verschillende powernets door elkaar gebruiken

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
browndwarfus
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 8 keer

hoi allen,
een vriendin me heeft een telenet wifi modem met powerline van topcom, één bij de modem en één bij de digicorder in de living. nu staat haar vaste pc boven op de slaapkamer en aangezien daar geen utp kabel naar getrokken is (tis een huurhuis, eigenaar laat geen geboor toe)moet ze die via wifi op het "web" aansluiten. 'k Hoef het niet te zeggen dat de ontvangst boven ondermaats is... de modem hangt in de garage, elders hangen lukte niet, alweer doordat de huisbaas anders moeilijk ging doen. Nu is mijn vraag, ik heb hier nog twee powerlines liggen van Conceptronic (die van Telenet zijn van Topcom) ,ik heb al eens geprobeerd om één van die conceptronics met de topcoms te laten samenwerken, maar dat lukte niet. 'k heb al naar technische dienst gebeld en die zeiden ook dat de twee niet met elkaar gingen werken. Dus kom ik na deze lange uitleg tot mijn vraag : kan ik een bijkomende "netwerkje" van conceptronics naast dat topcom netwerk gebruiken? dan koppel ik bijvoorbeeld een conceptronic bij aan Home Gateway, en schakel dan boven bij haar vaste pc de andere conceptronic in, met eventueel nog een switchke erbij. ofwel laat ik de ganse conceptronic santeboetiek weg en hang in de living achter die Topcom een switchke met daarachter dus de digicorder en een eigen draadloze ap ?
graag suggesties :-D
groetjes,
browndwarfus
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

browndwarfus schreef:kan ik een bijkomende "netwerkje" van conceptronics naast dat topcom netwerk gebruiken?
Gewoon proberen is de boodschap... bij sommige merken lukt het wel bij andere niet.

Het beste is nog steeds alles van hetzelfde merk... dus waarom koop je niet gewoon een extra Topcom bij Telenet ?
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”