Afgelopen weekend zaten wij zonder internet na al het onweer.
Blijkbaar was de modem kapot gegaan.
Vandaag is deze uiteindelijk vervangen maar de draadloze snelheid is bedroevend.
Beide oude modem haalde ik eenvoudig 20 Mbps, nu haal ik amper 8/9 Mbps. Alles is hetzelfde gebleven behalve de modem is vervangen.
Ik heb belgacom al gebeld, zij meten 20 Mbps tot aan de modem. Ze hebben aangeraden het wifi kanaal te veranderen maar dit haalt geen fluit uit.
Ik ben eigenlijk niet tevreden.
Morgen zou de belgacom technieker van vandaag nog terugbellen of alles in orde was. Zijn er dingen die ik kan doen, of moet ik meteen vragen dat er een nieuwe modem gestoken word?
BBox 2 half zo traag na vervanging
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Lijkt mij alleszins de andere wifi instellingen die dit veroorzaken.
Inderdaad, eens testen met internetkabel. Als je daar hogere snelheden haalt dan ken je het probleem.
Inderdaad, eens testen met internetkabel. Als je daar hogere snelheden haalt dan ken je het probleem.
-
- Starter
Vreemd herhaal vandaag dezelfde test en haal wel 18 Mbps, niks veranderd..
Bedankt voor de tips, direct op de modem meet hij wel wat sneller, maar dat zal normaal zijn.
Bedankt voor de tips, direct op de modem meet hij wel wat sneller, maar dat zal normaal zijn.
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
- Bedankt: 1201 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Helemaal waar.
Ik plafonneerde op +/- 20Mbps hoewel mijn sync 25/2 was.
Ik heb dan maar een wifi-n routertje gekocht die 300Mbps levert en zo haal ik wireless wel de volledige lijnsnelheid.
De bbox3 heeft ook wifi-n aan boord, maar ik weet niet tot welke snelheid die kan.
Als je het topic over bboX3 leest, zou ik eerder een losse router kopen op de bbox2, dan €100 betalen voor een toestel met kinderziektes.
Ik plafonneerde op +/- 20Mbps hoewel mijn sync 25/2 was.
Ik heb dan maar een wifi-n routertje gekocht die 300Mbps levert en zo haal ik wireless wel de volledige lijnsnelheid.
De bbox3 heeft ook wifi-n aan boord, maar ik weet niet tot welke snelheid die kan.
Als je het topic over bboX3 leest, zou ik eerder een losse router kopen op de bbox2, dan €100 betalen voor een toestel met kinderziektes.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
't zou geen 99 EUR kosten voor iemand die klant is bij belgacom en 't lijkt mij dat dat het geval is?
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
- Bedankt: 1201 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Bestaande klanten krijgen de bbox3 niet, maar kunnen het wel al kopen.
Dat kost €99.
Sommige nieuwe klanten krijgen een bbox3, anderen een bbox2.
Dat kost €99.
Sommige nieuwe klanten krijgen een bbox3, anderen een bbox2.