Hallo
Mijn ouders hebben een telenet modem. Ik zou graag tv op mijn kamer kunnen kijken, maar ik heb daar geen aansluiting voor. Er is wel een aansluiting in de living. Ik weet dat er van Marmitek apparaatjes zijn die het televisiesignaal kunnen doorsturen, maar die zien er nogal duur en ingewikkeld uit. Er bestaat ook van Belgacom de Ruckus, maar ik weet niet of ik die kan aansluiten op de telenet modem. Kunnen jullie mij tips of nog een andere manier geven?
Groetjes Joren
ruckus
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
- Bedankt: 208 keer
Als je enkel een aansluiting in de living hebt eens kijken of je van de modem naar boven kunt.
Als je geen probleem hebt met opbouw kan alles natuurlijk.
Als je daar wel een probleem mee hebt kan je kijken of er een propere oplossing mogelijk is.
Bv :
Kan je vanuit de ruimte waar de modem staat (garage ofzo) naar boven boren om dan op een plek uit te komen waar je gelijk naar een aansluitingspunt wil? (jouw kamer)
Zoniet kan je uitkomen op een plaats vanwaar je gewoon nog eens door een muur kan gaan waar je het aansluitingspunt wil?
Als je geen probleem hebt met opbouw kan alles natuurlijk.
Als je daar wel een probleem mee hebt kan je kijken of er een propere oplossing mogelijk is.
Bv :
Kan je vanuit de ruimte waar de modem staat (garage ofzo) naar boven boren om dan op een plek uit te komen waar je gelijk naar een aansluitingspunt wil? (jouw kamer)
Zoniet kan je uitkomen op een plaats vanwaar je gewoon nog eens door een muur kan gaan waar je het aansluitingspunt wil?
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1957 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Als jouw plan is om het tv-signaal(DVB-C) van Telenet draadloos door te sturen naar je kamer dan wordt dat inderdaad een dure oplossing. Een coaxkabel leggen is nog steeds de simpelste en goedkoopste oplossing.
Ofwel moet je dus opteren voor een draadloze tv-operator zoals http://www.tv-vlaanderen.be via schotelantenne of Teletenne via een klassieke antenne, ofwel kies je een IPTV-operator zoals http://weepee.tv of http://bhaalu.be die je dan via een draadloos Wifi-netwerk via internet ontvangt.
Je kan beneden ook een extra Digibox en http://uk.slingbox.com/ zetten die alle tv-programma's van de Digibox over een Wifi-netwerk streamt.
[
Post made via mobile device ]
Ofwel moet je dus opteren voor een draadloze tv-operator zoals http://www.tv-vlaanderen.be via schotelantenne of Teletenne via een klassieke antenne, ofwel kies je een IPTV-operator zoals http://weepee.tv of http://bhaalu.be die je dan via een draadloos Wifi-netwerk via internet ontvangt.
Je kan beneden ook een extra Digibox en http://uk.slingbox.com/ zetten die alle tv-programma's van de Digibox over een Wifi-netwerk streamt.
[

- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
- Bedankt: 208 keer
Echt draadloos ben ik geen voorstander van, het resultaat zou wel eens dik tegen kunnen vallen en dan zien we die hier wel in het "te koop" forum opduiken.
Als je echt(ipv een handje vol zenders of een veel te dure oplossing) iptv wil ga je beter naar een vdsl provider.
Als je echt(ipv een handje vol zenders of een veel te dure oplossing) iptv wil ga je beter naar een vdsl provider.
“Insanity is my only means of relaxation "
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Vandaag de dag worden veel huizen op een betonplaat gezet... en dat maakt het moeilijk (geen kruipkelder). Misschien toch nog eens bestuderen wat mogelijk is... soms zijn er mogelijkheden waar je niet meteen aan denkt.Joren schreef:Een kabel trekken is helaas geen optie, dan moeten we het halve huis bekabelen...
Ik zou er geen geld aan geven !Joren schreef:Zou zo'n apparaat van Marmitek kunnen werken, of andere apparaten?
En die schotel moet je niet aansluiten via coax ?raf1 schreef:Ofwel moet je dus opteren voor een draadloze tv-operator zoals http://www.tv-vlaanderen.be via schotelantenne
Een kabel trekken is helaas echt geen optie. Mijn mama vertikt het omdat haar mooie huis er dan niet meer zo mooi uitziet
. Het zal dus draadloos moeten gebeuren, misschien kan ik de coax draadloos versturen, en een echtra digibox kopen? Of toch het digitale signaal versturen, maar kunnen mijn ouders dan nog wel in de living tv kijken?
Joren
[
Post made via mobile device ]

Joren
[

-
- Deel van't meubilair
Nope... de coax bevat enorm veel data ! Wat je wel kan is één signaal (zender) van je coax doorsturen (maar dan moet je elders een tweede Digibox plaatsen natuurlijk).Joren schreef:misschien kan ik de coax draadloos versturen
Je kan dan ofwel pure video doorsturen (Marmitek oplossingen waar ik geen fan van ben), ofwel de video eerst converteren naar IP (Slingbox oplossingen die geen HD bieden) en dan doorsturen.
Beide zijn niet echt ideaal dus... al kan je natuurlijk ook altijd TV kijken via Yelo (maar da's slechts een beperkt aantal zenders).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 29 keer
Als ik bij een klant deze vraag krijg trek ik resoluut een coax bij.
Indien de klant dit niet wilt/niet kan of dergelijke installeer ik juist niets.
Al de rest zijn ofwel:
- Te dure oplossingen.
- Brol.
Serieus, je gaat toch geen TVV abo afsluiten omdat je geen coax wil trekken tot in een andere ruimte...
Het enige wat nog te aanvaarden zou zijn is een BGC TV abo, daar kan je vanuit de modem tot aan de decoder via bestaande UTP gaan ofwel een draadloze oplossing voor voorzien...
Maar Marmiteks en dergeljike: begin er niet aan, tenzij als infrarood verlenger.
Indien de klant dit niet wilt/niet kan of dergelijke installeer ik juist niets.
Al de rest zijn ofwel:
- Te dure oplossingen.
- Brol.
Serieus, je gaat toch geen TVV abo afsluiten omdat je geen coax wil trekken tot in een andere ruimte...
Het enige wat nog te aanvaarden zou zijn is een BGC TV abo, daar kan je vanuit de modem tot aan de decoder via bestaande UTP gaan ofwel een draadloze oplossing voor voorzien...
Maar Marmiteks en dergeljike: begin er niet aan, tenzij als infrarood verlenger.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 74 keer
TV met een kaartje (CI+) en dan een tvheadend serverke met DVB-C ontvanger opzetten waar de coax binnenkomt? Eventueel een Powerlink om een sneller / stabielere Ethernet verbinding te krijgen zonder kabels te moeten trekken.
Disclaimer: ik weet niet of dat gaat met die CI+ kaartjes, heb de ontwikkelingen niet echt opgevolgd.
Disclaimer: ik weet niet of dat gaat met die CI+ kaartjes, heb de ontwikkelingen niet echt opgevolgd.
-
- Deel van't meubilair
CI+ kaartjes werken enkel en alléén in TV's... niet in servers of andere dingen.Mathy schreef:TV met een kaartje (CI+) en dan een tvheadend serverke met DVB-C ontvanger opzetten
Ooit zullen die akkoorden wel in orde komen... de vraag is alléén wanneer.Joren schreef:Weet er iemand toevallig of de zenders van Yelo ooit uitgebreid worden? (nu beperkt aantal zenders) En wanneer dat dan zou gebeuren? En welke zenders er dan bij komen?
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3747 keer
- Recent bedankt: 14 keer
Ik dacht dat CI+ kaartjes werken in alle apparaten die CI+ certified zijn, en dat zijn niet alleen TV's (ook HD recorders met CI+), toch?r2504 schreef:CI+ kaartjes werken enkel en alléén in TV's... niet in servers of andere dingen.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Deel van't meubilair
Inderdaad... je TV moet aan een aantal extra voorwaarden voldoen... ik wou er al gewoon de nadruk op leggen dat indien het geen TV is je het zo ie zo al mag vergeten.