Mijn bericht werd niet verstuurd, dus typ ik het nogmaals:
Ik was bij Proximus en daarna bij Base.
Gisteren heb ik wat met 4G LTE gespeeld van Proximus en het is zeer prettig.
Ik weet niet of ik zou terugkeren naar Proximus dus jullie meningen zijn altijd welkom!
Ik weet dat dit verschilt per persoon maar nega-posi's e.d. zijn altijd welkom!
Proximus Generation Connect (prepaid):
- verplicht voor 20€ of meer opladen (maandelijks voor bonussen, in winkels enkel herlaadkaart van 25€)
- 2 GB mobiele data (2G, 3G, 4G)
- Onbeperkt sms'en
- Veel 3G-bereik
- 4G LTE
- 20€ (of meer) belkrediet (= 80 belminuten (of meer))
- Volgens ervaringen ietwat onstabieler (springt vaker terug op 2G en soms zelf 'geen service')
- Mogelijkheid om de helft van ongebruikt belkrediet te recupereren via http://www.betaallijn.be (weet niet hoe dit werkt)
- OP = OP: je kan niet over de 20€ gaan, maar ook niet meer bellen als er iets gebeurt of zo: je moet herladen.
- 10MB dataroaming binnen 28 Europese landen voor 20€/maand (max. 100MB (= als je voor 200€ hebt herladen, op tijd))
Indien LTE aan: géén MMS-mogelijkheid en géén mogelijkheid om iMessage en/of Facetime te gebruiken via telefoonnummer
Base Check 15 (abo):
- verplicht 12€/maand
- 1 GB mobiele data (2G, 3G)
- Onbeperkt sms'en
- 120 belminuten
- Beperkter 3G-bereik
- 3G Dual Carrier
- Beste en stabielste 2G-netwerk
- Betere prijs-kwaliteitverhouding
- Snelst groeiende netwerk
- De mogelijkheid om door te schakelen, ‘conference calls’ te houden en om wisselgesprekken te doen (waar ik allemaal vaak gebruik van maakte)
- Extra kosten als je buiten bundel gaat of in buitenland bent
(- Informatie van een vriend: betere gesprekskwaliteit (klopt dit?))
Het positieve en negatieve staan wat door elkaar, maar al wat ik zou willen weten is voor wat jullie zouden kiezen als je in mijn geval bent.
Ik surf graag en vaak, bij mij thuis is in theorie 4G, maar in de praktijk moet ik hiervoor een klein kilometertje verderop zijn.
Ik heb ook al van problemen gehoord i.v.m. telefoongesprekken die niet doorkomen op de iPhone 5 wanneer er verbinding is met LTE, zijn deze echt erg of zijn deze zeldzaam?
Laat het me weten: kiezen jullie voor BASE of Proximus (als jullie mij zouden zijn)?
Als iets niet duidelijk is, zeg het maar!

Jullie vergelijkingen zijn ook welkom!
Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Arne

[

[