2x Cloudbox

Iets te koop? Naar iets op zoek? Aparte regels gelden in dit forum (zie sticky).
Plaats reactie
2Flip
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

Zoals de titel al zegt, 2x cloudbox te geef (http://versio.be/cloudbox.php), betaald tot 18-10-2013 (nog meer dan 2 maanden dus).
Deze kan gewoon gepusht worden naar een andere Versio klant.
Komt inclusief één lifetime DirectAdmin licentie (internal).

Reden:
Vorige maand besloten om van provider te switchen nadat mijn VPS er 5(!) dagen uit lag (en na deze gebeurtenis ben ik niet van plan om terug over te schakelen).
Die maand hebben ze dan wel gecompenseerd, maar ze weigeren de overige periode terug te betalen [en ondanks dat ik het hier totaal niet mee akkoord ben, kan ik hier weinig tegen doen].
Heb er zelf even aan gedacht om wat te minen ( :twisted:), maar ik hoop dat iemand anders hier nog wat mee is.

Indien er meer interesse is: in principe kan je ze indelen als 2 aparte VPS'en.
Afbeelding
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

Off: Had dat te maken met de verhuis naar aanleiding van de malaise bij datahouse?
stefke
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 20 keer

Heb hier wel interesse in. Als je ze kwijt wil geef maar een seintje.
bobsys1
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer

2Flip schreef:Zoals de titel al zegt, 2x cloudbox te geef (http://versio.be/cloudbox.php), betaald tot 18-10-2013 (nog meer dan 2 maanden dus).
Deze kan gewoon gepusht worden naar een andere Versio klant.
Komt inclusief één lifetime DirectAdmin licentie (internal).
Wel wel... over zoiets zat ik al een paar weken na te denken maar wist niet waar te beginnen. Dat gratis uitproberen voor 2 maanden is DE gelegenheid toch? Vandaar ben ik kandidaat :-D
2Flip
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer

@bobsys1 @Stefke: Wil één van jullie de cloudboxen verdelen in 2 VPS'en? Dan zijn jullie beide geholpen?
tb0ne schreef:Off: Had dat te maken met de verhuis naar aanleiding van de malaise bij datahouse?
Dat was downtime 1 van de maand (maar dit was een goede beslissing, dus weinig op aan te merken).
Downtime 2 trof 20% van de cloudboxen. Om deze terug online te krijgen moesten ze allemaal gereboot worden.
Hiermee wouden ze pas 's avonds starten (dus al meteen 16h down).
Iemand had dan het fantastische idee om de upgrade een week naar voren te schuiven, zodat alles zou samenvallen.
Echter was de nieuwe omgeving blijkbaar onvoldoende getest, met vele bugs van dien.
Na 5 dagen was dit nog niet opgelost, en mijn VPS nog steeds down. Heb dan maar alles verhuisd ;-)
In de maanden voordien echter weinig problemen gehad.
Afbeelding
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

En naar waar ben je verhuisd ?
bobsys1
Pro Member
Pro Member

2Flip schreef:@bobsys1 @Stefke: Wil één van jullie de cloudboxen verdelen in 2 VPS'en? Dan zijn jullie beide geholpen?
Eerst en vooral was ik net 2 minuten te laat :cry:
Vandaar ligt de beslissing bij @Stefke.
Zelf ben ik een beginner dus ik zou niet eens weten hoe ik die verdeling moest aanpakken :oops:
In alle geval is voor mij eentje genoeg om te experimenteren.
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Bobsys : als je een vps wilt om mee te experimenteren, geef mij even een PM. Kan je wel eentje geven op een servertje bij mij thuis met eigen publiek IP.

Als je een goede vps wilt tegen een deftige prijs in NL, kijk eens naar transip.eu :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
bobsys1
Pro Member
Pro Member

Modbreak:
Op vraag verwijderd
krisken schreef:Bobsys : als je een vps wilt om mee te experimenteren, geef mij even een PM. Kan je wel eentje geven op een servertje bij mij thuis met eigen publiek IP.

:)
Bedankt voor dit voorstel. Ik geef je even wat achtergrond.
Om te beginnen, ik ben 75 jaar :-D
Heel mijn leven in de digitale sector gezeten. Vanaf 1961 toen ik bij Bell Telephone aan hun Zebra werkte. Veel later (1972 eigen PC bedrijf opgericht waar we zowel hardware als eigen software verkochten. Bedrijf verkocht toen ik 60 was en op pensioen ging. Wel nog alle dagen met PC's bezig.
Mijn zoon studeerde aan de KUL voor burgerlijk ingenieur computerwetenschappen (appel valt niet ver van de boom) is intussen getrouwd en het huis uit. Maar... hij kreeg net de job van zijn leven aangeboden bij Rackspace in San Francisco. In afwachting dat alle papperassen voor emigratie in orde zijn komt hij met zijn vrouw nog enkele maanden terug thuis wonen tegen einde augustus. Omdat het hele CLOUD gebeuren aan mij voorbij gegaan is begint het te knagen en wilde ik daar toch per se wat meer van weten. Is dus puur uit interesse en tijdelijk en hij zou mij daar bij helpen. Is dus niet eens dringend en minimale eisen.
Laatst gewijzigd door TiTanium 08 aug 2013, 17:37, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Zie modbreak.
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Laat even weten hoeveel ram en hoeveel harddisk ruimte je wilt (oja, en welk OS) :-)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
bobsys1
Pro Member
Pro Member

krisken schreef:Laat even weten hoeveel ram en hoeveel harddisk ruimte je wilt (oja, en welk OS) :-)
Eigenlijk helemaal geen ervaring. Ik zou zeggen minimaal RAM. 512 MB ? 1 GB ?
Disk space idem dito. Klein, weinig gebruikt web servertje. Misschien een testje voor mail server. Ik zou denken 1 tot 5 GB ?
OS. Zelf ben ik alleen maar met Windows bezig maar mijn zoon die gaat helpen is een fervente unix/linux/mac en aanverwantte gebruiker.
Heb wel eens een paar linux varianten geinstalleerd om wat te spelen maar zoals gezegd mijn dagdageliks OS is windows reeds vanaf Windows for Workgroups :-D
Plaats reactie

Terug naar “Te koop / Gezocht”