Pagina 1 van 1

Gigaset C610 IP + FreeVoIPDeal

Geplaatst: 27 jun 2013, 11:18
door LennertLeers
Heeey mensen,

ik en mijn vader proberen momenteel onze net gekochte Gigaset C610 IP in te stellen samen met FreeVoIPDeal service provider.

Het probleem is dat bijvoorbeeld als we in de inlogpagina onze taal op Nederlands willen zetten, zegt de pagina dat hij aan het downloaden is voor ongeveer 5 minuten en daarna geeft hij een bericht dat de server onbereikbaar is. Dus wij gaan verder in het Engels.

We voeren alles in zoals mijn vader had gevolgd in een tutorial op dit forum maar dat was met een andere service provider. Dus wij hebben exact dezelfde stappen gedaan maar gewoon met onze provider ipv. zijn provider.

Als alles is ingegeven en we drukken op de knop "set", dan zegt hij Registration Failed. We hebben al enkele malen geprobeerd andere informatie in de velden in te voeren etc. Maar nu lijkt het dat de server van Gigaset neer zou liggen. De site gigaset.net werkt wel, maar we denken dat de registration server het even niet zou kunnen doen.

Iemand een idee of weet jij hoe je het moet fiksen?

MVG, Lennert.

Re: Gigaset C610 IP + FreeVoIPDeal

Geplaatst: 27 jun 2013, 11:34
door heist_175
De settings die je in uw C610IP invoert, hebben geen server nodig. Je voert die gegevens in op uw eigen toestel.
Je kan ook bellen via Gigaset zelf, maar dan moet de ontvanger ook een Gigaset hebben en is de te bellen nummer iets heel anders dan we gewoon zijn. Ik ben nu niet thuis, ik kan geen voorbeeld Gigaset-nummer geven.

Kan je anders met wat screenshots weergeven waar je vastloopt?

Re: Gigaset C610 IP + FreeVoIPDeal

Geplaatst: 27 jun 2013, 11:41
door LennertLeers
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: Gigaset C610 IP + FreeVoIPDeal

Geplaatst: 27 jun 2013, 11:50
door Goztow
Dat van registration failed krijg ik wel vaker. Dan gewoon even naar een ander menu en terug naar dat menu en dan staat er wel dat het lukt.

Re: Gigaset C610 IP + FreeVoIPDeal

Geplaatst: 27 jun 2013, 14:07
door brubbel
Dat van registration failed krijg ik wel vaker. Dan gewoon even naar een ander menu en terug naar dat menu en dan staat er wel dat het lukt.
Dat klopt. Gewoon een paar seconden wachten en de pagina refreshen.
Ik gebruik zelf ook freevoipdeal met de C610IP. Vanavond zal ik de exacte settings eens doorgeven.

Mvg

Re: Gigaset C610 IP + FreeVoIPDeal

Geplaatst: 27 jun 2013, 15:14
door heist_175
Ik heb een "gids" gemaakt, hoofdzakelijk gebaseerd op de sticky hier op userbase, hoe je de settings in een C610IP moet ingeven.
Zie attachment.

PS: credits naar de persoon die de sticky gemaakt heeft, ik heb dat geactualiseerd, meer niet :)

Re: Gigaset C610 IP + FreeVoIPDeal

Geplaatst: 27 jun 2013, 15:38
door krisken
Met dank! Heb toevallig vandaag een c610IP besteld bij voipandgo :-)

Re: Gigaset C610 IP + FreeVoIPDeal

Geplaatst: 27 jun 2013, 22:00
door brubbel
Voor de volledigheid mijn instellingen ook nog eens:

Code: Selecteer alles

Connections:
2. freevoipdeal - other provider - active (v)

Authentication name: xyz
Authentication password: xyz
Username: 	xyz
Display name: freevoipdeal

Advanced settings:
Domain: 	sip.freevoipdeal.com
Proxy server address: sip.freevoipdeal.com
Proxy server port: 5060
Registration server: sip.freevoipdeal.com
Registration server port: 5060
Registration refresh time: 9999 sec (enkel outgoing)
STUN enabled: no
NAT refresh time: 999 sec
Outbound proxy mode: never
Select Network Protocol: automatic

Audio:
freevoipdeal
Volume for this VoIP Account: Normal
Selected codecs: G.729
Enable Annex B for codec G.729: No

Dialling plans:
0 (v) OVH (vaste lijn via SPA112) active
04 (v) freevoipdeal (gsm) active
00324 (v) freevoipdeal (gsm) active

Re: Gigaset C610 IP + FreeVoIPDeal

Geplaatst: 28 jun 2013, 13:43
door krisken
Ondertussen is de C610IP toegekomen en geconfigureerd voor 4 lijnen (allen voip).
Het geheel werkt op zich reeds, maar ik merk nu dat je je uitgaande lijn niet kan kiezen bij een telefoongesprek.

Als ik kijk naar de grandstream 1450 heb ik daar 2 knoppen kunnen definiëren : "Kris" en "Isa".
Bij een telefoongesprek moet je eerst op één van beide knoppen duwen, zodat het toestel weet met welke lijn (en dus welk uitgaand nummer) hij moet bellen : via "Kris" (bvb 09 123 01 00) of via "Isa (bvb 09 123 02 00).

De C610IP kan dus wel 6 inkomende lijnen beheren, maar slechts 1 uitgaande lijn. Een groot gemis in mijn ogen?


EDIT
Gevonden onder de menu's...1 minuut na deze post :oops:
Ga naar Telephony >>> Number Assignment >>> Bij de handset kan je daar kiezen voor "Select line for each outgoing call".
Als je dan het nummer intoetst en op het groene telefoontje duwt, krijg je "select line" met de lijnen die je geprogrammeerd hebt.
Ik ben blij :-)

Re: Gigaset C610 IP + FreeVoIPDeal

Geplaatst: 28 jun 2013, 14:22
door krisken
Inkomende calls zijn inmiddels geen probleem. Echter werken de uitgaande calls niet?
In de C610IP heb ik 3 accounts geactiveerd en de C610IP zo ingesteld dat hij na het invoeren van een telefoonnummer vraagt via welk account hij naar buiten moet bellen. So far, so good!

De 3 lijnen die ingesteld staan zijn, werken allemaal via een eigen pbx (2 lijnen via mijn eigen pbx, 1 lijn via pbx van mijn werkgever), welke freepbx als basis heeft. Het ligt overigens 100% aan de instellingen dat ik niet kan uit bellen : via mijn grandstream (mijn telefoonlijn en die van mijn vriendin) en via een ATA (werk) lukt het perfect.

Iemand die even een kijkje kan nemen?

Re: Gigaset C610 IP + FreeVoIPDeal

Geplaatst: 28 jun 2013, 18:17
door brubbel
krisken schreef:Het geheel werkt op zich reeds, maar ik merk nu dat je je uitgaande lijn niet kan kiezen bij een telefoongesprek.
Tip: Ongeacht welke instelling kan je altijd de lijn kiezen door een paar seconden op het groene telefoontje te duwen voor je het nummer kiest...

Re: Gigaset C610 IP + FreeVoIPDeal

Geplaatst: 28 jun 2013, 20:57
door VOiD
krisken schreef:Iemand die even een kijkje kan nemen?
Zet die Stun eens uit en maak een screenshot van het dialing plan...

Re: Gigaset C610 IP + FreeVoIPDeal

Geplaatst: 28 jun 2013, 21:56
door brubbel
Inkomende calls zijn inmiddels geen probleem. Echter werken de uitgaande calls niet?
Ik dacht dat je bij weepee in dezelfde tab als de user agent reset een configuratiecode voor de Gigaset aan kon vragen.

Re: Gigaset C610 IP + FreeVoIPDeal

Geplaatst: 29 jun 2013, 00:29
door krisken
VOiD : met stun uit heb ik hetzelfde resultaat. De dialrules zijn niet ingesteld daar deze werken via de pbx zelf. Alles moet dus eigenlijk naar de pbx gestuurd worden.

Re: Gigaset C610 IP + FreeVoIPDeal

Geplaatst: 29 jun 2013, 12:16
door VOiD
En wat komt er in de log van de PBX ? Niets ?

Re: Gigaset C610 IP + FreeVoIPDeal

Geplaatst: 30 jun 2013, 22:04
door krisken
Ik ben juist thuis van een weekendje Amsterdam.
Ik probeer morgen verder en hou jullie op de hoogte!

Re: Gigaset C610 IP + FreeVoIPDeal

Geplaatst: 04 jul 2013, 15:13
door krisken
Inmiddels is het probleem opgelost. De STUN server bij WeePee is niet stun01.weepee.org maar stun1.weepee.org. Door dit te veranderen werkt de gigaset plots wel. Grappig detail : mijn grandstream was ook ingesteld met stun01.weepee.org en deze werkte wel. Toch allen bedankt voor het meedenken!