Gigaset C610 IP + FreeVoIPDeal

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
LennertLeers
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jun 2013, 11:08

Heeey mensen,

ik en mijn vader proberen momenteel onze net gekochte Gigaset C610 IP in te stellen samen met FreeVoIPDeal service provider.

Het probleem is dat bijvoorbeeld als we in de inlogpagina onze taal op Nederlands willen zetten, zegt de pagina dat hij aan het downloaden is voor ongeveer 5 minuten en daarna geeft hij een bericht dat de server onbereikbaar is. Dus wij gaan verder in het Engels.

We voeren alles in zoals mijn vader had gevolgd in een tutorial op dit forum maar dat was met een andere service provider. Dus wij hebben exact dezelfde stappen gedaan maar gewoon met onze provider ipv. zijn provider.

Als alles is ingegeven en we drukken op de knop "set", dan zegt hij Registration Failed. We hebben al enkele malen geprobeerd andere informatie in de velden in te voeren etc. Maar nu lijkt het dat de server van Gigaset neer zou liggen. De site gigaset.net werkt wel, maar we denken dat de registration server het even niet zou kunnen doen.

Iemand een idee of weet jij hoe je het moet fiksen?

MVG, Lennert.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 16421
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1199 keer
Recent bedankt: 7 keer

De settings die je in uw C610IP invoert, hebben geen server nodig. Je voert die gegevens in op uw eigen toestel.
Je kan ook bellen via Gigaset zelf, maar dan moet de ontvanger ook een Gigaset hebben en is de te bellen nummer iets heel anders dan we gewoon zijn. Ik ben nu niet thuis, ik kan geen voorbeeld Gigaset-nummer geven.

Kan je anders met wat screenshots weergeven waar je vastloopt?
LennertLeers
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jun 2013, 11:08

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 15155
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1682 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Dat van registration failed krijg ik wel vaker. Dan gewoon even naar een ander menu en terug naar dat menu en dan staat er wel dat het lukt.
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 936
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
Bedankt: 179 keer

Dat van registration failed krijg ik wel vaker. Dan gewoon even naar een ander menu en terug naar dat menu en dan staat er wel dat het lukt.
Dat klopt. Gewoon een paar seconden wachten en de pagina refreshen.
Ik gebruik zelf ook freevoipdeal met de C610IP. Vanavond zal ik de exacte settings eens doorgeven.

Mvg
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 16421
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1199 keer
Recent bedankt: 7 keer

Ik heb een "gids" gemaakt, hoofdzakelijk gebaseerd op de sticky hier op userbase, hoe je de settings in een C610IP moet ingeven.
Zie attachment.

PS: credits naar de persoon die de sticky gemaakt heeft, ik heb dat geactualiseerd, meer niet :)
Bijlagen
VOIP guide.docx
C610IP gids
(802.66 KiB) 264 keer gedownload
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Met dank! Heb toevallig vandaag een c610IP besteld bij voipandgo :-)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 936
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
Bedankt: 179 keer

Voor de volledigheid mijn instellingen ook nog eens:

Code: Selecteer alles

Connections:
2. freevoipdeal - other provider - active (v)

Authentication name: xyz
Authentication password: xyz
Username: 	xyz
Display name: freevoipdeal

Advanced settings:
Domain: 	sip.freevoipdeal.com
Proxy server address: sip.freevoipdeal.com
Proxy server port: 5060
Registration server: sip.freevoipdeal.com
Registration server port: 5060
Registration refresh time: 9999 sec (enkel outgoing)
STUN enabled: no
NAT refresh time: 999 sec
Outbound proxy mode: never
Select Network Protocol: automatic

Audio:
freevoipdeal
Volume for this VoIP Account: Normal
Selected codecs: G.729
Enable Annex B for codec G.729: No

Dialling plans:
0 (v) OVH (vaste lijn via SPA112) active
04 (v) freevoipdeal (gsm) active
00324 (v) freevoipdeal (gsm) active
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ondertussen is de C610IP toegekomen en geconfigureerd voor 4 lijnen (allen voip).
Het geheel werkt op zich reeds, maar ik merk nu dat je je uitgaande lijn niet kan kiezen bij een telefoongesprek.

Als ik kijk naar de grandstream 1450 heb ik daar 2 knoppen kunnen definiëren : "Kris" en "Isa".
Bij een telefoongesprek moet je eerst op één van beide knoppen duwen, zodat het toestel weet met welke lijn (en dus welk uitgaand nummer) hij moet bellen : via "Kris" (bvb 09 123 01 00) of via "Isa (bvb 09 123 02 00).

De C610IP kan dus wel 6 inkomende lijnen beheren, maar slechts 1 uitgaande lijn. Een groot gemis in mijn ogen?


EDIT
Gevonden onder de menu's...1 minuut na deze post :oops:
Ga naar Telephony >>> Number Assignment >>> Bij de handset kan je daar kiezen voor "Select line for each outgoing call".
Als je dan het nummer intoetst en op het groene telefoontje duwt, krijg je "select line" met de lijnen die je geprogrammeerd hebt.
Ik ben blij :-)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Inkomende calls zijn inmiddels geen probleem. Echter werken de uitgaande calls niet?
In de C610IP heb ik 3 accounts geactiveerd en de C610IP zo ingesteld dat hij na het invoeren van een telefoonnummer vraagt via welk account hij naar buiten moet bellen. So far, so good!

De 3 lijnen die ingesteld staan zijn, werken allemaal via een eigen pbx (2 lijnen via mijn eigen pbx, 1 lijn via pbx van mijn werkgever), welke freepbx als basis heeft. Het ligt overigens 100% aan de instellingen dat ik niet kan uit bellen : via mijn grandstream (mijn telefoonlijn en die van mijn vriendin) en via een ATA (werk) lukt het perfect.

Iemand die even een kijkje kan nemen?
Bijlagen
c610ip.png
(109.97 KiB) 9 keer gedownload

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 936
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
Bedankt: 179 keer

krisken schreef:Het geheel werkt op zich reeds, maar ik merk nu dat je je uitgaande lijn niet kan kiezen bij een telefoongesprek.
Tip: Ongeacht welke instelling kan je altijd de lijn kiezen door een paar seconden op het groene telefoontje te duwen voor je het nummer kiest...
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2511
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 223 keer
Recent bedankt: 1 keer

krisken schreef:Iemand die even een kijkje kan nemen?
Zet die Stun eens uit en maak een screenshot van het dialing plan...
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 936
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
Bedankt: 179 keer

Inkomende calls zijn inmiddels geen probleem. Echter werken de uitgaande calls niet?
Ik dacht dat je bij weepee in dezelfde tab als de user agent reset een configuratiecode voor de Gigaset aan kon vragen.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

VOiD : met stun uit heb ik hetzelfde resultaat. De dialrules zijn niet ingesteld daar deze werken via de pbx zelf. Alles moet dus eigenlijk naar de pbx gestuurd worden.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2511
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 223 keer
Recent bedankt: 1 keer

En wat komt er in de log van de PBX ? Niets ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ik ben juist thuis van een weekendje Amsterdam.
Ik probeer morgen verder en hou jullie op de hoogte!

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Inmiddels is het probleem opgelost. De STUN server bij WeePee is niet stun01.weepee.org maar stun1.weepee.org. Door dit te veranderen werkt de gigaset plots wel. Grappig detail : mijn grandstream was ook ingesteld met stun01.weepee.org en deze werkte wel. Toch allen bedankt voor het meedenken!

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”