Zonet volgende mail van OVH ontvangen (gelukkig gebruik ik gegenereerde wachtwoorden):
Hallo,
Enkele dagen geleden was er een veiligheidsincident op ons intern netwerk op
het hoofdkantoor van OVH.
We hebben het meteen beveiligd en het incident onderzocht. We merkten dat de
database van klanten in Europa illegaal is gekopieerd. Deze database bevat
de volgende gegevens: naam, voornaam, nic, adres, woonplaats, land,
telefoon-, fax-en gecodeerd wachtwoord. Informatie over credit cards was
niet benadert omdat het niet door OVH word opgeslagen.
De codering van uw wachtwoord is erg sterk, maar wij raden u toch aan om het
wachtwoord zo snel mogelijk te wijzigen.
Meer informatie over het veiligheidsincident:
http://status.ovh.net/?do=details&id=5070
Met vriendelijke groet,
OVH klantendienst
Klantengegevens OVH gelekt
-
- Elite Poster
- Berichten: 6118
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 638 keer
- Bedankt: 394 keer
- Recent bedankt: 2 keer
wel grappig, voor zo'n bedrijf die iedere manipulatie van een klant op hun webclient, nogmaals bevestigt via mail, om veiligheidsredenen. Als dat geen 'overkill' is, weet ik het ook niet meer.. 
En dat zij überhaupt dan gehackt worden, maakt het des te grappiger.

En dat zij überhaupt dan gehackt worden, maakt het des te grappiger.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 6982
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
- Bedankt: 685 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Het lijkt wel een phishing mail :
punt 1: check
punt 2: check
punt 3: twijfelachtig maar toch bijna check
punt 4: ...
punt 5: er zit wel een link in
Maar het zal wel echt zijn zeker... al mocht er wel meer aandacht aan besteed worden om communicatie correct te laten verlopen.
J.
bron http://nl.wikipedia.org/wiki/Phishing#Hoe_te_herkennenIn een phishing-bericht vind je vaak de volgende elementen[1][2]:
De mail is niet aan de klant persoonlijk gericht maar begint met een algemene opening als "geachte klant".
De mail bevat taal- en stijlfouten.
Er wordt gesuggereerd dat het account "geverifieerd" moet worden met de inloggegevens van de klant.
Er wordt gedreigd met gevolgen als niet onmiddellijk gehoor gegeven wordt aan de mail.
De link waarnaar wordt verwezen bevat subtiele verschillen met de originele link, zoals een andere extensie of andere schrijfwijze.
punt 1: check
punt 2: check
punt 3: twijfelachtig maar toch bijna check
punt 4: ...
punt 5: er zit wel een link in
Maar het zal wel echt zijn zeker... al mocht er wel meer aandacht aan besteed worden om communicatie correct te laten verlopen.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 8028
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
- Bedankt: 740 keer
Ik heb mijn pw aangepast, maar ik heb geen enkele link aangeklikt. Gewoon in de browser de url van OVH ingetypt.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Berichten: 8028
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
- Bedankt: 740 keer
een link met info over het veiligheidsincident. Ik heb trouwens dezelfde mail 2x ontvangen: 1x in het Nederlands en 1x in Engels.NickG schreef:idem hier. Stond er trouwens een link in die mail? Heb ik zelfs niet eens gezien
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Berichten: 2427
- Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
- Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
- Bedankt: 156 keer
een link om te resetten stond er inderdaad niet de mail. Het is altijd beter om zelf de URL te typen of om je eigen bookmarks te gebruiken.
OVH had dit wel nog kunnen melden in hun mail. Verder vind ik dat ze om een prima manier reageren en communiceren.
OVH had dit wel nog kunnen melden in hun mail. Verder vind ik dat ze om een prima manier reageren en communiceren.
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Ik gebruik 2 diensten van OVH en heb de mail 4x gekregen: 2x in het Nederlands, 2x in het Engels.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti