GSM Gateway

Hier kan je het hebben over vragen rond mobiele en vaste (smart)phones
Plaats reactie
ArneMaes
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Hallo UserBase-gebruikers! :-)

Ik ben nieuw en heb een vraag, mijn excuses indien dit topic verkeerd staat.
Ik zou graag een "GSM bureautelefoon" of zo iets willen hebben, maar toen viel mijn oog op een "GSM Gateway", wat veel interessanter lijkt!
Het punt is: ik neem gewoon een simkaartje bij Proximus ofzo (prepaid) en dan heb ik net een vaste-lijn-telefoon die eigenlijk mobiel is aangesloten, het lijkt me gewoon handig...

Maar toen ik dit zag ( http://www.vastenmobiel.com/categorie/9 ... -gateways/ (enkel de eerste twee) ), leek dat veel interessanter... Als je telefoon stukgaat koop je gewoon een nieuwe en zoek je je niet kapot naar een "GSM bureautelefoon"...
Als de vaste lijn dan weeral eens niet werkt omdat er "werken" zijn, dan kan ik gewoon heel het huis op dat 04-nummer aansluiten of zo? (met van die witte doosjes waarmee je meerdere telefoons kan aansluiten)
Of in ieder geval toch 2 telefoons met die eerste...

Het lijkt me gewoon handig en ik zou graag zo iets willen kopen maar ik woon in België... Weet iemand waar je dit in België kan verkrijgen? De site die ik daarnet gegeven heb is van Nederland en ik weet niet of ze zo betrouwbaar is ...

Zeg maar als iets niet duidelijk is! :p

Alvast bedankt!

Mvg,
Arne! :-D
pussyfooter
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 30 keer
Provider

Ik heb ooit een Sagem RL300-R2 op Ebay in Duitsland gekocht om mee te spelen. Je kan die daar tweedehands wel aan 10-15 EUR (exclusief verzendingskost) vinden. Vodafone Duitsland heeft de RL300, RL302, RL400 en RL500 destijds verdeeld. Ik heb het ding eigenlijk nooit in gebruik genomen (bedoeling was om deze te gebruiken als GSM-VOIP gateway in combinatie met een oude Fritzbox). 99.99 EUR (zelfs als het nieuw is) is gewoon afzetterij voor de RL300.

Nu, indien je eveneens interesse hebt in VOIP, dan zou ik uitkijken naar een nieuwer Fritzbox model (welke voice/mobile ondersteund) en een USB mobile stickje. (wat eveneens geschikt moet zijn). Tweedehands zit je hier dan aan bedragen van 50 à 100 EUR, afhankelijk van vooral het fritzbox model.
ArneMaes
Member
Member

Bedankt voor je reactie!

Haha, ik hoor de laatste tijd zo veel over VoIP, maar als ik zo een dienst (vb.: Viber) gebruik, is het niets anders dan miserie.
Belgacom geeft mij maar 4Mbps downloadsnelheid in het beste geval, terwijl ik er 50 zou moeten krijgen ...
Zij kunnen hier niks aan doen...

Dus als ik Viber gebruik, doe ik dat met 3G (zo'n 10Mbps), maar dan switched hij eens van mast en is de verbinding verbroken enz...

Verder weet ik niet veel van VoIP, maar dat interesseert me wel, dat je overal met een analoog toestel kan bellen, op een mobiel nr. (het feit dat je kan herladen)

Alvast bedankt!!

Mvg,
Arne! :-D

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ArneMaes
Member
Member

@pussyfooter denk je dat deze iets is? http://www.benl.ebay.be/itm/Vodafone-GS ... 1e781c24df

Ik weet niet of hij hiervoor geschikt is, of de frequenties goed zijn, en of dat de prijs oké is...

Verzendingskost is wel redelijk veel en eigenlijk kan ik noch met PayPal noch bij afhaling betalen.
(ja, ik spring effe de auto in naar Duitsland! ;) )

De rest zijn 4G-modems enzo...
ArneMaes
Member
Member

In feite dus zoiets, dit is overzichtelijker (ookal begreep je me wel): http://www.youtube.com/watch?v=1fxHYIFV01A
pussyfooter
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 30 keer
Provider

Wat betreft de link naar Ebay. Geen idee of de RL500 in nieuwe staat 40 EUR waard is. Maar in elk geval 19 EUR verzendingskost lijkt me veel te veel.

De RL500 is trouwens van ZTE, ipv Sagem.

Ik zou nooit iets "nieuws" kopen voor zo'n zaken, maar steeds het risico nemen bij tweedehands. Ik heb op ebay.de minstens 20 tweedehands spullen gekocht en slechts in 1 geval een niet-werkend product gekocht. Wel vermeld ik erbij dat ik nooit grote bedragen uitgegeven heb.

Ik reis voor het werk redelijk veel en 1 tot 2 keer per jaar vetrek ik vanuit Duitse luchthavens. Ik koop dan spullen aan en laat ze via Hermes (https://www.hermespaketshop.de/) afleveren in één van hun shops in de buurt van de luchthaven. Dat vergt wel wat planning, maar kost ongeveer 4 EUR. (net zoals Kiala in BE)

Normaal ben je via DHL (onverzekerd) 8,90 EUR kwijt voor een verzending vanuit DE naar BE. Echter voor de Sagem RL300 en RL302 kan je het gewicht waarschijnlijk onder de 500 Gr krijgen en dan zou je aan de verkoper kunnen vragen om het met de "Deutsche Post" als Grossbrief International op te sturen aan 3,45 EUR.
ArneMaes
Member
Member

@pussyfooter Ik laat het idee beter vallen... Nergens vind je echt een goede Desktop GSM of een GSM Gateway.. Toch niet voor België, en via eBay vind ik het allemaal wat riskant.
Bovendien heb ik niet eens een PayPal account, wat vereist is om die specifieke Gateway te kunnen kopen (op eBay).
Als ik iets vind op 2ehand.be of Kapaza.be dan ga ik daar wel eens mijn licht op steken!

Toch bedankt! :)
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

De 4mbit die je hebt bij Belgacom is genoeg om voip mee te doen hoor:-)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ArneMaes
Member
Member

Hoe werkt VoIP dan? Daar ken ik nu echt bijna niks van...
Is het mogelijk om bijv. een telefoonnr. (vb.: 016/83.48.09) te koppelen aan een VoIP-telefoon?
Want soms, in bedrijven, zie je mensen met zo een draagbare telefoon rondlopen die gekoppeld is aan een nummer van de vaste lijn (vb.: 02-nrs, 016-nrs ... (géén 04-nrs)), en ik dacht: met zo'n telefoon kan je toch alleen 30 meter verder dan het basisstationnetje? Maar toen zei iemand dat hij via internet (WiFi) werkt.

Toch snap ik niet hoe je het doet. :/
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3748 keer
Recent bedankt: 12 keer
Provider

pussyfooter schreef:Maar in elk geval 19 EUR verzendingskost lijkt me veel te veel.
Normaal ben je via DHL (onverzekerd) 8,90 EUR kwijt voor een verzending vanuit DE naar BE. Echter voor de Sagem RL300 en RL302 kan je het gewicht waarschijnlijk onder de 500 Gr krijgen en dan zou je aan de verkoper kunnen vragen om het met de "Deutsche Post" als Grossbrief International op te sturen aan 3,45 EUR.
Als ik iets koop op e-bay in Duitsland, vraag ik de verkoper ook altijd om te versturen als "DHL Päckchen International" voor 8.90 EUR. Zelfs als in de oorspronkelijke aanbieding 19 EUR verzendkosten vermeld stonden ...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
krisken
userbase crew
userbase crew

Dat is exact wat OVH, 3starsnet, WeePee, ... doet :-)
Je neemt daar een nummer, en via een vast toestel (kijk maar eens op voipandgo.be) kan je daar mee bellen. Als je een dataabonnement hebt bij jouw gsm (of inderdaad, wifi), kan je daar ook mee bellen met apps als bijvoorbeeld 3cx

Telefonie = EDPnet + OVH
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

ArneMaes schreef:Want soms, in bedrijven, zie je mensen met zo een draagbare telefoon rondlopen die gekoppeld is aan een nummer van de vaste lijn (vb.: 02-nrs, 016-nrs ... (géén 04-nrs)), en ik dacht: met zo'n telefoon kan je toch alleen 30 meter verder dan het basisstationnetje?
Dergelijke telefoons zijn gewoon draagbare toestellen zoals ik en jij thuis hebben... alléén heeft men in bedrijven heel wat meer "basisstationnetjes" hangen.
ArneMaes
Member
Member

Ah, dat dacht ik ook in het begin ! :p
Maar ik wist niet dat je die 'stationnetjes' kon uitbreiden?
krisken
userbase crew
userbase crew

Tuurlijk gewoon met een DECT repeater. Bijvoorbeeld bij een Siemens Gigaset c610IP koop je een toestel + zendstation (http://www.voipandgo.be/voip-phones/dec ... 10-ip.html). Hier op kan je dan losse telefoons aansluiten (http://www.voipandgo.be/voip-phones/dec ... c610h.html) voor al jouw medewerkers. Kom je op plaatsen waar gesprekken dikwijls wegvallen, dan moet je gewoon een repeater plaatsen (http://www.voipandgo.be/voip-phones/dec ... eater.html) en hopla, klaar :-)

Telefonie = EDPnet + OVH
ArneMaes
Member
Member

Dat is handig! :p
En ik gebruik ook een Gigaset van Siemens! :)
Als ik al in de tuin sta hoor je de persoon aan de andere kant steeds wegvallen en een hoop gekraak er bij. :/
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”