KRC Genk en Euphony Benelux gaan uit elkaar. Dat maakte Genk vandaag bekend in een persbericht. Volgens de Limburgse club voldeed de shirtsponsor niet aan financiële afspraken.
Lees verder: http://www.voetbalnieuws.be/news/67905/ ... z2YqMYQSjZ
KRC Genk en Euphony Benelux gaan uit elkaar.
- TiTanium
- Moderator
- Berichten: 5797
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
- Locatie: Antwerpen 2
- Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
- Bedankt: 472 keer
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
-
- Elite Poster
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
- Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
- Bedankt: 156 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Het verbaast mij eigenlijk meer dat het ******-bedrijf dat euphony is uberhaupt nog bestaat. De verkoops en management praktijken ervan zijn al vaker beklaagd door allerhande partijen. Werkende binnen een overheidsbedrijf kan ik melden dat bij de meeste administraties de ogen al rollen van het moment iemand afkomt met het woord euphony, zo schitterend zijn de ervaringen/problemen rond hun praktijken.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Blijkbaar zijn er niet veel centen meer over voor sponsering... het zou dus wel eens een teken aan de wand kunnen zijn.lirec schreef:Het verbaast mij eigenlijk meer dat het ******-bedrijf dat euphony is uberhaupt nog bestaat.
-
- Elite Poster
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
- Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
- Bedankt: 156 keer
- Recent bedankt: 3 keer
@r2504....het is erg om te zeggen maar: laten we hopen dat ze snel op de fles gaan:
-minder misleide consumenten => minder klachten bij ombudsdienst telecom
-geen massa's mensen meer die maar voor enkele maanden werken voor euphony in bijberoep = heel wat minder werk voor btw en directe belastingen
-zelfs bij justitie lopen een aantal dossiers inzake. Als hunne nest in faling gaat bespaart dat ook daar heel wat gedoe.
Een van de weinige falingen, initieel verlies van jobs die de maatschappij uiteindelijk voordelig zal uitkomen.
-minder misleide consumenten => minder klachten bij ombudsdienst telecom
-geen massa's mensen meer die maar voor enkele maanden werken voor euphony in bijberoep = heel wat minder werk voor btw en directe belastingen
-zelfs bij justitie lopen een aantal dossiers inzake. Als hunne nest in faling gaat bespaart dat ook daar heel wat gedoe.
Een van de weinige falingen, initieel verlies van jobs die de maatschappij uiteindelijk voordelig zal uitkomen.
-
- Premium Member
- Berichten: 600
- Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
- Locatie: Veerle
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 39 keer
Lirec,
ik werk al meer dan 10 jaar voor Euphony.
Ik heb een 2000-tal actieve klanten die mij op elk moment mogen bellen als er vragen of problemen zijn.
Klanten komen van mond-aan-mond-reclame. Bijna allemaal rond eigen dorp of nabije omgeving. Wat heb ik eraan om mensen te misleiden dan?
In tegenstelling tot veel verkoopkanalen werken wij met wederkerige commissie. Klant tevreden, zal klant langer blijven en dus ook meer commissie voor mij.
Ontevreden klanten heb ik niks aan. Negatieve reclame en percent op factuur gaat verloren.
Wat misbruiken betreft, die gebeuren overal. Zowel bij Euphony als elders. Denk je dat ze in trouwens winkels gratis werken en dat daar geen verkopers zitten die meer denken aan een zo zwaar mogelijk tariefplan verkopen of abonnement, al dan niet met verzekering aansmeren, dat mensen niet nodig hebben?
Wat te denken dan van verkoopskanalen die medewerkers in dienst nemen in loondienst als interim met verkoopsaantallen die gehaald moeten worden. Denk je dat daar niets fout loopt.
Overal gebeuren misbruiken en die verkopers mogen wat mij betreft ook streng aangepakt worden, voor welke verkoopsorganisatie ze dan ook mogen werken.
Ik lees dat je in een overheidsbedrijf tewerk gesteld bent. Als ik de verhalen die ik daarover hoor allemaal moet geloven kunnen ze "die gesubsidieerde nest" om in uw terminologie verder te gaan ook best zo snel mogelijk afschaffen.
ik werk al meer dan 10 jaar voor Euphony.
Ik heb een 2000-tal actieve klanten die mij op elk moment mogen bellen als er vragen of problemen zijn.
Klanten komen van mond-aan-mond-reclame. Bijna allemaal rond eigen dorp of nabije omgeving. Wat heb ik eraan om mensen te misleiden dan?
In tegenstelling tot veel verkoopkanalen werken wij met wederkerige commissie. Klant tevreden, zal klant langer blijven en dus ook meer commissie voor mij.
Ontevreden klanten heb ik niks aan. Negatieve reclame en percent op factuur gaat verloren.
Wat misbruiken betreft, die gebeuren overal. Zowel bij Euphony als elders. Denk je dat ze in trouwens winkels gratis werken en dat daar geen verkopers zitten die meer denken aan een zo zwaar mogelijk tariefplan verkopen of abonnement, al dan niet met verzekering aansmeren, dat mensen niet nodig hebben?
Wat te denken dan van verkoopskanalen die medewerkers in dienst nemen in loondienst als interim met verkoopsaantallen die gehaald moeten worden. Denk je dat daar niets fout loopt.
Overal gebeuren misbruiken en die verkopers mogen wat mij betreft ook streng aangepakt worden, voor welke verkoopsorganisatie ze dan ook mogen werken.
Ik lees dat je in een overheidsbedrijf tewerk gesteld bent. Als ik de verhalen die ik daarover hoor allemaal moet geloven kunnen ze "die gesubsidieerde nest" om in uw terminologie verder te gaan ook best zo snel mogelijk afschaffen.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Tja... daar heb je ook gelijk in... bel je 5x naar TN krijg je ook 5x een ander antwoord... ook niet echt professioneel (je mag trouwens al blijf zijn dat van die 5 antwoorden er minsten één juist is).Steven7 schreef:Wat misbruiken betreft, die gebeuren overal. Zowel bij Euphony als elders. Denk je dat ze in trouwens winkels gratis werken en dat daar geen verkopers zitten die meer denken aan een zo zwaar mogelijk tariefplan verkopen of abonnement, al dan niet met verzekering aansmeren, dat mensen niet nodig hebben?
-
- Elite Poster
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
- Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
- Bedankt: 156 keer
- Recent bedankt: 3 keer
@steven7. Chapeau voor jou al jij inderdaad wel correct werkt, ik ga niet betwisten dat er allicht wel nog correct functionerende personen zijn binnen Euphony.
Het bedrijfsmodel en zijn praktijken is echter herhaaldelijk door verschillende partijen zwaar op de korrel genomen. Op dat moment kan je niet meer spreken van toevallige misbruiken hier en daar. Als ik dat samenvoeg met mijn persoonlijke ervaringen met euphony die bijna allen zwaar negatief zijn en dit zowel vanuit de consument zijn oogpunt als vanuit de startende/stoppende verkopers die zelf over hun (ex)-tewerksteller klagen dan is het plaatje wel compleet voor mijn part.
Hetgeen je aanhaalt (aggressieve verkoopspraktijken bestaan ook elders) is geheel correct. De grote verschillen zijn echter in mijn opinie:
-de consument moet daar de winkel nog steeds binnenstappen en zich blootstellen aan het "advies" <=> huis aan huisverkoop die zwakkere doelgroepen (al dan niet gericht) kan bereiken
-echt zware misbruiken worden (hopelijk) door de manager die ook rondloopt in die winkel aangepakt <=> weinig tot geen mogelijkheid op controle (op het ontslaan van medewerkers die te veel klachten genereren na)
-het deel vast loon is nog steeds een pak groter dan het variabele <=> niks verkocht deze maand = geen inkomsten maakt de neiging tot misbruik groter
Over die overheidsbedrijven en wat je daarover hoort klopt 100% ... als je 20 jaar terug gaat in de tijd. Intussen is er echter enorm veel veranderd hoewel er zeker nog veel werk aan de winkel is & op lokaal niveau zeker nog niet alles goed functioneert. Bij de term "overheidsbedrijven" gaat het echter wel om honderden entiteiten die elk op zich zo groot zijn als bvb euphony. Om hier "het kind weg te gooien met het badwater" zoals ze zeggen is echter een factortje erger. Ik ben de eerste die graag schiet op mijn "werkgever" maar ik moet vaststellen dat er (helaas voor mijzelf
) tussen werken voor de overheid of voor een groot bedrijf niet zo veel verschil meer bestaat.
Het bedrijfsmodel en zijn praktijken is echter herhaaldelijk door verschillende partijen zwaar op de korrel genomen. Op dat moment kan je niet meer spreken van toevallige misbruiken hier en daar. Als ik dat samenvoeg met mijn persoonlijke ervaringen met euphony die bijna allen zwaar negatief zijn en dit zowel vanuit de consument zijn oogpunt als vanuit de startende/stoppende verkopers die zelf over hun (ex)-tewerksteller klagen dan is het plaatje wel compleet voor mijn part.
Hetgeen je aanhaalt (aggressieve verkoopspraktijken bestaan ook elders) is geheel correct. De grote verschillen zijn echter in mijn opinie:
-de consument moet daar de winkel nog steeds binnenstappen en zich blootstellen aan het "advies" <=> huis aan huisverkoop die zwakkere doelgroepen (al dan niet gericht) kan bereiken
-echt zware misbruiken worden (hopelijk) door de manager die ook rondloopt in die winkel aangepakt <=> weinig tot geen mogelijkheid op controle (op het ontslaan van medewerkers die te veel klachten genereren na)
-het deel vast loon is nog steeds een pak groter dan het variabele <=> niks verkocht deze maand = geen inkomsten maakt de neiging tot misbruik groter
Over die overheidsbedrijven en wat je daarover hoort klopt 100% ... als je 20 jaar terug gaat in de tijd. Intussen is er echter enorm veel veranderd hoewel er zeker nog veel werk aan de winkel is & op lokaal niveau zeker nog niet alles goed functioneert. Bij de term "overheidsbedrijven" gaat het echter wel om honderden entiteiten die elk op zich zo groot zijn als bvb euphony. Om hier "het kind weg te gooien met het badwater" zoals ze zeggen is echter een factortje erger. Ik ben de eerste die graag schiet op mijn "werkgever" maar ik moet vaststellen dat er (helaas voor mijzelf

- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Had het ook net geplaatst, maar onder een nieuw topic. Zie http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=37&t=38354
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Euphony kan je bezwaarlijk een toevoeging noemen aan het telecomlandschap.
Gewoon Mobistar-producten doorverkopen, biedt geen enkel voordeel voor de klant, integendeel, enkel Mobistar en Euphony-verkopers halen hier voordeel uit. Wat voor inovatie hebben zij de voorbije jaren gebracht? Elke provider hier op de Belgische markt heeft wel ìets gedaan: Dommel deed hun City/HomeConnect, Edpnet hun supersnelle VDSL2, Scarlet kwam met One-producten, en wat deed Euphony? Exact hetzelfde verkopen wat Mobistar verkoopt. Ben verwonderd dat dat bedrijf nog steeds bestaat...
Gewoon Mobistar-producten doorverkopen, biedt geen enkel voordeel voor de klant, integendeel, enkel Mobistar en Euphony-verkopers halen hier voordeel uit. Wat voor inovatie hebben zij de voorbije jaren gebracht? Elke provider hier op de Belgische markt heeft wel ìets gedaan: Dommel deed hun City/HomeConnect, Edpnet hun supersnelle VDSL2, Scarlet kwam met One-producten, en wat deed Euphony? Exact hetzelfde verkopen wat Mobistar verkoopt. Ben verwonderd dat dat bedrijf nog steeds bestaat...
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 7442
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kuurne
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 389 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik ga niemand beoordelen of veroordelen, ik geef aktijd iedereen het voordeel van de twijfel.
Maar het grappigste is je mag 1000 euphonyverkopers hebben ze zijn allemaal goudeerlijk en blablabla.
en toch zoveel klachten.
Het stond in de sterren geschreven door de nieuwe telecomwet euphony het grootste verliezer ging zijn.
Gedaan met mensen 36 maand contract aan te smeren.
Want dat was hun dada en dan nog liefst op cafe de mensen trakteren en als ze half dronken waren doen tekenen.
Maar het grappigste is je mag 1000 euphonyverkopers hebben ze zijn allemaal goudeerlijk en blablabla.

en toch zoveel klachten.
Het stond in de sterren geschreven door de nieuwe telecomwet euphony het grootste verliezer ging zijn.
Gedaan met mensen 36 maand contract aan te smeren.
Want dat was hun dada en dan nog liefst op cafe de mensen trakteren en als ze half dronken waren doen tekenen.
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml