zo een samsung galaxy tabletje gekocht voor 1 euro bij belgacom abbo.
Nu wil ik de standaarschrijfschijg aanpassen naar de SD kaart zoals bij mijn telefoon maar vind dit niet terug.
nu heb ik weet van iemand die ooit een samsung telefoon kreeg bij proximus telefoon en hetzelfde probleem had.
toestel met weinig geheugen.
blokkeert belgacom deze functie bewust ??? en hoe te verhelpen ??
Standaardschrijfschijf bij android
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
- Bedankt: 248 keer
Niet alle android toestellen hebben die funktie... ik kan het op mijn tablets ook niet
Maar er zijn wel tools, om veel te verhuizen.... bvb apps2sd (in android store)
Maar er zijn wel tools, om veel te verhuizen.... bvb apps2sd (in android store)
de koe zegt boe
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 12 keer
Ik heb hetzelfde probleem. Op mijn Huawei Honor 2 is de interne opslag verdeeld in 2 partities : 1 voor het OS en 1 voor data. Die laatste is gemount als "sdcard". De geheugenkaart is gemount als "sdcard2". Apps2sd en anderen verslikken zich hierin. De enige oplossing zou zijn om te rooten en dan manueel de 2 mountpoints te verwisselen. Maar dat is wat tricky. Als er andere oplossingen zijn houd ik mij aanbevolen ...
Edit: Ik kan wel de standaardopslaglocatie aanpassen en dan via "verplaatsen naar sd-kaart" programma's verplaatsen, maar dan zit je nog altijd die grote data folder die sommige games gebruiken, en die staan dan nog steeds op mijn "interne" sd-kaart.
Edit: Ik kan wel de standaardopslaglocatie aanpassen en dan via "verplaatsen naar sd-kaart" programma's verplaatsen, maar dan zit je nog altijd die grote data folder die sommige games gebruiken, en die staan dan nog steeds op mijn "interne" sd-kaart.
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
- Bedankt: 315 keer
apps zijn oorspronkelijk niet voorzien om vanaf een SD kaart te werken. Apps2sd zou dit wel doen, maar kan soms voor problemen zorgen. Deze functie is op sommige android versies ook standaard. Je kan dit bereiken bij je instellingen en applicatiebeheer. Even tweaken dus.
Mijn telefoon had op een bepaald moment ook niet genoeg geheugen. De enige oplossing was om enkele domme apps te verwijderen.
Ook wil ik je meegeven dat apps2sd bij een kameraad problemen had gegeven op gebied van een gehacked google account. Let dus ook op de machtigingen van dergelijk programma.
Mijn telefoon had op een bepaald moment ook niet genoeg geheugen. De enige oplossing was om enkele domme apps te verwijderen.
Ook wil ik je meegeven dat apps2sd bij een kameraad problemen had gegeven op gebied van een gehacked google account. Let dus ook op de machtigingen van dergelijk programma.