) dan staat er toch 8 gigabit poorten en 8x PoE?
Telefonie = EDPnet + OVH
- serialchiller
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 87 keer
Er is een verschil tussen "echte PoE" en wat men meestal "passive" PoE noemt. Die UBNT voedingen zijn een vorm van "passive PoE" die inderdaad de vrije paren van een 100Mbps verbinding gebruiken. Echte PoE gebruikt inderdaad een soort van fantoomvoeding.
ieee802.3af kan 15,4W max per poort leveren.
ieee802.3at tot ergens vooraan in de 30.
Dan is het nog oppassen geblazen met het totaal leverbare vermogen per switch. zo kan het bv dat er maar op 8/16 poorten PoE kan geleverd worden en bv maar 65Watt in totaal (dus maar 8,5W per poort.
Inderdaad, Cisco 300 series is niet goedkoop, maar je krijgt daar altijd waar voor je geld en meestal de implementatie vd standaarden zoals het hoort.
Dan is het nog oppassen geblazen met het totaal leverbare vermogen per switch. zo kan het bv dat er maar op 8/16 poorten PoE kan geleverd worden en bv maar 65Watt in totaal (dus maar 8,5W per poort.
Inderdaad, Cisco 300 series is niet goedkoop, maar je krijgt daar altijd waar voor je geld en meestal de implementatie vd standaarden zoals het hoort.
- krisken
- userbase crew
Joriz dit moet zeker niet nieuw zijn.
Als je mij wat meer info wilt geven zou je hem wel eens kwijt kunnen zijn
Als je mij wat meer info wilt geven zou je hem wel eens kwijt kunnen zijn

Telefonie = EDPnet + OVH
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
- Bedankt: 765 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Opgelet met verschillende standaarden inderdaad.
Net nog op het werk bij TPlink APa gekocht en een PoE switch om ze te voeden, blijkt dat hun switch niet compatibel is met hum APs qua PoE. En da's dan van hetzelfde merk he. Gelukkig wisten ze dat zelf ook en hadden ze als oplossing mini injectors bij elke switch bijgestoken.
[
Post made via mobile device ]
Net nog op het werk bij TPlink APa gekocht en een PoE switch om ze te voeden, blijkt dat hun switch niet compatibel is met hum APs qua PoE. En da's dan van hetzelfde merk he. Gelukkig wisten ze dat zelf ook en hadden ze als oplossing mini injectors bij elke switch bijgestoken.
[

- serialchiller
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 87 keer
Klopt, TPlink gebruikt ook "passive" poe voor hun APs.(heb ook zo eentje liggen) UBNT is volgens mij het enige merk dat ook switches maakt die hun APs voeden volgens hun eigen passive PoE manier. Je kan UBNT-devices echter ook voeden via echte PoE, zij het via een adapter (max15,4W)
-
- Deel van't meubilair
Trouwens de Unifi AP-Pro gebruikt 802.3af, de Unifi AP-AC gebruikt 802.3at.serialchiller schreef:Je kan UBNT-devices echter ook voeden via echte PoE, zij het via een adapter (max15,4W)
Het zijn dus enkel de gewone Unifi AP en AP-LR die passive PoE gebruiken (injector is er trouwens bij°.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 33 keer
Kan dit een alternatief zijn?
http://www.draytek.com/index.php?option ... n#features
Max. 130W (kan continu 15,4W per poort leveren), is gecertifieerd voor de IEEE 802.3af standaard.
Kost ongeveer 160 euro, bij routershop.nl geven ze er momenteel een gratis een 19" rack bij: http://www.routershop.nl/poe-switches/c ... er=Draytek
Ze hebben ook een grotere switch met 24 poorten die tot 30W per poort kan leveren (IEEE 802.3af en IEEE 802.3aT, max 180W), maar is een stuk duurder (rond de 500 euro geloof ik): http://www.draytek.com/index.php?option ... n#features
Heb zelf goede ervaring met Draytek-devices, zeer stabiel en degelijk, totaal onderhoudsvrij. En een stuk minder duur dan Cisco-apparatuur...
http://www.draytek.com/index.php?option ... n#features
Max. 130W (kan continu 15,4W per poort leveren), is gecertifieerd voor de IEEE 802.3af standaard.
Kost ongeveer 160 euro, bij routershop.nl geven ze er momenteel een gratis een 19" rack bij: http://www.routershop.nl/poe-switches/c ... er=Draytek
Ze hebben ook een grotere switch met 24 poorten die tot 30W per poort kan leveren (IEEE 802.3af en IEEE 802.3aT, max 180W), maar is een stuk duurder (rond de 500 euro geloof ik): http://www.draytek.com/index.php?option ... n#features
Heb zelf goede ervaring met Draytek-devices, zeer stabiel en degelijk, totaal onderhoudsvrij. En een stuk minder duur dan Cisco-apparatuur...
- krisken
- userbase crew
Bedankt voor deze tip, ik ga dat eens voorleggen aan de groep. Echter moet ik vooral eerst antwoord afwachten van MyMix 

Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
- Bedankt: 49 keer
De switch die ik hier nog had liggen gaat niet voldoen. 7.3W per poort wanneer alle 8poorten in gebruik zijn en 15,4W wanneer 4 in gebruik.
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 23 keer
Heb hier vandaag met een SG300 (pasgeleverd) zitten spelen, is wel een stuk anders dan het hogere gamma van Cisco dat ik gewend ben, maar ziet er toch deftig uit.serialchiller schreef:Er is een verschil tussen "echte PoE" en wat men meestal "passive" PoE noemt. Die UBNT voedingen zijn een vorm van "passive PoE" die inderdaad de vrije paren van een 100Mbps verbinding gebruiken. Echte PoE gebruikt inderdaad een soort van fantoomvoeding.
Tot mijn verbazing werkt zelfs de pre-standard POE van cisco op mijn zeer oude IP Phone en AP.
Voor 1/5 van de prijs van de 'echte' Cisco's is de keuze snel gemaakt denk ik...
Ook omdat MSTP/SNMP/AAA enz allemaal ondersteund worden.