Telenet zet mijn simkaart/gsmnummer te vlug op inactief

Algemene discussies over telecommunicatie
Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2275
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 29 keer

ik wilde overstappen van telenet mobile (formule king surf + kosten volgens verbruik) naar MV. Online via website van MV gaf ik stomweg 2x het verkeerde simkaartnummer van telenet door. 3de keer was dan goede keer, en ondertussen heeft telenet mij van haar netwerk gehaald. Probleem is dat ik nog niet op het netwerk van MV kan omdat volgens MV zei (telenet) mij nog niet hadden mogen afsluiten. Welke simkaart ik ook insteek, ik ben op geen van beide netwerken bereikbaar, kan niet bellen (behalve de noodoproepen) of opgebeld worden. Als er naar mijn gsmnummer gebeld wordt hoor je 'dit nummer is niet toegekend...
Op het telenet center in de buurt staat mijn toestand als vertrekkende.. (de man heeft mij het scherm getoond en gezegd dat de code betekent dat telenet hun taak volbracht heeft en het nu aan uw nieuwe provider is om u op hun netwerk te zetten, maar hier spreekt MV dat dit niet kan want Telenet had mij niet mogen
op inactief zetten

dit schreef MV
k merk hier dat de overdracht steeds lopende is , dus ook wij kunnen niet veel doen.
Je vorige operator zou in principe ook moeten weten dat het niet mogelijk is om een nummer over te nemen wanneer dit reeds inactief is.

Vraag dus zeker na of het nummer zelf nog actief is op het belgische netwerk.
Is dit niet het geval dan gaan we je nummer niet kunnen activeren.

Vraag hen dan het nummer als prepaid te activeren.

dit heeft ook tot gevolg dat ik ook al sinds vrijdag niet meer op mijn telenet kan. De rest (internet + digitale tv + vaste lijn) werkt normaal
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Welke stappen heb je exact ondernomen om van telenet naar mv te gaan? Eventueel op welke data?
Heb je telenet laten weten dat je vertrok?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2275
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 29 keer

heb net een chatsessie gehad met een telenet medewerker. Het gsm nummer staat in portering. Normaal zal het wel opgelost geraken. En dat is ook de reden dat ik momenteel niet kan inloggen op mijn.telenet account
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2275
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 29 keer

enkel weet ik nu niet zo goed welke simkaart ik best gebruik, deze nog van telenet of mag de nieuwe er reeds in. ben voorlopig op geen van beide bereikbaar, maar telenet gaat mij een sms sturen als het in orde is
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6885
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 282 keer

misschien verloop zelf volgen middels deze site

http://www.crdc.be/CRDCNLI/BrowserDefault.aspx?tabid=1
Scarlet Loco, OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2275
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 29 keer

wied schreef:misschien verloop zelf volgen middels deze site

http://www.crdc.be/CRDCNLI/BrowserDefault.aspx?tabid=1
er staat dan Telenet Mobile
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6885
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 282 keer

normaal moet ge van MV een brief ontvangen met simkaart + instrukties. De hierin opgegeven code sms'en naar MV, en wachten tot TN niet meer actief is...
Scarlet Loco, OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2275
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 29 keer

Brief heb ik al lang ontvangen en direct sms naar mv gestuurd. Mv kan voorolpig niets doen omdat zij geen nummer van een andere provider kunnen overnemen als deze dit al op inactief heeft gezet.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”